Graag een groot gezin!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Marian, 2 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liebrando

liebrando Niet meer actief

Ik verga sinds vanacht van de enorme buikpijn, vanmorgen met afvegen 2 of 3x een streep rose op het papier. Hoop zo dat het vanavond of vanacht eens los gaat komen want die pijn is ook echt niet fijn!! Als er maar niks achterweg komt?????

twinklestar hahah je bent echt niet gek hoor al zeggen mensen dat wel vaak als je meer dan 3 wil. Maar dat is echt niet zo.

Twijfel dat zijn wel hele bijzondere datums!! Wie weet wat voor moois het je zal brengen!

Nou ik heb toch maar voor sonja bakker gekozen. waarom? nou met sonja eet je gezond en met de shakes eet je toch wel weinig. Aangezien de sinterklaas en kerst eraan komen en alle verjaardagen hier en in de familie heb ik zoiets van kan wel heel snel afvallen maar ik wil het er niet dubbel aanhebben en die kans is groot want tijd om het weer op te bouwen heb ik niet nu. Dus aan de sonja bakker. Hopen dat ik het dit keer wel kan afmaken want afvallen dat is echt een ding wat er moet gebeuren!

2. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Tjongejonge jongmoedertje, nogsteeds de ongi niet doorgebroken... bah! En aan de lijn, sterkte daarmee! Je kunt het!

Twijfel, wat een leuke ronde komt er voor je aan met al die bijzondere data! Het gaat ons beiden lukken deze ronde, ik weet het bijna zeker! :D

Marente, wat fijn dat je mdes hebt gekregen tegen die lange ongi! 10 dagen is wel erg veel... Hopen dat het goed helpt!

Twinkle star, natuurlijk kom je niet van een andere planeet! Een ieder zo zijn voorkeur denk ik dan. Ik zeg er toch ook niets van als iemand bewust voor 1 kindje kiest? (Al heb ik daar best een mening over, ik houd hem voor me). Maar als het om een groot gezin gaat heeft iedereen wel zijn woordje klaar, raar toch?:(
    Ik hoop dat je er met je man over kunt praten. Hoe oud zijn je kinderen? Jongens of meisjes? (ben helemáál niet nieuwsgierig hoor...):D;)

Hier een heerlijke verjaardag gehad gisteren. Ik kreeg van mijn vriendin een dagje sauna aangeboden, dus het was een superrelaxte verjaardag. Zo wil ik ieder jaar mijn verjaardag wel vieren!

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hahah ik dacht al....ben echt een beetje gek hahahah. Iedereen in mijn omgeving heeft 1, de meeste 2 en 1 vriendin heeft 3 kindjes. Maar verder......heeft iedereen het er alleen maar over hoe druk ze het allemaal wel niet hebben en hoe ik dat dan wel niet red. Ik werk zelf ook nog 20 uur en vind dat super te combineren, niet alleen maar mama zijn zeg maar.

Mijn man wilde altijd maar 2 kindjes en ook bij hem ging het kriebelen voor een nummer 3. Ik durf het nog niet echt met hem te bespreken, hij weet wel dat de wens bij mij aanwezig is. Naarja eerlijk is eerlijk, 4 kindjes is ook weer wat lastiger. Past bij mij maar net in de auto. De auto van mijn man heeft een extra rij stoelen. Ze hebben nu alle 3 een eigen kamer dus ja, dan moet de zolder in 2 en ja wil ik dat eigenlijk wel...... maar in mijn gadachte heb ik de meest grote verbouwingen al achter de rug hahahah. In de afgelopen week hebben 8 mensen onafhankelijk van elkaar gevraagd of we het echt bij 3 houden, heeft me extra aan het denken gezet. Daarbij komt ook dat ik mijn man gezegd heb dat hij nu voor een knipje mag als hij geen kindjes meer wil maar hij maakt (nog) geen aanstalte hahahaha

Marian, hoezo nieuwsgierig hahahaha, ik heb een knul en 2 meiden in de leeftijd van 8,5 en 2.

4. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    twinkle star: leuk dat je hier ook mee komt kletsen. Het is echt anders met moeders die allemaal al meer kinderen hebben. Zet je jezelf in de lijst erbij? (staat boven jouw berichtje) Wij hebben trouwens ook nog niet tegen iedereen verteld dat we serieus nog een kindje erbij willen. Ik maak er soms wel grapjes over in dehoop dat ze niet al te erg verrast worden als het zo is. Mijn moeder weet het wel en een paar vriendinnen. Helaas is mijn moeder niet zo enthousiast, maar ik begrijp haar wel hoor. Maar wij volgen ons hart en geloven dat alles op zn pootjes terecht zal komen.

