jongmoedertje: succes met afvallen en lekker genieten bij al die kraambezoeken. Gisteren was erg leuk in Slagharen. En wat wordt onze jongste ook alweer groot; zelfs hij durft inmiddels meer dan Mama! We hebben heerlijk lang genoten want we zijn zelfs gebleven om de lichtjesparade te zien. Mooi! Daardoor waren we wel laat thuis, maar het was het waard. Verder denk ik dat ongi eraan komt. Heb last van lage rugpijn en af en toe zomaar ineens een emo-bui dat ik zonder reden in huilen uit zou kunnen barsten Echt stom, maar merk dat ik dat de laatste maanden steeds 1 of 2 dagen voor ongi heb. Nou ja, vandaag bruiloft van iemand uit de kerk dus dat wordt weer leuk.
Ben ik weer... Vandaag dag 29, maar ik durf gewoon niet te testen omdat ik niet weet hoe lang mn cyclus deze keer is. Ik ga er vanuit max 35 dagen omdat ik mn ei dag 14 heb gevoeld, maar toch. Ergens kan ik niet uit mn hoofd zetten dat GEMIDDELD de menstr op gang komt 14 dagen na je ei . Gisterenavond dacht ik: "Ik ga morgen testen", maar vanmorgen zo lang liggen twijfelen () of ik wel durfde dat ik uiteindelijk zo nodig moest plassen, dat ik geen tijd meer had om de spullen te pakken. Nou ja, vandaag weer lekker druk (dus afleiding) en dan zie ik morgen ochtend wel of ik durf te testen.
Goeie morgen! @ mama73, wat rot dat je al 3,5 jaar bezig bent voor een 4e kindje. Is dat niet verschrikkelijk zwaar zolang te willen en dat het steeds maar niet lukt? Is er een bepaald percentage kans gegeven die jullie hebben dat het wel spontaan lukt? Hoe kijk jij er zelf tegen aan, ga je er mee om, en hoe lang wil je het als het niet lukt blijven proberen, wat kun jij zelf aan? Ik snap je helemaal, ik denk dat als het mijn situatie was dat ik het ook zou blijven proberen. Respect hoor! @Twijfel, wat spannend! Weet je al wat meer?? Ik hoop voor je dat het raak is! Misschien is temperaturen wat voor jou? Dan weet je precies wanneer je eisprong is en wanneer je weer ongesteld moet worden. (Trouwens: een luteale fase tijd tussen eisprong en ongi duurt altijd maar maximaal 18 dagen, aldus de gyn). @ Jong moedertje; Is je ongi al doorgebroken? Ik heb zelf altijd een paar dagen bruin verlies voordat het echt losbarst. Wat voor werk doe je? Ik zou ook niet voor een paar tientjes gaan werken hoor, gelijk heb je! Wat meiden betreft, ze zijn inderdaad pittig, of ze pittiger als jongens zijn weet ik niet, ik heb geen ervaring met jongens. Ik denk dat het ook een beetje karakter afhankelijk is, de oudste is een hele pittige tante, maar onze tweede is juist heel rustig. Ik zie soms wel een beetje op tegen de pubertijd dat lijkt me heftiger met 3 meiden dan met 3 jongens, maar ook dat komt wel goed. Leuk die babyboom bij jou, hoop dat jij je er ook snel bij aan mag sluiten. Succes met afvallen! Ik ben gister weer ongi geworden, ik heb PCOS en had nu een cyclus van precies 5 weken, dus best netjes. Probleem is dat ik steeds te vroeg ongesteld wordt meestal heb ik al 9 dagen na de eisprong al bloedverlies, waarschijnlijk door progesteron tekort. Als we er echt voor willen gaan moet ik waarschijnlijk weer terug naar de kliniek en aan de medicijnen om zwanger te raken. Eerst ons oude huis maar eens zien te verkopen. Ik heb 5000 flyers af laten drukken, en deze gaan we zelf verspreiden door ze bij mensen in de brievenbus te doen, ik hoop dat het iets op gaat leveren.
Beterschap. Het heerst heel erg. Ik heb me denk ik verkeerd uitgedrukt mbt mn ei. Ik weet nl niet precies wanneer het geweest is, maar had ei-pijn op dag 14 en 15. Volgens de vk duurt het dan 14-20 dagen voor je ongi. Soms voel je de pijn voor, soms tijdens de eisprong zei ze. Ik heb me iig voorgenomen om vanaf volgende maand te gaan tempen; als het nog nodig is. (Ik heb flinke baricades voor de deur gezet om oma buiten te houden ) Jullie hebben het nog aardig druk met al die folders bezorgen. Ik hoop voor jullie dat er snel een koper komt. Hebben julllie al een ander huis op het oog? Jij hebt wel een late eisprong dan. Helpt het om progestron te gebruiken daarna? Of werkt dat niet zo simpel?
