@Jongmoedertje: dacht je er eindelijk over uit te zijn, brengt je mannetje je weer aan het twijfelen... lastig hoor!! Ik heb ook wel een beetje het zelfde wat jou man heeft. Wij hebben ook geen 7 pers auto, maar wel 2 auto's, dus als we ergens naar toe moeten met zijn 6en kan dat ook met 2 auto's. Het gebeurt nml niet vaak dat we met zijn allen weg zijn. Maar wij hebben de luxe van het hebben van 2 auto's. Tuurlijk heb ik het liefste een 7p wagen, maar ja... als we hem niet kunnen betalen dan houdt het op hihi. Afvallen moet ik ook. Ben alweer 2x in de week aan het hardlopen, ik let altijd wel op met eten, snoep niet veel, maar nog net genoeg denk ik om niet af te vallen. Ik moet ook niet zo zeuren, ben net 3 mnd geleden bevallen, maar de 10 kilo die er nog aan zitten moeten er wel af (liefste nog meer). Die wil ik er eigenlijk af hebben voor een evt. volgende zwangerschap, dus voor aug 2011... Dus is januari moet ik ook flink aan de bak. @Twijfel: pfoehh... dat valt flink tegen zeg... ik vind het nu al lastig, mijn oudste is 8, als beloofde dingen niet nagekomen worden. Heb nog geen ervaring met pubers van mezelf, maar wel op mijn werk een beetje. De pubers zullen zelf moeten nadenken, zelf met een oplossing moeten komen, als ze iets "opgedragen" krijgen is het eigenlijk al een verloren zaak. Afspraken met hem maken is belangrijk, stel een contractje op waarin de afspraken die zijn gemaakt in staan en dan samen ondertekenen. En vooral positief blijven, dat bekrachtigen en het negatieve de ondertoon laten voeren. @Marian: balen meid... hopelijk is het volgende maand raak! @auto: heb me nog even georienteerd op autos. Volgens mij is de toyota picnic qua wegenbelasting het goedkoopt, is 58 pm. Flinke bak geld hoor daar niet van, maar een van de goedkopere wbt de wegenbelasting. Ik ga straks nog even naar het dorp, dan mijn 2 oudste halen en dan de jongste bij oma, die pastte vandaag voor het eerst op. En zoonlief is heeeeel lief meldde oma, gelukkig maar hihihi Groetjes FemR
jongmoedertje: wil je mijn ff lenen? Is wel lastig hoor, maar nav wat je afgelopen week geschreven hebt, denk ik dat het voor jou lekkerder voelt om toch even te wachten. Wij hebben ook even een paar jaar ons gevoel uitgeschakeld omdat we wisten dat het op dat moment echt beter was. Omdat ik wist dat we zwakke momenten zouden hebben, heb ik (in eerste instantie) voor 3 jaar implanon laten zetten. En dat gaf een hele hoop rust. Ik werd toen niet meer zo heen en weer geslingerd. FemR: je bent 3 maanden geleden bevallen en nu alweer aan het hardlopen? Wow, respect! Geef je ook bv, want dan zul je daarvan ook nog wel wat kwijt raken. Toyota picnic; daar zullen we dan ook eens naar gaan kijken. Hier hebben we denk ik een goede tussenoplossing gevonden met onze zoon. Hij vindt het dus niet leuk als we teveel op zn nek zitten, maar wij vinden dit rapport Absoluut niet leuk. We gaan het nu zo doen dat hij zelfstandig aan de slag gaat als hij thuiskomt en dan om 20.00 laat hij het aan ons zien. We controleren zn agenda (of alles erin staat) en kijken of hij alles gemaakt heeft en daarna evt overhoren. Dan heeft hij toch de kans om het op zn eigen manier te doen, maar weten wij wel dat het iig gebeurd is. We hebben dit een beetje in overleg met hem bedacht en er een schema van gemaakt en we laten het idd ook ondertekenen. Komende maand mag hij iig niet logeren en hij krijgt ook geen beloning voor zn rapport. Denk dat dat voorlopig genoeg schrik heeft gegeven. Bedankt voor het "aanhoren" van mijn frustraties gisteren en voor jullie tips..