Marente: :$ 10 dagen? ZO gelukkig dat je medicijnen hebt gekregen. Heb je het altijd al zo heftig gehad?

jongmoedertje: dat het nu maar eens door mag komen bij jou he; dit duurt echt te lang. En S.B is goed te doen; ik heb het ook gedaan en ben er (toen) goed mee afgevallen.

Marian: ja, wij gaan voor de december zw-schappen; zwanger het nieuwe jaar in! Zoals jij het schrijft, geeft het me meteen moed, dank je wel. Heerlijk zo'n verjaardagskado, daar kun je weer even op teren. (Weet niet meer of ik je al gefeliciteerd had? Zo niet dan alsnog gefeliciteerd! En anders is het nu gewoon dubbel :D)

Hier een ziek kind (lees: bijna tiener) van de zenuwen. Morgen moet hij een drempelonderzoek doen. Stelt niet zo heel veel voor, maar omdat het met het voortgezet onderwijs te maken heeft, maakt hij zich nogal druk. En anders is het echt een "stoere" kerel die houdt van "vet" en "cool". Aaah hij kwam zowaar zelfs even heerlijk op schoot kroelen. (Niet doorvertellen hoor dat ik dit vertel want dan schaamt hij zich :D)

5. liebrando

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA mijn rode duivels zijn door!!!!! Hihih helemaal happy hier stuiter stuiter!!!!! Klinkt raar om zo blij te zijn maar ik ben het wel! Nu kunnen we lekker door naar de volgende ronde. Stiekem hoop ik ook op een december zwangerschap haha, 2 van mijn kids zijn geboren in december zou leuk zijn als er nu eens een december zwangerschap van kwam hahah.......Maar goed als mijn cyclus weer zo lang is dan word het wel januari. We zien het wel ze zijn iniedergeval door dus ik weet nu echt zeker dat ik niet zwanger ben haha...........

Twijfel och wat sneu van je zoon! Kan het me helemaal voorstellen! Sonja bakker is zeker te doen! Het is alleen dat ik het boek al zo vaak gedaan heb dan gaan de menu;s wat je neus uithangen. maar goed ben op dag 2 en heb nog nergens last van dus hoop er het een en ander mee af te krijgen. ben er al 20 kilo in 3 maanden mee verloren en 8 kilo in 6 weken dus daar hou ik me maar aan vast!

Twinkle star whaha wij hadden het bij de 3e al dat mensen zich afvroegen waar we mee bezig waren, laat staan als er een 4e komt. Mijn ouders zien dat ook helemaal niet zitten omdat ik het al zo "druk" heb met de kinderen en omdat me zwangerschap aardig zwaar was bij me kleine meid. Ze vinden het maar niks dat hun dochter pijn lijd goed bedoeld maar goed als ik nog een kindje wil is dat mijn keuze uiteraard! In de familie zijn het ook allemaal 1 of 2 kindjes hoor, wij zijn al een uitzondering met 3 maar dat vind ik wel leuk haha........

Marian Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag "schaam". Wat fijn dat je zo heerlijke verjaardag hebt gehad!

Nou morgen weer aan het werk van 7.00 tot 12.30 dat word weer 5.00uur uit bed dus. Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen, doorwerken of stoppen pfff vind het zo moeilijk. Er word ook aan alle kanten aan me geslingerd. Die zegt dat, die zegt dat en wat wil ik zelf daar word niet na gevraagd, nee alleen wat ik MOET doen volgens een ander bleghhh. Sorry moest ff me gal spuien!

6. Marente

Marente Actief lid

26 okt 2010
    271
    0
    0
    Jongmoedertje, fijn dat het eindelijk is doorgebroken!

Marian, ben je gister ook naar de sauna geweest, lekker zeg zo'n verwendag voor jezelf!!

twinkelkstar, jij kunt alleen maar je eigen leven leven en niet dat van anderen, gewoon lekker je eigen keuzes maken dus :)
    *klinkt heel makkelijk, ik heb er zelf ook wel eens moeite mee*

Twijfel wat is een drempelonderzoek?

