Hai! Ik schiet ook nog wel tussen ja en nee, maar dat komt denk ik ook door de zwschapshormonen die nog in mijn lijf vinden. Vandaag heb ik weer een ongelofelijk JA gevoel en zo kan ik ook dagen hebben dat ik denk... het is goed zo. Maar vandaag zit ik weer allerlei plannen te maken hoe we de zolder in 2en kunnen gaan delen enz enz.... Manlief zijn weegschaal hangt ook op Ja, maar ook bij hem kan dat morgen weer anders zijn hahaha. Had ik iets over mezelf verteld trouwens? Ik ben dus een moeder van 4. De eerste is geboren in 2000 bij een zwschap van bijna 21 weken, ons lieve meisje was overleden in mijn buik, daar kwamen we achter op routinecontrole bij de vk. Toen ze 2 dagen later na een inleiding werd geboren zagen we dat ze een gigantische schisis had, van haar ooghoek tot haar mond. We hadden het gevoel dat er meer niet klopte en na de obuctie bleek dat ook zo te zijn. Ze had 1 long een hartafwijking en nog meer... ze had een mk moeten zijn, maar ze was zo sterk dat ze het tot 21 weken vol heeft gehouden, blijkbaar heeft ze gevochten voor haar leventje want doordat haar hartje zoveel energie nodig had liep ze 2 weken achter in groei. Anderhalf jaar later is onze zoon geboren en weer 2halfjaar later weer een dochter. En 3 mnd geleden zijn we verblijd met een prachtige zoon Het geeft zo'n lekker gevoel, met 2 kinderen had ik ook het gevoel een gezin te zijn, maar nu met 3 nog meer en ik weet zeker dat het met 4 alleen maar zal versterken Weet iemand hier trouwens wat een betaalbare en zuinige 7 persoons wagen is? En niet te zwaar voor de wegenbelasting?? We zijn een beetje aan het orienteren en tips zijn altijd meegenomen Nou... wij gaan zo lekker frietjes eten Groetjes FemR
Wij hebben een mitshubishi space wagon en die zit samen met volgens mij de Kia space als enige in een klasse lager wb wegenbelasting en omdat 'ie wat lichter is gebruikt hij dus ook minder. We rijden trouwens op gas.
nou de kogel is hier door de kerk meiden. Mijn man wil er op dit moment echt niet nog 1 bij. Ik heb me daar maar bij neergelegd. Aan de ene kant is het moelijk maar aan de andere kant geeft het ook wel even een hoop rust weer in me hoofd. En eerlijk gezegd weet ik zeker dat er hier echt nog wel eens 4e kindje zal komen. Het is nu alleen de tijd er gewoon nog niet voor. Me mannetje is er gewoon nog niet klaar voor. Ik kan wel vanalles in strijd gooien maar het laatste wat ik wil is een kloof tussen mij en me man. Dat is het hem niet waard. Dus hier voorlopig nog geen 4e wondertje. Maar lekker genieten van onze 3 prachtige wondertjes die we al hebben mogen krijgen. Lekker genieten van het leventje met zijn 5en, nog meer leuke dingen doen samen, nog meer leuke dingetjes geven. De slaapkamers verbouwen, woonkamer enz........En dan zien we wel wat het leven ons brengt over 1 of 2 jaar. Het klinkt misschien ver weg, en ik zeg ook eerlijk dat het niet heel makkelijk zal zijn om me er nu bij neer te leggen maar ik ga het gewoon proberen. Onze tijd komt nog wel dat voel ik gewoon! En nu kan ik eerst ook proberen om echt goed te gaan afvallen. Zodat mochten we er voor gaan over 1 a 2 jaar dat ik gezond een zwangerschap in kan gaan. Want mocht het echt gaan gebeuren dan wil ik er ook dubbel en dwars van gaan genieten omdat het echt de laatste keer dan zal zijn! Ik blijf wel gezllig mee lezen met jullie. Als jullie het goed vinden hoor? Ik hoop voor jullie natuurlijk dat er maar prachtige wondertjes mogen komen!!
@Fem: Pfff, heftig verhaal van jullie eerste meisje. Wat zal dat verdrietig zijn geweest. Zo denk je dat alles goed is en zo stort je wereld in. Wat fijn dat er nog 3 gezonde kindjes na mogen hebben komen. Maar je blijft mama van 4. @JongMoedertje: Ik zou het heel knap van je vinden als je er zo onder kan blijven. We hebben natuurlijk het grote verschil in leeftijd; dat maakt wel dat je ook even een pas op de plaats kan maken. Want zo zie ik het ook; komt vast wel goed. Wij hebben een Ford Galaxy; nieuw model (2006); is een hele fijne auto. Ook vrij zuinig, maar wel zwaar. Maar de naam zegt niets te veel: echt ruimte zat! De oude modellen, zijn ook ruim en een stuk goedkoper.