@Marente: Pfffff wat een vragen: probeer ze te beantwoorden. Het is een gegroeide wens; de eerste tijd was het vooral "het zou mooi zijn als, en als het niet lukt heeft het zo moeten zijn", drie meiden zijn al een zegen, dus ik had geen haast. Maar met het verstrijken van de tijd groeit het verlangen. Vlak voor ik zwanger raakte in maart hadden we gezegd tegen elkaar dat we de medische molen in zouden stappen. Toen werd ik zwanger, wat waren we blij, maar dan de miskraam. Daarna was ik heel duidelijk, ik wilde niet weer 3 jaar wachten. Mijn man durfde me gezien mijn verdriet niet tegen te spreken. Maar de medische onderzoeken gingen vanaf het begin af aan tegen zijn gevoel in. Hij deed het voor mij. We hebben dus wel een uitslag, maar kiezen voor de natuur. We hebben geen percentages gekregen; enkel dat IUI een verdubbeling van de kans zou geven en IUI met Clomid een verdrievoudigde kans zou geven. Het zaad van mijn man is slecht, maar niet hopeloos. De kans op een zwangerschap is op je 37e al een stuk kleiner natuurlijk. Maar goed, tot afgelopen zaterdag heeft mijn man gedurende 6 weken gezegd dat hij het helemaal niet meer wilden, ik was daar erg verdrietig van. Het verdriet werd ook niet minder. Daarmee was de kans 0% en dat vond ik helemaal niet te verkroppen. Vanwege mijn enorme wens en grote verdriet heeft hij er samen met mij voor gekozen de natuur zijn gang te laten gaan; daarmaa is de kans klein, maar niet 0%. Hoe lang we hier mee door gaan; ik weet het niet, 40 is echt wel de grens, maar wat als ik straks 40 ben....Als het niet lukt hoop ik dat ik langzaam in de acceptatie groei. Ik hoop natuurlijk wel iedere maand, maar ga er niet vanuit, doe geen testen voor NOD, ik maak me niet gek. Maar de wens is er. Wie weet komt ie uit. Dan heeft het zo moeten zijn. Jij beterschap. @Twijfel: testen!!!!!! Ik ben nieuwsgierig. @Jong moedertje: sterkte met afvallen, overgewicht kan je cyclus ook verstoren, ik weet niet hoeveel je er af wil hebben, maar dan heb je meteen een dubbel doel! Liefs voor allemaal.
Pff nou over afvallen gesproken ik MOET lees MOET officieel 18 kilo eraf!! Maar ik ben al blij als ik er 10 af heb! daar gaat het me ook om ten eerste maar het zou super zijn als ik de 18 zou kunnen halen. Alleen met de kerst en sinterklaas voor de deur denk ik niet dat ik dat ga halen nog dit jaar whahah......Maar ik ga wel hard me best doen, want het moet gewoon. Niet voor een zwangerschap maar voor de gezondheid wij hebben helaas familiere cholesterol in de familie dus ik moet enorm oppassen met gewicht, eten enz......Ik had er heel wat kilo's af en me cholesterol was zo mooi laag maar ja hebt het de laatste tijd zelf weer verknoeid en alles er weer aanzitten grrrrrrrr......Dus de kilo's moeten eraf. Kwa mijn cyclus en overgewicht is het geen probleem. Want ik ben zelfs 96 kilo geweest en nog ongi geworden. ik denk zelf dat het gewoon me eigen schuld is als ik nu na denk over dit jaar. Ik ben dit jaar een paar keer van de pil gegaan en weer aan de pil, weer van de pil, weer aan de pil. Dus ik denk dat ik me lichaam en cyclus zelf verknoeid heb op dit moment. MAAR..................ik heb het gevoel dat ik deze week of weekend toch ongi ga worden. Weet niet waarom maar zo gevoel had ik vanmorgen ineens en zei ik ook tegen me man. Dus heb hoop!!!! Over werk we zijn erachter dat ik zelfs als wij oppas zouden hebben, ik maar 6euro zal overhouden in de maand. Nou sorry maar daar doe ik het dus echt niet voor! Dan nog maar even wat langer thuis zitten en heerlijk van me kids genieten tot ik wel een echte baan vind!! Nou mijn jongens zijn ook pittig hoor haha, onderschat ze niet. Er zit een leven in daar zeg je u tegen. maar me dochtertje heeft weer hele andere pit en als ik daar 3 van had dan weet ik het niet haha......had ze met alle liefde opgevoed hoor maar denk dat ik in de puberteit wel zou hopen dat die weer snel voorbij was haha.......Ach ja ieder is weer anders. Kan best wezen dat als ik ooit nog een meisje er bij zou krijgen dat ik zeg ach het valt ook wel mee. Maar als ik naar me meisje nu kijk en hoe zij nu is dan denk ik dat de puberteit nog heel wat kan worden!! Maar bij me middelste zoontje ook hoor die word 4 jaar maar is voor niemand of wat ook maar bang, met hem hou ik me hart ook echt vast als die later opstap gaat!!