hoi hoi Ik hou ook mooi voet bij stuk hoor. Ik zou dolgraag nog zo kleintje willen, maar het voelt nu gewoon niet goed. Dus het gebeurd nu gewoon nog niet hoe lief hij het ook bedoeld. ik ben er gewoon niet aan toe. Er zijn nog zoveel dingen die moeten gebeuren en die ik wil. Plus de kinderen moeten dan weer wat inleveren en zo kan ik nog wel even doorgaan en dat wil ik niet. En eerlijk gezegd geniet ik op dit moment echt heerlijk van me kids vooral me kleine meid. Die zie ik met de dag gewoon groeien in dingen, geniet zo van alles wat ze doet. Ik heb bij de oudste 2 het gevoel dat ik gewoon het een en ander echt van ze gemist heb.....de oudste heb ik het eerste jaar echt bewust meegemaakt, daarna raakte ik zwanger van de 2e. Gingen we verhuizen waren er wat troubles tusse mij en me mannetje enz, dus ik heb niet van me zwangerschap echt kunnen genieten maar ook niet van de oudste zijn 2e jaar......Toen de 2e geboren was, was het net zo. het eerste jaar veel met de baby bezig dus de mis je weer wat van de oudste. Na de eerste verjaardag van de 2e raakte ik zwanger van de 3e, we hebben toen een huis gekocht en me zwangerschap was niet fijn. Dus van de 2e ook weer heel veel gemist. En dat merk ik nu gewoon echt nu ik de kleine meid echt alles bewust mee maak. ik weet dat ik het nooit kan terug draaien van de jongens en dat vind ik best wel moeilijk! Gelukkig heb ik de eerste stapjes praatjes, eten enz wel mee gemaakt en andere momenten ook wel hoor, maar ik merk wel dat ik haar nu veel bewuster mee maak dan toen met de jongens omdat er nu niks onder haar zit.......en dat wil ik zoveel mogelijk blijven doen, lekker genieten van me prachtige wondertjes die ik al heb, de tijd gaat al zo hard!! En dan zien we over 1 of 2 jaar wel of de wens er nog is en we er gewoon voor gaan. Want het lijkt me nu wel heel leuk om als de kleine meid 3 of 4 jaar is nog een keer voor zo mooi wondertje te gaan, maar misschien denk ik er dan ook wel weer anders over. We zien wel wat de natuur ons brengt.......... Twijfel fijn dat het is opgelost met je zoon! FemR wij hebben de luxe niet voor 2 auto's helaas, plus dat ik me rijbewijs nog steeds niet heb. En ik wil die toch eens gaan halen. Ik vond het eerst niet nodig maar nu de kids allemaal bijna naar school gaan en ik zoveel tijd over heb begin ik het toch wel makkelijk te vinden. Maar goed ook daar is geld voor nodig.
Hoi Hoi, Ik heb nog niet getest, dat wilde ik donderdag pas doen. Maar in ieder geval nog geen rode duivels te zien. Voor de rest las ik hier vluchtig iets over een 7 persoons auto. Wij hebben zelf een Ford galaxy 7 pers. En ik zou niet meer anders willen, die dingen rijden heerlijk, veel ruimte etc. Alleen ja wel duur in de belasting 280 euro per kwartaal...maar ja vraag me af of je met 2 autos dan niet net zo duur uit bent??
@mamav3b: met 2 autos zitten we op 66 euro in de maand, dus nee, met 2 auto's zijn wij niet duurder uit. Hoop geld hoor voor de ford, maar ja... als het kan en hij rijdt super dan zou ik het gewoon doen! Mijn man heeft picnic gereden met de kids van zijn werk en hij vond dat een fijne wagen. Dus... mocht er ooit een moment komen dat we hem kunnen betalen (het is echt alleen de aanschaf wat een probleem is hahaha) dan komt die er zeker! En wat knap dat je nog niet getest hebt! Ik zou mijn ongeduld niet kunnen bedwingen hoor!! Maar dat je nog geen rduivels hebt gezien is een heel goed teken! Ik wist trouwens vaak voor mijn nod al of ik zw was, zonder test. Merk het altijd meteen aan mijn boobs. @jongmoedertje: wat fijn dat je eruit bent!! Jou besluit staat als een huis, het komt als je eraan toe bent! Je overwegingen begrijp ik ook heel goed!! Tussen mijn 2de en de 3de zit 6 jaar en ik vind het heeeeeeeeeeerlijk!! Nu wil ik de 4de wel snel op de 3de laten volgen hoor hihi, wil er niet zo lang tussen hebben. Ik wordt ook al een