Zostraks visite gehad van me schoonzusje en oomzeggertje. Kleine man van 8 maanden, mocht hem de fles geven enz och man dan zweef je wel weer even weg hoor haha......Zoooo leuk en zo lief dat kleintje. Maar goed onze tijd komt vanzelf wel, we doen het nu gewoon rustig aan en zien wel wat de toekomst ons eens brengt. Aan de ene kant sta ik echt vast bij me keuze op dit moment, aan de andere kant blijft er een stemmetje waarom niet nu??? Moeilijk maar ik zal me maar vast moeten klammen aan het idee dat er hier ooit nog wel een komt want me man wil gewoon op dit moment echt niet meer helaas.... Fem pff wat een verhaal meis kippevel!!
Tjonge FemR, dat is me wel even een heftig verhaal! Kan me niet zo goed voorstellen hoe je je dan moet voelen, maar ik denk dat je dat je hele leven erg bijblijft, ookal hebben jullie nu drie prachtige kinderen. Wat moet dat vooral ook in het begin moeilijk zijn geweest zeg.... Word er een beetje droevig van. Die gevoelens die jij nu hebt had ik vlak na de geboorte van Bas ook, de ene dag kon het me niet snel genoeg gaan en wilde ik gelijk wel weer zwanger worden en de andere dag.... Ik voelde me ook erg snel weer helemaal hersteld, dan heb je dat gevoel denk ik ook wel eerder. Jongmoedertje, poe, dat is dan wel even slikken, dat de knoop doorgehakt is en het er voorlopig niet in zit. Maar dan hebben we de de=ooddoener van je bent nog zo jong! Het is misschien niet helemaal leuk, maar probeer je daar maar wel aan vast te houden! Knuffel voor jou! mama73 en twijfel, fijn even wat merken te horen met 7persoons auto's, kan ik me vast gaan orienteren! Nog een weekje, dan weten we hier weer meer.... Spannend!
@marian: ik zou je schoonmoeder/moeder toch vertellen dat de operatie een week is uitgesteld. Als je het de 22e verteld kunnen ze niets meer regelen. Mocht je zwanger zijn kunnen ze de 29e gewoon gaan werken en zijn hun uren niet weg gegooid. Altijd verstandig een e.h.b.o curcus. Spannende week voor je nu. Ik hoop zo dat je op roze mag. Twijfel: waar zit jij ergens in je cyclus? Bedankt voor het berichtje van Annabel. Fem: wat een verhaal. Ik hoop dat een 5e wondertje jullie gegund is. Jongmoedertje: nu toch duidelijkheid. Misschien niet de duidelijkheid die je zou willen helaas. En natuurlijk mag je meelezen en schrijven. Jullie tijd komt nog echt waar. Mama73: zijn de wormpjes weer weg bij de kinderen? Hier is de ongi doorgebroken sinds zaterdag. :x Mijn hemel wat een ellende zeg. Om de twee uur een schone tampon en veel stolsel. Sorry voor de vieze praat. Lijf doet even een grote schoonmaak houden geloof ik. Maar goed we zullen zien wat deze cyclus gaat doen.
bedankt meiden. Ik vind het eerlijk gezegd ook best moeilijk hoor, maar voor nu zal ik me er toch bij moeten neerleggen het is niet anders. Je moet er met zijn tweeen voor staan en niet alleen. Dus ik probeer me er gewoon bij neer te leggen op dit moment. Ik ben nog maar 25 jaar dus heb de tijd wel even, het was alleen leuk geweest als er niet zoveel leeftijdsverschil zou zijn geweest. Maar goed we gaan lekker door met genieten van me 3 prachtige wondertjes die k al heb en we zien wel wat de toekomst ons brengt. Nynke blegh vervelend he die duivels. Vooral als het zo erg is, hoop dat het snel voorbij is en jullie dan lekker kunnen klussen voor een prachtig wondertje! Marian spannend nog een weekje!! Bedankt voor je knuffel meid!
Ik heb ondertussen bedacht hoe ik het moet doen, en heb dat ook gedaan. Ik heb gezegd dat de 22e niet doorgaat en ik nog geen nieuwe datum heb. Als ik dan wel ongi word laat ik ze weten dat het de 29e word, als het dan erg moeilijk word voor ze om te regelen dat ze er kunnen zijn dan kan ik het altijd nog een keer verzetten. Mijn schoonmoeder werkt niet, dus bij haar gaat het vaak om visite afspraken enzo en ze gaf aan de telefoon net al aan dat als ze een nieuwe datum hebben ze alles gewoon af kan zeggen (onder voorbehoud van erg belangrijke afspraken, maar dan moet mijn man er maar gewoon zijn). Dus het gaat goed komen.... Ik wilde toch echt niet nu zeggen dat het verzet werd naar de 29e en als ik dan zwanger blijk zeggen dat het weer verplaatst werd. Dan is het niet echt geloofwaardig meer he? Goed opgelost zo dus....