@ Twijfel, Heb je al getest?? Spannend!! lastig dat je niet weet waar je nu vanuit moet gaan. Wat betreft ons huis, we hebben al een ander huis gekocht, en we wonen er sinds een paar maanden al. We hebben dus nu 2 huizen. Geen punt, dit wisten we van te voren, maar vandaar ook dat ik graag eerst het andere huis kwijt wil voor we aan onze wens willen gaan werken, het staat nu al even te koop en we weten niet hoe ons financiele plaatje er na verkoop uit gaat zien omdat we nog niet weten voor welk bedrag we gaan verkopen dus dat voelt gewoon beter. Mama73, sorry voor de vele vragen Lijkt me heel lastig als je niet met je man op 1 lijn zit wat betreft je kinderwens. Naar wat ik van jou lees, zou jij de mmm er voor over hebben, maar wil jou man eigenlijk niet meer, dus dit is de situatie waarin je nu zit een soort van compromis? Ik snap dat je hier al heel erg blij mee bent omdat er nu in elk geval kansen zijn. Ik zie in jou teksten wel een enorm verlangen en dat je er in je hoofd veel mee bezig bent. Ik snap dat je al heel erg blij bent met alle kansen die je wel hebt en dus daar op focust. Ik hoop voor jou dat het weer gaat lukken, en jullie hebben kansen anders was je natuurlijk niet in het voorjaar al zwanger geweest! Ik hoop wel voor jou dat je het vol kan blijven houden en hier tevreden mee kan blijven, want het vereist wel veel geestelijke kracht en uithoudingsvermogen als het niet lukt en het verlangen alleen maar toeneemt, (spreekt helaas uit ervaring), des te groter is ook de klap als je er toch over een paar jaar alsnog een punt achter moet zetten.Ik snap je helemaal en heb veel respect voor je, ik hoop ook dat het gaat lukken, denk wel goed aan jezelf en of dat je het wel vol blijft houden. Ik hoop dat je begrijpt wat ik wil zeggen. Jong moedertje, 18 kilo is heel wat, maar als je wilt gaat het vast lukken! Ik ben zelf onlangs 10 kg afgevallen. Succes!! Ik voel me ietsje beter. Gelukkig maar, vanmiddag vieren we de 7e verjaardag van onze oudste, ze was donderdag jarig. Hoe oud zijn jullie kinderen?
goeielorgen sorry dat ik niet zoveel langs geweest ben maar het is hier druk druk druk geweest, heb vrij al de ouders van mijn opangkindjes ingelicht over de zwangerschap en maar 2 die het niet zo goe hebben opgenomen maarja das hun probleem ze kunnen het nu een weekje laten bezinken...we zullen zien na het verlof. heb nu al 2daagjes last van pijn onderin mijn buikstreek denk bandenpijn want het is niet constant... gisteren ook ganse dag gewesn en gestreken en ja bekocht in mijn bedje vannacht steken in het bekken. vandaag valies maken en dan morgen naar de kerkhofen en dinsdag weg verlang al en dan gn de kids inlichten... jongmoedertje ng steed niks??!! twijfel en jij al getest SPANNEND gelukkige verj aan de dochter van marente!!!