dagje ouder hahaha, ben 32 dus moet opschieten hahahaha. ja... een rijbewijs is erg handig idd... en kost zeker een hoop geld. Ben zo blij dat ik hem gehaald heb toen ik 18 werd, hard voor gewerkt (moest het zelf betalen, kreeg een enkele les van mijn ouders), maar al een hoop plezier van gehad. Vind het wel een aanrader hoor! Wat een mooie ticker heb je! Als ik echt ga beginnen ga ik die ook eens maken denk ik. @Twijfel: fijn dat het opgelost is met je zoon! Hopelijk ziet hij snel in dat hij andere keuzes moet maken hihi. En alweer hardlopen, wijja Is denk ik alweer een maand geleden dat ik begonnen ben. Kon niet wachten haaha. Als mijn bekken me niet zo hadden geplaagt had ik ws nog eerder begonnen Ik had me ook wel voorgenomen dat ik het zou proberen en niet eigenwijs zou zijn als ik last zou krijgen van mijn bekken, maar tot nu toe nergens last van. Had tijdens mijn zwchap doorgelopen tot 16 weken, maar dat wil ik bij een evt volgende zwschap niet meer doen. Dan wil ik stoppen zo rond de 12 weken, want heb best flink wat weken last gehad van mijn bekken en dat wil ik nu voorkomen. Ik geef helaas geen bv, heb een borstverkleining gehad en had echt in mijn hoofd dat het zou gaan lukken, maar door een kraamverzorgster die op mijn zenuwen werkte en niet probv was heb ik de handdoek in de ring gegooit Na een week ben ik hem wel weer aan gaan leggen hoor en we vonden het alle 2 heel erg fijn, maar meer dan 3 slokken kreeg hij er niet uit. Een maand geleden wilde hij niet meer aan de borst, was echt vechten dus helaas.... die leuke momentjes (hij kreeg vaak de borst als toetje) is over.... Mijn dochter heeft 11 mnd bv gehad en dat was heel fijn!! Mijn oudste 6 weken, hij snapte het niet en daardoor moest ik kolven en dat leverde na 6 weken alleen maar frustaties op en er kwam steeds minder... als had ik toen goede begeleiding gehad had het ws wel gelukt, maar ja.... als je alles van te voren weet???
@Marian: niet de hoop opgeven lieverd. Ook voor jullie is een vierde nog weg gelegd. ((knuff)) Hoeveelste ronde zit je nu? @Mamav3: wat goed dat je nog wacht met testen. Heb je zelf een gevoel? @Twijfel: goed opgelost met je zoon. Je wilt ze de ruimte geven om zelf te ontdekken hoe en wat maar soms is dat net even teveel. Hoe is je gevoel nu over deze ronde? @Jongmoedertje: goed dat je bij je standpunt blijft. Jullie tijd komt als jij daar klaar voor bent. @FemR: lastig altijd het auto probleem. Wij hebben ook twee auto's maar als we naar NL willen is dat niet handig met twee auto's. Hoe gaat het met hardlopen? Balen van de bv maar wie weet mag je nog op herkansing. @Auto: hier nu ook twee auto's maar als de 4e komt toch een 6/7 persoonsauto. Anders komen we niet in NL. Hier wordt het waarschijnlijk een grand senic of een touran. Nu scheelt het wel dat we geen wegenbelasting betalen dus is eigenlijk alleen de aanschafsprijs van belang. En die ligt hier toch stukken lager. Verder verwacht ik ei binnen twee dagen ofzo. Klusschema is goed dus we klussen nog even lekker door. Straks weer die stomme ww.:x
he meiden nou volgens mij had heb ik me eisprong gehad. Had vanmiddag enorme pijn in de buik en ik verlies al 2 of 3 dagen dikke slijmproppen dus heb hoop whaha.....Zou wel fijn zijn als me cyclus weer een beetje normaal is. Weet ik iniedergeval dat me lichaam het gewoon weer overneemt...... Bij ons is een aanschaf voor 7persoonsauto ook een probleempje hoor. Me man doet er heel luchtig over doet net of we een schip met geld hebben (was t maar waar) maar goed. Wij moeten zowiezo volgend jaar een nieuwe auto hebben dus ben nog benieuwd wat voor auto het uiteindelijk gaat worden want ik ga echt niet elk jaar een andere auto kopen!
Nynke, we gaan nu ronde 8 in. Dat is de ronde waarin het raak was bij Bas. Maar bij Lotte en Martijn zaten we al in ronde 15.... Verder even geen reacties, ik ga tv kijken.