jongmoedertje: dat is aan de ene kant toch even een tegenvaller dat je man nu duidelijk heeft gezegd dat hij nog even niet wil. Aan de andere kant had je zelf ook nog wel je twijfels dus is het miss wel prettiger om allebei alles stevig op een rijtje te krijgen. Gelukkig heeft hij niet gezegd :"nooit". Succes met het een plaatsje te geven en er vrede mee te krijgen. Alhoewel dat volgens mij al aardig gelukt is. Nynke: vandaag is voor mij dag 15 (lekker makkelijk, loop weer gelijk met de maand) volgens mij heb ik mn ei eerder gehad dan vorige 2 maanden. Normaal voel ik het op dag 14/15 en nu al dag 11/12. Maar (zeg ik nu heel stoer) ik wacht tot 5 dec (= dag 34) met testen omdat dat mijn gem cycluslengte is. Weet niet hoe die fase heet na je ei, maar die van mij duurt altijd lang. Is op zich niet erg heeft het eitje de tijd om in te nestelen Balen dat je ongi zo fel is, heb je vandaag nog veel last? Marian: je hebt een super oplossing bedacht Afgelopen weekend vertelde een vriendin dat ze weer zw is Nu wil ik helemaal! Vind het altijd zo gezellig om samen met iemand op te gaan. Gisteren zijn we naar mn zwager en zn vriendin geweest; een keer zonder de kids (doen we normaal nooit). Maar het was de sterfdag van de ouders (!) van mijn man en zwager en we wilden een keer met zn vieren zijn omdat we niet wisten hoe die dag zou gaan verlopen en hoe we ons zouden voelen. Was gelukkig uiteindelijk toch gezellig; we hebben als een stel kleuters op/met de wii gespeeld We hebben afgesproken vaker af te spreken zonder de kids; dat is toch anders. (Alle andere keren blijven ze gewoon meegaan hoor naar oom en tante) We hebben hun nu ook verteld dat we graag een 4e zouden willen. Zij was meteen enthousiast, hij begon helaas meteen over de financien Maar ja, dat is een reactie die we wel vaker zullen gaan krijgen als het eenmaal echt zover is. Maar ja, dat is toch onze keuze? Gisteren is de oudste met de jongste naar de sinterklaas intocht in het dorp geweest. Toen ik hem vroeg of hij dat wilde doen, zei hij meteen "ja" Ik vind het zo leuk van hem dat hij echt altijd wil helpen en nooit te beroerd is om zn broertje(s) mee te nemen. De middelste had een kinderfeestej bij de bowling, dus dat kwam goed uit. Die kan ik echt niet bij de andere 2 laten zonder dat mn huis afgebroken wordt 8)
Marian goede oplossing meid! Twijfel. Ja het rare is dat ik me er eigenlijk vrij makkelijk bij neerleg. Had ik niet verwacht. Tuurlijk heb ik af en toe momenten dat ik denk ahhh ik wil nog zo graag. Maar al snel slaat het weer om na nee het is goed zo, we wachten nog wel ff. Ik denk dat mijn gevoel dus heel graag een wil maar dat me verstand toch echt zoiets heeft van nee eerst lekker dubbel en dwars genieten met ons 5jes en de ons 6e gezindlidje komt nog wel! Moet binnenkort paar keer op kraamvisite en dan zal het ook wel ff moeilijk zijn, maar in me hoofd weet ik dat het op dit moment gewoon echt even de beste keuze is! Onze tijd komt zeker nog wel!! Vanmorgen met me oudste naar de tandarts geweest. Hij heeft nog nooit wat hoeven laten doen. En vandaag moest ie dus gaatje boren 2. Ik had verwacht dat het een hel zou worden omdat meneer heel angstig is voor hele onbekende dingen, maar meneer ging liggen en liet alles maar lekker toe. Vond ik wel heel stoer van me mannetje van bijna 6!
Ik ben er nog Twijfel ik hoop heel erg voor jou dat dit jou ronde is, zeker na het bericht over je vriendin! Jong moedertje, sterkte! Ik vind het knap dat je toch hier wilt blijven schrijven, zal niet makkelijk zijn Fem, welkom!! De rest heb ik even niet onthouden, was te veel om terug te lezen. Hier gaat het zijn gangetje, ik heb afgelpen weekend een eisprong gehad, maar dus niet benut. Gevoelsmatig wil ik er heel graag voor gaan, maar verstandelijk lijkt me het beter voorlopig nog even te wachten. Elke keer komt het verlangen weer opzetten, maar ik blijf het wegdrukken omdat de ander kant (eerst huis verkopen e.d.) zwaarder weegt. Ik blijf meelezen, niet veel meeschrijven totdat wij er wel voor gaan.