10 dagen is nog kort, ik heb ook verschillende keren gehad dat ik meer dan 7 weken achter elkaar alleen maar ongi was. Dat komt van het PCO-syndroom dat ik heb. Vaak met veel bloedverlies, ik ben ook wel eens in een paar uur zoveel bloed verloren dat ik buiten westen raakte en mijn man me vond in een plas met bloed ik met de ambulance in noodtoestand naar het ziekenhuis ben vervoerd omdat ik bijna 2 liter was verloren. Dat was nadat ik maanden lang niet ongi was geweest doordat ik borstvoeding gaf. Dat heeft er bij ons heel erg ingehakt, mijn man is nog altijd bang dat het weer gebeurd en hij me niet vind. Ik heb nu medicijnen, die heb ik altijd bij me. Die werken goed, vandaag zit ik op dag 6 en het is al bijna over!

7. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    jongmoedertje: *spreek je even streng toe* wil jij me niet zo laten schrikken? Ik dacht dat je toch nog zwanger was!? :p Maar ik kan me voorstellen dat je blij bent, nu kun je tenminste weer verder. Hoe was het op je werk vandaag?

Marente: zo dat klinkt wel heel erg heftig, kan me voorstellen dat je man bang is dat het nog eens gebeurd. Gelukkig dat je nu medicijnen hebt. Voel je het aankomen zodat je nog tijd hebt om ze in te nemen? (Sorry dat ik zoveel vraag.)
    Drempelonderzoek is een soort toets voordat ze de cito toets gaan doen om te kijken op welk nivo de kinderen zitten qua rekenen en taal. Het is goed gegaan. Hij vond het meevallen. Maar ik ben wel een mooie herinnering rijker aan mijn grote/kleine stoere vent :)

8. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    ff ego :) vanmorgen uitgegleden in de tuin en nu zit ik met mn voet in verband en moet 2 (!) dagen met voet omhoog en liefst niet lopen. (Uh...hoe doe je dat met 3 kids?) Daarna mag ik met krukken gaan proberen;zit dus ff in de lappenmand en BAAL STEVIG!:)
    Nou ja, vanavond hebben mijn mannen me goed in de watten gelegd (letterlijk :D) en ik hoefde alleen maar op te staan als ik naar de wc moest. Hihi en dan iedere keer van dat kleine stukje hardstikke moe :D. Het ziet er simpel uit als anderen op krukken lopen, maar dat is het dus echt niet! Is nog eens mijn rechtervoet ook en op links heb ik dus totaal geen even wicht; ik zwabber maar wat. (Ziet er vast leuk uit...)

9. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Oei! Sterkte ermee! Hoe had je dat zo? Het sneeuwt nog niet eens? :D;)

10. esme

esme Actief lid

22 nov 2006
    152
    0
    0
    amersfoort
    jee twijfel veel sterkte

11. liebrando

Twijfel "schaamrood" sorry meis wou je niet van de wijs brengen, was alleen ff zo happy met met ongi. Maar nu niet meer......

Pff heb net een gesprek gehad met me verloskundige en ik heb na alle waarschijnlijkheid toch een VMK. Schrik daar best van! In me achterhoofd had ik het wel een beetje gehouden van wat als ik wel.......maar ja toen ik ongi werd dacht ik er verder niet meer bij na. Maar nu de verloskundige het zegt komt het toch even aan. het idee dat er hier over 8 maandjes een 4e had kunnen liggen in de kinderwagen doet me toch wel wat. Ik heb ook enorme buikpijn gehad en nu nog wel af en toe dat me buik echt bijelkaar krimpt. En ik bloed ook veel. het word gelukkig al minder vandaag maar gister kon ik echt om de haverklap mezelf verschonen. Na ja ik kan het helaas niet terug draaien het is eenmaal gebeurd. Volgende keer hopelijk een plakkertje!!

Nou zonet ook even schrik. Me jongste zoon komt bij me mam ik heb lego in me neus. Ik zeg wat!!!! Had ie een heel klein lego dingetje in zijn neus geduwd. Lekker bloeden ik kon er niet bij helaas. Dus me schoonvader gebeld die gekeken en zei bel de Huisarts maar want dit krijgen wij er niet uit, dus de huisarts gebeld zoonlief meteen erheen met schoonpa want me dochtertje lag op bed. Daar eruit gehaald met een heel dun iets, bloeden natuurlijk weer. Spul ingedaan en nu moet het hele. Het zat helemaal verstopt achter de vleugel grrrrrrrrr.....Maar goed het is goed afgelopen geen lego meer voor hem haha........