mamavan3: het is nu donderdag...dus ik kwam eigenlijk kijken of je al getest hebt... FemR: jammer van de bv. Je krijgt idd nog een herkansing als het goed is, maar dan zou ik wel bij de kraamzorg aangeven dat je bv wil gaan geven en dat dat niet vanzelf gaat, dus dat je iemand wil met Veel ervaring. Dat ga ik nl ook doen. Als het bij mij eenmaal loopt, dan kan ik het lang volhouden, maar het is altijd een enorm gevecht om het op gang te krijgen. Nynke: mijn gevoel over deze ronde is heel wisselend; de ene keer denk ik "nee, is vast weer mis" maar ik lijk ook van alles te voelen. * zondag en maandag emo, chaggerijnig en steekjes. Ik dacht zelfs dat ik heel vroeg een ongi zou krijgen, maar dat bleek niet zo te zijn. Aangezien ik toen ong een week na mn ei zat, vraag ik me nu af of dat van de innesteling kan zijn geweest? (Weet iemand dat?) * ik ben bij vlagen misselijk, maar ik heb ook last van mn darmen dus kan ook griepje zijn * ik ben moe, maar dat kan dus ook van een evt griepje zijn of door de tijd van het jaar komen. Kortom: de lange, spannendste week van de cyclus waarin ik, ondanks mijn voornemens, toch weer kwaaltjes denk te herkennen. jongmoedertje: fijn dat je cyclus goed op gang komt. Ben je al bij de ta geweest? Marian: de moed niet opgeven hoor; het komt echt nog wel. Jullie hebben iedere keer veel geduld moeten hebben en het is al 2 keer beloont met een zw-schap.
Twijfel nee ik ben nog niet bij de TA geweest. Als ik het zelf zou doen kost het me tussen de 250/300 euro en dat heb ik er nu gewoon niet voor. Heb het er ook niet voorover eerlijk gezegd als het vanaf januari vergoed word, dus maar even wachten. De afspraak staat nu voor 3 januari! Dus ze gaan er nog wel uit haha........ Onze tijd komt ook nog wel voor zo mooi wondertje. Daar zit ik ook niet over in gelukkig haha......Eerst maar eens goed afvallen, de boel hier op orde krijgen, en tegen de tijd dat me kleine meid 3 of 4 word er dan gewoon voor gaan. want me gevoel wil heel graag maar me verstand zegt nee; nu nog niet! Dus ik luister nu maar eens even na me verstand haha......Me kleine meid is maandag 2 jaar geworden hoera!!! maandag is me mannetje jarig die word dan 27! week erop pakjesavond, die week daarop me jongste zoontje, 6 dagen erna me oudste zoontje en de week erop kerst, dag erna me zusje en dan nog oud en nieuw...pffff wat ben ik blij als het januari is, kan geen gebak en snaaierij meer zien. Werkt lekker voor het afvallen NOT!!!! Maar me mannetje zit sinds gister op fitniss en is er nu achter gekomen dat je niet alleen met fitniss weer een beetje een leuk lichaampje krijgt. Dus die gaat met me mee lijnen. Dat is goed nieuws want dan sta ik wat sterker!!! Normaal moet ik het alleen doen en zit hij lekker te snaaien maar nu gaat ie meedoen. Dus ik heb dit keer goede hoop whaha........ Voor de dames in de wachtrij spannend meiden!!! Ik duim heeeeeel hard voor jullie dat jullie maar prachtige positieve testen in de handen mag krijgen!
Ff snel, want ik heb eigenlijk geen tijd; moet nl een Berg was wegstrijken, maar... helaas ongi geworden :x Mn lichaam heeft me dit keer echt flink te pakken gehad met alle "kwaaltjes" ik had zelfs last van misselijkheid en kreeg steeds meer hoop Geen felicitaties dus voor opa, oma, oom en tante op pakjesavond; jammer. Maar ja, wel weer een kortere cyclus en idd ei gehad wanneer ik dacht. Wat dat betreft leer ik mn lichaam dus wel beter kennen. Nou ja, krijgen nog 1 kans dit jaar 8) Ik moest meteen aan jouw vorige cyclis denken Marian. Hoe gaat het nu met je?
Balen Twijfel! Wat kunnen onze lichamen vervelend zijn met die nepkwaaltjes he? Net als ik, op naar de volgende ronde, we houden moed! Gisteren geopereerd aan mijn rug, is me alles meegevallen en ook de pijn is dragelijk. Ik zit zometeen alleen wel in mijn vruchtbare periode als de wond nog niet helemaal geheeld is waarschijnlijk, maar dan maar een beetje rustig aan... hahaha
Marian: gelukkig dat de operatie achter de rug is Nog maar even rustig aan doen en de tijd nemen voor je herstel Gisteren ging het echt niet lekker; had me er dit keer teveel op verheugd. (Ik wilde ook zo graag de anderen verrassen ) Gelukkig gaat het nu weer een stuk beter. En vanaf nu weet ik dat ik ook misselijk kan worden van een naderende ongi
Twijfel jammer dat je ongi geworden bent meid! Op na de volgende ronde hopelijk brengt die een mooie positieve test! Marian fijn dat het goed met je gaat naar de operatie! Hier gaat het ook wel goed. Na ja behalve met lijnen pff het lukt me maar niet grrrrrrrrr.......Oja ik ben ook gestopt met werken. Het was vandaag me laatste werkdag......Dus ben weer fulltime huismama na 2 maandjes......Stiekem vind ik het ook wel lekker, alleen het werkt zo tegen me gevoel in. aan de ene kant heb ik zoiets van hm nou ik toch thuis ben kunnen we er net zo goed voor gaan. Maar ik weet dat het niet slim is dus ik moet me maar even inhouden haha, maar of ik het echt een jaar ga volhouden pfff dat is de vraag haha........