Marente, hieronder ons lijstje, dan kun je de leeftijden bekijken. Zou leuk zijn als je jezelf er ook even bij zet? Fijne verjaardag voor je oudste! Ik heb in het lijstje ook even mijn leeftijd gezet, tenminste, mijn leeftijd van morgen, vandaag ben ik nog 30! Hier was het vanmorgen 6 uur nieuwe tijd, veel te vroeg voor mij! Maar goed, het hoort bij die verhipte wintertijd he? Hier de ongi weer voorbij, de misselijkheid nogsteeds niet. Gisteren voor de zekerheid om alles uit te sluiten tóch nog maar even een testje gedaan, maar bleef uiteraard wit. Maar kon het toch niet laten met dat supermisselijke gevoel de hele dag.... Morgen lekker naar de sauna! Heerlijk een middag en avond ontspannen... Twijfel: 3 zoons (14-11 en 7 jaar) NOD 5 november Annabel: 1 dochter en 3 zoons ( 11 - 9 - 3 - 22 mnd) bevalling 8 juni 2011 Miranda200375: 2 stiefzoons (14 en 12 jaar ) en 2 zoons (10 en 8 jaar) en 1 dochter (6 jaar) bevalling: 31 december 2010 Marian (31): Een tweeling, jongen/meisje (3,5 jaar) een zoontje (1 jaar) NOD 21 november mama73: 3 dochters (7-5-4) ...............? Jongmoedertje; 2 jongens 3,5 en 5,5 jaar en 1 meisje 1,5 jaar (nummer 4?????)
jongmoedertje: succes met afvallen. Ik heb hier gisteren ook een gesprek met mijn man over gehad. Aan de ene kant ben ik het zo beu, maar aan de andere kant durf ik niet goed. De enige keer dat ik een mk heb gehad was toen ik het niet wist en aan het lijnen was. Hij heeft gezegd dat hij helemaal achter me staat en als ik naar de dietiste wil, vind hij het ook goed. Normaal let hij best wel op geld (moet ook wel) maar nu maakte het hem niets uit. Hij zie dat het voor hem niet hoeft, maar als hij mij daar blij mee kan maken, dan zal hij het zeker doen. Vond hem meteen weer nog liever Marente: nog gefeliciteerd en fijne verjaardag. Ik hoop dat jullie oude huis snel verkocht wordt, dan weet je tenminste beter waar je aan toe bent. Annabel: Goed van je dat je het verteld hebt. Wat raar dat 2 ouders vervelend hebben gereageerd; je bent hun toch niets verschuldigt? Sommige mensen snap ik echt niet hoor. Enne...niet te veel doen he, dat is niet goed voor je. Marian: wat raar dat je nog steeds misselijk bent? Kan dat komen door medicijnen of gebruik je die niet? Fijn dat je ongi weer voorbij is; je hebt oma toch niet mijn adres gegeven he? Vanmorgen heb ik getest, maar helaas nog omo-wit. Ik geef de moed nog niet op, want ook nog steeds geen ongi. Dus wie weet over een paar dagen...?
Heb hem even aangepast, nu ik weer officieel mee mag doen. Marian; fijne verjaardag alvast. Hiep hiep Hoera!!! @Marente: ik zou er de medische molen wel voor over hebben, maar ik heb het er niet voor over dat mijn man daardoor helemaal afhaakt en onze relatie op het spel komt te staan. Ben gelukkig zo en nog een ukje zou me nog gelukkiger maken. @Annabel: de kids inlichten; dat lijkt me echt geweldig! Veel plezier alvast daarmee. Twijfel: 3 zoons (14-11 en 7 jaar) NOD 5 november Annabel: 1 dochter en 3 zoons ( 11 - 9 - 3 - 22 mnd) bevalling 8 juni 2011 Miranda200375: 2 stiefzoons (14 en 12 jaar ) en 2 zoons (10 en 8 jaar) en 1 dochter (6 jaar) bevalling: 31 december 2010 Marian (31): Een tweeling, jongen/meisje (3,5 jaar) een zoontje (1 jaar) NOD 21 november mama73 (37): 3 dochters (7-5-4) NOD 11 november Jongmoedertje; 2 jongens 3,5 en 5,5 jaar en 1 meisje 1,5 jaar (nummer 4?????)
Annabel, Wat naar om negatieve reacties te krijgen, ik vermoed dat wij die straks ook zullen gaan krijgen, ik moest me al gaan verantwoorden bij de derde, ook in de familie was er onbegrip,laat staan straks bij een vierde.. Wat leuk dat jullie de kinderen in gaan lichten, lijkt mij ook heel leuk! Veel plezier! Marian, alvast gefeliciteerd!! Twijwel, wat jammer!! Nou ja zo lang je niet ongi bent kan het natuurlijk nog alle kanten op, ik ga voor je duimen! Twijfel: 3 zoons (14-11 en 7 jaar) NOD 5 november Annabel: 1 dochter en 3 zoons ( 11 - 9 - 3 - 22 mnd) bevalling 8 juni 2011 Miranda200375: 2 stiefzoons (14 en 12 jaar ) en 2 zoons (10 en 8 jaar) en 1 dochter (6 jaar) bevalling: 31 december 2010 Marian (31): Een tweeling, jongen/meisje (3,5 jaar) een zoontje (1 jaar) NOD 21 november mama73 (37): 3 dochters (7-5-4) NOD 11 november Jongmoedertje; 2 jongens 3,5 en 5,5 jaar en 1 meisje 1,5 jaar (nummer 4?????) Marente: 3 dochters 7, 4 en 1 jaar.