Twijfel sterkte met je voet meis. Enne rustig aan met 3 kinderen whaha die dokter heeft zelf zeker geen kinderen anders had ie dat vast niet gezegd!

12. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    tjee, jongmoedertje, dat was dan wel weer genoeg voor een dag! Tóch wss een vmk.. Maar ze kunnen het dus niet vaststellen? Als het zo is dan is het dus afwachten wanneer je weer een eisprong krijgt? Mijn zus werd naar haar mk vrij snel weer ongi, dus het kan, maar ik heb ook wel eens andere verhalen gehoord. Bah, ik krijg ook een beetje rillingen bij het idee. Dat er toch een klein humpiedumpie had kunnen zijn bij je over een maand of 8. :( En dan die verrekte lego ook nog alsof het niet genoeg was! Het zit je niet mee, een dikke virtuele knuffel voor jou!

13. liebrando

Ja idd ik heb me portie wel weer even gehad voor vandaag! Ik vertelde het zostraks aan me man en die schrok ook wel. Ze kunnen het niet meer precies vaststellen omdat ik al een enorme bloeding heb dus als het goed is is mijn baarmoeder straks schoon. Maar goed ik neem aan dat een vk wel weet waar ze over praat. Ik heb een positieve test gehad, paar dagen erna negatieve test, en de bloeding is pas heel laat gekomen. Ze vroeg hoe ik me voelde. ik zei nou ik bloed heel veel en heb enorme buikpijn, kan amper me buik aanraken zo pijn. Toen zei ze meteen al dit kan niet anders wezen dan een VMK. Dus ja dan is het even slikken omdat te horen uit de mond van de verloskundige. Heb wel steeds gezegd als er maar niks achter weg komt omdat ik het gevoel had dat ik gewoon wel zwanger moest zijn. En dan krijg je dit te horen en denk je jeetje ik had dus toch gelijk met me gevoel! De schrik is wel aardig bekomen maar het gevoel is er niet minder om. Het idee dat ik gewoon een kindje in me buik had kunnen dragen op dit moment. Het idee dat ik nu zo ongveer 6 a 7 weken zwanger zou zijn dat is wel pijnlijk. Ik weet dat er niks aan te doen is en dat er wel meer kansen komen maar toch heb je zoiets van wat als...........weet je. Maar goed er zijn vrouwen die al zoveel MK's hebben gehad of een moord zouden doen voor een prachtig wondertje dus ik mag niet zeuren eigenlijk, maar het voelt niet lekker!

Me zoontje heeft geen last meer van zijn neusje gelukkig. het heeft wel even gebloed en gevoelig. Hij moet nu even oppassen voor wind en kou op de neus, het kan zo zijn dat er een adertje knapt en weer even bloed omdat ie goed diep heeft gezeten en toch het een en ander even geraakt heeft. Zijn neusje is dus wat gevoelig maar de dokter zegt dat het snel weer over is. maar ik ben me wel enorm geschrokken pfff......blij dat het in zijn neus vast zat en niet in zijn keel! Daar moet ik al helemaal niet aan denken!

Bedankt meis voor je lieve knuffel!

14. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Nee, moest zelf ook stiekem wel lachen... het was glad door modder :D ik word toch echt te oud om met zand te spelen

jongmoedertje: he, dat maakt het idd toch wel even anders als het een vmk is. Moet je nog op controle komen? En dan ook nog en lego-drama...heftig hoor. Hoop dat het vandaag beter gaat. Sterkte meid.

15. liebrando

Nou ik zit er wel weer ff doorheen hoor. Me mannetje begint nu weer te twijfelen over een 4e. Weet niet wat ik er mee moet hoor. Aan de ene kant heb ik zoiets van ik laat de keus wel aan hem over, maar hoe lang gaat dit spelletje dan nog duren? Straks leg ik me er bij neer dat het niet meer gaat gebeuren en zegt ie later weer dat ie toch wil. Doordat hij twijfeld begin ik ook weer te twijfelen grrrrr.........Wie kan mijn man even een schop onder de kont geven hahah..........

16. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    jongmoedertje: miss is dit de reactie van je man op het verdriet? Natuurlijk voor jou heel lastig en vervelend, maar miss helpt het als je hem even de tijd gunt en het er niet over probeert te hebben. Wel heel vervelend dat jullie steeds zo heen en weer geslingerd worden. Sterkte meid en klets het hier maar lekker van je af.

17. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    @Jongmoedertje: Je wordt nog al heen een weer geslingerd tussen alle emoties. Heftig allemaal; toch een vmk! Ik geloof erin dat je man wel bij draait. En we twijfelen allemaal toch wel eens? (nou ja....wij ook?)
    @Twijfel: ik heb ook al wat slippartijen gemaakt, wel zonder te vallen; maar dan in de natte bladeren; die nu wel erg veel op de grond liggen. Daar ben je gewoon minder op voorbereid dan die sneeuw. Sterkte met je been.
    @Marente: heftig verhaal dat bloedverlies, maar je hebt het nu onder controle toch?
    @Twinklestar: heb je het al met je man besproken?? Wel doen hoor, want niet op een lijn zitten kan veel verdriet geven; ik spreek uit ervaring.
    Tussen ons voelt alles weer super, daar ben ik heel gelukkig mee. Waar ik minder gelukkig mee ben is, dat ik ondanks al ons geklus, vandaag weer ongesteld ben geworden. Maar je, we wisten dat de kans klein was, maar toch he, je hoopt toch stiekum dat er eentje het eitje bereikt.
    Op naar ronde tig. (3.5 X 12= 42, laat ik het afronden op 40)
    Nou op naar ronde 41 dan....
    (kan beter in jaren rekenen, dat klinkt minder erg)
    Liefs

18. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    mam73: goed om te horen dat het bij jullie goed gaat; jullie zijn echt sterk. Minder van je ongi :( Ik zou de rondes idd maar niet meer tellen als ik jou was.

Met mijn enkel gaat het weer bijna helemaal goed. Er is afgelopen weekend een aantal keer voor gebeden en ik heb nu al geen krukken meer nodig! :)

Iemand nog iets van Annebel gehoord?

19. liebrando

thanks meiden. Altijd fijn om me ei aan jullie kwijt te kunnen. Ik denk ook dat me man gewoon even geschrokken is. Misschien wel bang dat het niet zal lukken?? ik heb het er ook niet teveel over met hem. Laat hem maar een beetje gaan. Het is alleen dat ie zelf het ene moment zegt we gaan er gewoon voor, het andere moment is och wat hebben we het toch mooi met zijn 5en he. Zo zal het ook blijven he! Dus niet echt een pijl op te trekken. Maar goed ik laat hem gewoon en ik zie wel wat ie wil. Stiekem hoop ik dat ie uit zichzelf weer komt dat ie nog 1x zo mooi wondertje wil meemaken net als toen bij me kleine meid. Toen wou ie eerst ook niet meer dan 2, had me er bij neergelegd en tot me verbazing kwam ie na de zomervakantie er toen mee dat ie toch nog wel heel graag een wondertje erbij wou. Stiekem hoop ik dat hij daar zelf weer mee komt.

mama73 balen meid. Tuurlijk weet je dat het moeilijk word maar daarom mag je wel hopen meid, de wonderen zijn de wereld echt nog niet uit!! Ik hoop met heel mijn hart dat je binnenkort toch echt mag gaan genieten van een prachtig wondertje in je buik!

Twijfel dank je meid! Ik vind het alleen een beetje lastig omdat ik de kogel wel eens door de kerk wil om het zo te zeggen. Ik wil heel graag weten waar ik aan toe ben. Dat we er of voor de volle honderd procent voor gaan, of dat we ons neerleggen bij 3 (voorlopig) en bezig met anderen dingen gaan. Dan heb ik ook weer wat meer rust in me hoofd, en kan ik me echt gaan richten op iets anders. loop nu alleen maar steeds te piekeren wel, niet wel niet wel niet.............pfff moeilijk hoor. Bij de andere had ik helemaal geen moeite met de keuze te maken maar nu wel nu me man het ook niet weet!

20. liebrando

Pff nou de ellende houd hier maar niet op. Me dochtertje van bijna 2 is gister door de hond van me schoonouders zo ineens gebeten in haar mooie gezichtje. Oh men wat kan een mens dan schrikken man. Pfff was er goed beroerd van, stond te trillen op me benen. hij heeft niet doorgebeten gelukkig maar de afdruk staat er wel helemaal in! Hoop zo dat er geen litteken van komt in dat mooie gezichtje. Blegghh heb het al helemaal bekeken op dat beest. Als ie echt had doorgebeten had ik hem persoonlijk afgemaakt. Ben totaal geen dierenbeul maar dan was ie echt van mij!

Deel Deze Pagina