Ik ben even wat minder op zp; het werd eerlijk gezegd een beetje teveel en leek soms wel een verslaving. Maar goed, zo te zien ben ik niet de enige die het wat rustiger aan gaat doen
zo heel af en toe lees ik ook mee.. wil ook graag een nog groter gezin, maar dat zit er niet in helaas.. ik ben gezegend en zo is t goed... maar ik lees over auto's.. Wij hebben een Mazda MPV comfort 7 persoons..ideaal.. iets groter dan de Toyota Picnic.. voordeel is dat we 1 achterste stoel eruit kunnen halen.. die hebben we niet nodig en zo houden we erg veel bergruimte voor bagage/kinderwagen en boodschappen over.. erg handig.. en als je goed shopt in het hele land hoeft t niet zo duur te zijn.. deze stond te koop voor 7900 euro.. hub heeft gezegd dat ie er max 5000 voor wilde geven. na wat gezanik gingen ze wel akkoord (met inruil van onze oude auto)... ze moeten toch wel verkopen.. en wij zaten in gunstige tijden.. dat scheelt.. SUCCES LADIES!!
ik kom hier ook niet te vaak hoor, merk ook wel aan mezelf dat als ik weer even op het forum heb gezeten bij de zwangere topics dat ik dan toch weer enorme kriebels krijg. En dan heb ik ook nog eens zo lekkere man die maar door blijft gaan haha, wie wil nog een man hebben??? je mag hem zo ophalen haha......maar goed ik moet echt verstandig nadenken en gewoon wachten. Zowiezo tot me lichaam het goed zal aankunnen, dan zullen er toch eerst kilo's af moeten grrrrrrr....
dat was een mooie deal meis! Helaas hebben wij dat bedrag nog niet eens voor een nieuwe auto, dus voor ons zal dat zeker niks zijn helaas. Ja of ik moet met oud en nieuw de jackpot winnen haha maar dan komt er wel een hele andere auto haha..... Ik heb ook een wens voor 6 kids zelfs, maar ik weet dat het niet reeel is, en dat zal hier dus ook nooit gebeuren. Met 3 prachtige kids knijp ik me handen al enorm dicht, en een 4e zou`het mooi afsluiten. Maar blijft het bij 3 dan ben ik ook super happy en gezegend hoor!
Hey dames! Ik weet niet hoe ik het gehad heb, maar had niet meegekregen dat er nog geschreven was. Nu toch even spieken en zien dat er toch nog een paar langs waren gekomen! Ik denk zo dat deze ronde verspild is... Eerst de operatie, toen een paar dagen herstel, en toen stond er een vriendin op de stoep die hulp nodig had. Ze zit hier nu al vanaf woensdagavond in huis en het word iedere avond laat met gesprekken enzo, dus weinig tijd. Toen ineens zaterdag had ik wat afscheiding en dacht ik, dat kan wel eens vruchtbaar slijm zijn. Dus ik hier op de calculator en ja hoor, met een cyclus van 27 dagen zou zaterdag hoogstwaarschijnlijk mijn eisprong zijn geweest. Dus zaterdagavond toch nog maar even een donatie gevraagd... hahaha! Maar goed, daar hangt het dus allemaal vanaf, van zaterdag. Dus ik betwijfel het! We hebben het er nog even over gehad en mijn man is 17 december jarig, volgend jaar word hij 40 en tot die tijd proberen we. Mocht het dan nog niet gelukt zijn dan stoppen we ermee. Dus we hebben nog precies een jaar! Dat zou toch moeten lukken....? Twijfel, hoe gaat het nu? Een beetje over je dipje heen? En ik weet hoe het is om net even iets teveel hier te zijn, ik heb ook van die periodes gehad! Dan is het erg goed om even afstand te nemen, jammer alleen wel voor ons..! Haha Jongmoedertje, hoe gaat het met afvallen? Auto's daar zijn we hier ook nog niet over uit, maar het komt wel als het zover is....