Annabel Fijn dat je het hebt verteld en dat zij er raar over deden niks van aantrekken, ze zullen wel denken dan hebben wij straks geen oppas. Ja en? Dat is dan even hun zorg voor die periode, het zou niet gekker moeten worden. net of jij geen kinderen mag omdat je op hun kinderen moet passen. nee hoor lekker genieten meis laat ze maar lekker!! Marian fijn dat je ongi weer voorbij is. Op naar de volgende klus! Vervelend dat je misselijk bent meis hoop dat het snel weer over gaat voor je! Twijfel ik hoef voor me man ook niet af te vallen, die vind me zo al mooi, maar ik zelf ben niet tevreden met me lichaam. Dus als ik het doe staat ie ook achter mij. Vanaf morgen ga ik serieus aan de shakes dus zal mij benieuwen over een week! Spannend trouwens nog geen ongi, ga duimen voor je meis!! Hier nog steeds geen ongi denk dat ik rond 14 oktober een eisprong (weer) heb gehad hoop binnen nu en woensdag me ongi te mogen verwelkom. Is het er vrijdag nog niet dan maar even een belletje naar de verloskundige en kijken wat er aan de hand is van binnen. Maar ik heb goede hoop duimen jullie mee???
Jongmoedertje, met welke shakes ben jij bezig? Ik heb een tijdje modifast gedaan en nog een heleboel over dat ik nu via m.arktplaats te koop aanbied, ver beneden de winkelprijs. Misschien wat voor jou?
Nee ik heb geen weightcare maar modifast, dat is een ander merk met shakes, dus niet hetzelfde. Succes morgen!
Twijfel: 3 zoons (14-11 en 7 jaar) NOD 5 december (krijgen wij een leuke surprise van de sint?) Annabel: 1 dochter en 3 zoons ( 11 - 9 - 3 - 22 mnd) bevalling 8 juni 2011 Miranda200375: 2 stiefzoons (14 en 12 jaar ) en 2 zoons (10 en 8 jaar) en 1 dochter (6 jaar) bevalling: 31 december 2010 Marian (31): Een tweeling, jongen/meisje (3,5 jaar) een zoontje (1 jaar) NOD 21 november mama73 (37): 3 dochters (7-5-4) NOD 11 november Jongmoedertje; 2 jongens 3,5 en 5,5 jaar en 1 meisje 1,5 jaar (nummer 4?????) Marente: 3 dochters 7, 4 en 1 jaar. Vanmorgen is hier in alle hevigheid mn ongi doorgekomen . Eigenlijk raar, maar zit er niet echt mee. Ik heb al gekeken naar wanneer mn NOD ong zal zijn en dat is rond (geloof het of niet) 5 december! (En mn vruchtbare dagen liggen rond verjaardag van mn man) Als dat geen voer is voor Twijfeltje die houdt van bijzondere momenten
Wow super leuk om dit te lezen. Had dit topic nooit eerder gezien. Wij hebben 3 kindjes maar heb een erg sterke wens naar een 4e. Ik heb het nog niet echt uitgebreid met mijn man besproken meer omdat ik het maar raar vond van mezelf dat ik na 3 kindjes nog steeds een wens naar een 4e had. Maar wat nu blijkt....ik ben helemaal niet gek hahahaha Al denkt de buitenwereld daar natuurlijk heel anders over. Ik wil jullie heel veel succes wensne met zwanger worden!
Twijfel, hopelijk brengen in deze ronde al die bijzondere dagen heel veel geluk!! 5 december is ook wel een hele leuke dag om een mooi cadeau te krijgen! Twinkelstar, kom je ook met ons mee schrijven? Welkom in elk geval, ik schrijf zelf sinds vorige week in dit topic mee, vind het wel prettig dat er een groepje is waarin de wens voor een vierde niet iets bijzonders is. Fijn dat je man er ook achter staat. Heb je je wens al met de buitenwereld besproken? Ik ben zelf ook een beetje bang voor de reacties. Jij ook succes met zwanger worden! Ik zit inmiddels op de 5e dag van mijn ongi, normaal duurt het minimaal 10 dagen en is het heel heftig, nu heb ik daar medicijnen voor en is het veel korter (gelukkig). Nu zijn mijn cyclussen ook stabieler, ik hoop dat het zo blijft.