Marente zo is het bij mij ook hoor. Mijn gevoel zegt ik wil zooooo graag nog een kindje, maar mijn verstand zegt nee het is goed zo voor nu.....
Tjongejonge, was de misselijkheid net weer een paar dagen weg, komt het weer! Ik heb de testen maar vast in huis gehaald al weet ik natuurlijk wel dat die misselijkheid ook heel ergens anders door kan komen. Zondag nod, misschien vrijdag testen? Nee Marian, wachten tot zondag....! Beheers jezelf.... Jeetje, word dit dan nooit anders? Marente, kan me je gevoel goed voorstellen, heb er zelf ook weleens last van (al willen we geen ander huis voorlopig), maar wij hebben verstand op nul gezet en gaan voor de wens! (soms praten we er nog weleens over of het nou wel zo verstandig is, maar komen dan toch iedere keer weer tot de conclusie dat we het wel oplossen...). Jongmoedertje, wauw! Stoere kerel! Zomaar gaatjes laten vullen, knap hoor! Twijfel, wat leuk dat je vriendin zwanger is! En wij doen het af en toe ook wel eens, even zonder kinderen op visite, da's ook wel eens fijn! Zeker op zo'n dag, zijn zijn ouders op dezelfde dag in hetzelfde jaar overleden tijdens een ongeval of in andere jaren en toevallig op dezelfde datum? Wel heftig dan, zo'n dag! Fijn dat de kinderen al zo zelfstandig wat kunnen ondernemen.
Marian en twijfel hmmm spannend hoor voor jullie klinkt wel positief die misselijkheid! Mijn duimen draaien voor jullie hoor!! Jaaaa mijn ventje was enorm stoer met zijn vullingen gaf geen krimp. Nu moet mams er aan geloven. Moet alle 4 de verstandskiezen uit laten halen en daar heb ik niet zo zin in maar goed wat moet dat moet. Dus volgende week dinsdag worden de eerste 2 eruit gehaald pfff krijg er nou al de kriebels van ben niet zo tandarts liefhebber ahaha...... Ja het is hier een kwestie van uitstel. Me man wil nog wel een 4e maar op dit moment gewoon nog niet. En ik ben het wel met hem eens (hoe raar dit nou ook klinkt uit me eigen mond haha)....het is gewoon niet de goede tijd er nu voor, er moet gewoon enorm veel nog gedaan worden in ons huis, wat al 3 jaar een plan is, de kinderen hebben wel even wat meer rust verdiend, kwa auto spaar ik liever tot ik echt een goede auto heb waar we een paar jaar mee kunnen doen, wil niet nu een normale kopen en dan volgend jaar een voor 7personen nee dan meteen maar goed doen. Plus dat ik straks ophou met werken dus mijn inkomen valt ook weer weg (ook al is het geen drol maar toch) en lichamelijk ben ik er gewoon ook nog niet aan toe. Ik moet echt 14 kilo afvallen eigenlijk zelfs 19 kilo dus ik heb nog wel even een weg te gaan. Ik geloof ook wel dat onze tijd nog wel komt. Ik voel het gewoon op de een of andere manier dat het hier niet bij 3 zal blijven. Misschien dat dat me ook wel rust geeft. Het idee dat er hier ooit zeker nog wel een bij zal komen! Ik vind het zelf ook fijn om hier te blijven meeschrijven. We schrijven toch al een poosje met elkaar, we weten het een en ander van elkaar, en ik wil zeker op de hoogte blijven van jullie (aankomende)zwangerschappen. Ik waai gewoon mee op jullie roze wolken haha......
Haha, dat kan natuurlijk ook, meeliften... En het is natuurlijk heel erg gezellig dat je mee blijft schrijven, we willen ook wel graag weten hoe het jou verder vergaat!
jongmoedertje: 4 verstandkiezen eruit! Heel veel sterkte meid. Je klinkt trouwens erg positief; het lijkt op dit moment echt dat het de juiste beslissing is voor jullie en dat je er vrede mee hebt. Ik hoop voor je dat het afvallen goed zal gaan. Marian: ik kwam eigenlijk ff snel spieken of je het miss toch niet had volgehouden Ja, ik weet het ik ben nieuwsgierig...
Twijfel, natuurlijk heb ik het nog volgehouden! Ik ben mentaal heel sterk! (moet mezelf op momenten wel tegenhouden hoor, maar dan houd ik mezelf maar voor dat nu testen met ochtend urine zou moeten voor een beetje resultaat, dus 's ochtends verstand op nul, gauw plassen en doorspoelen voordat ik ineens een potje in mijn handen heb en er per ongeluk in plas.... Hoe is het bij jou? Waar in je cyclus zit je nu? NOD pas op 5 dec toch?