Sjezus annabel wat vervelend! Leef echt met je mee en weet hoe je je moet voelen. Onze Djamai heeft de eerste 2 jaar van zijn leven ook zo gekwakkeld. Kon ook niet spugen, alles kwam wel omhoog maar het braak reflex was er niet dus hij overat zich regelmatig. Nu is hij 3,5 en heeft letterlijk nog nooit gebraakt...ook niet als hij echt buikgriep of zo heeft. (ze kunnen er helaas niks aan doen) Nog altijd geen duiveltjes, dag 15 overtijd, dinsdag weer nega getest. Ga wachten tot maandag voor naar de HA te gaan (was vannacht de hele nacht wakker en nu net pas op krijg de uitslag dus toch pas maandag, kan ik net zo goed maandag ochtend pas gaan) Misschien zondag nog 1 testje.
en steffie testje gedaan of wacht je tot morgen met bloedtest? ben zo wel benieuwd hoor? hier duivels zeer traag op gang gekomen maar nu volle bak zulle hopelijk zijn ze snel gedaan dat we kn gaan " werken " é oeie eentje wakker ben ermee weg dada
Hier terug van vakantie en gelijk ook druk aan de klus, we grijpen ieder moment aan! Wat is het hier nog een bende in huis, zal nog wel een weekje duren voor ik alles weer op orde heb. Dat is het enige wat me tegenstaat aan op vakantie gaan. Maar goed, als de kinderen morgen weer naar de peuterspeelzaal gaan heb ik al twee uurtjes de handen vrij en kan ik heel wat doen.... Later meer, nu even de verf klaarzetten voor de kinderen.
Marian: leuk dat je weer thuis bent. Lekker genoten van de vakantie? Het opruimen erna vind ik ook altijd een ramp. Annabel: hihi, ik moet jouw stukjes meestal 2 keer lezen voordat ik begrijp wat je schrijft; wat een heerlijk taaltje. Steffie: hoe was het bij de ha? Heb je meer duidelijkheid? Heb net vanmorgen een "wij jonge ouders" gelezen uit 2006 met daarin een aantal verhalen over grote gezinnen. *zwijmel* Er stond ook een bevallingsverhaal in van iemand met 3 jongens en de 4e was een meisje. Toen ik dat las (en nu weer) zat ik met tranen in mn ogen. Het klinkt misschien erg stom, maar ik hoop zooooo dat er bij ons ook een meisje mag komen. Maar toen ik klaar was met het lezen van dat artikel was mijn eerste gedachte: "O, het kan dus toch." Blijkbaar zat er ergens iets in mijn hoofd waardoor ik dacht dat je na 3 jongens gewoon een jongens-gezin was en dat de meiden niet zouden kunnen komen. Kan het niet zo goed uitleggen, want het is een beetje een vaag gevoel; wel appart.
twijfel dat is heel normaal é dat er zo'n gevoelens los komen enja sorry dat is van gewoonte dat ik gewoon neertyp wat ik peis en soms beetje moeilijk leesbaar is voor jullie... steffie: waar ben je?????????? hier beke raar lichaam, regels zijn gedaan van ma maar dan heb ik gisteren wa licht bloedverlies gehad en dan vandaag weer maar spreken niet waard maar wel héél ambetant, ontpillen zeker?
twijfel sedert vandaag is alles normaal, zal toch beke ontpillen geweest zijn zeker.. steffie waar ben jij?????? iemand als iets gehoord? zijn er nog dames die al nieuws hebben het is hier zo stilletjes
Dag dames! Hier ook weer even een teken van leven! De klusdagen er al weer een tijdje opzitten en nu weer in afwachting van wat wel of niet komen gaat. Mijn nod is op 5 september, dus nog een weekje spanning! Vakantie was heerlijk, ondanks regelmatig regen. Het gewone leven is alweer een week aan de gang ondertussen en we zitten er al weer helemaal in. De oudsten weer drie ochtenden naar de peuterspeelzaal, de was, schoonmaak, optijd eten, optijd naar bed (vooral dat is een probleem...), ik ben al bijna wéér aan vakantie toe.. haha! Ik heb niet terug gelezen, heb ik nog goede, blije of slechte berichten gemist?
Marian: wat gaat zo'n vakantie altijd weer snel voorbij he? Wij zijn hier nog aan het genieten van de laatste week, maar dan is het helaas ook over. Ach ik ben wel blij dat het zo gaat. Er zijn ook jaren geweest dat ze zoveel ruzie maakten dat ik blij was als de vakantie om was. Mijn lichaam doet weer eens raar (zie handtekening). Volgens mij heb ik toch echt op dag 14 mn ei gevoeld en dan zou ik inmiddels toch wel mn menstr moeten krijgen Normaal heb ik ook een paar dagen ervoor beetje bruin als ik afveeg en dat heb ik nu ook nog niet. We hebben ons deze maand echt keurig ingehouden en veilig geklust. Maar het wordt nu toch wel weer (leuk) spannend. Dat zou echt weer wat voor ons zijn, om zwanger te worden op het moment dat wij denken dat de timing qua uitgerekende datum niet uit zou komen . Als het morgen nog niet doorkomt, dan ga ik maar eens een testje kopen en woensdag ochten toch maar testen. (Zou wel humor zijn) Zo zie je maar...
hallo meiden mag ik me bij jullie voegen? Ik ben een trotse moeder van 24 jaar met 3 kindjes van 5,5 3,5 en 1,5 jaar. 2 jongens en 1 meisje en ik zou zoooooooo graag nog een 4e kindje willen hebben. Maar wij zitten dus ook met de auto probleem. En de kosten voor later, maar die heb ik al aardig aan de kant geschoven haha das een zorg voor later.
hallo jong moedertje vanneigens mag je erbij! welkom en zoals je zegt gewoon zegn zorgen voor later, hier ist ook zo als ik zwanger zo zijn van een vijfde is hier ook terug een autoprobleem nie direct mss want hebn nu een zafira zitplaatsen genoeg maar geen kofferruimte é!! en anders a plannen voor een vierde of nog nie direct?
ik sta er op dit moment heel nuchter voor, moet eerst maar eens zwanger zien te raken dus tijd voor een auto is er ook nog wel. Was liever gister al zwanger haha.....maar goed me mannetje wou ook wel, maar die moet ik nu dus nog wel echt even over de streep trekken, want die is helaas niet zo nuchter als ik ben en die ziet weer over bomen en beren haha.... Tijdens de zwangerschappen was ik ook totaal niet te genieten haha en dat wil ie niet weer meemaken. Ja sorry zijn hormonen kan ik toch niks aandoen? en nu ze wat makkelijker worden vind ie dat ook wel weer lekker. Maar als ie dan weer zo kleine baby ziet smelt ie ook weer. Dus ja ik ben over de streep nu me man nog helemaal haha........... Maar een andere vraag he, ik denk ook veel te veel na bij alles, maar zijn jullie niet bang dat het 4e kindje wat zou mankeren, of dat er wat met jezelf mis zal gaan? Ik dacht bij de andere zwangerschappen nooit zo na, ja bij de 3e in ht begin van waar ben ik aan begonnen? Maar nu is het echt zo dat ik best wel bang ben dat er wat me kindje zal zijn omdat ik al 3 gezonde kids heb rond lopen, of dat ik er zelf zal onderdoorgaan. Bij de 3e hadden wij allebei geluk dat het goed is afgelopen maar het had helaas ook fataal kunnen aflopen en dat zit ook nog in me hoofd, en ik denk stiekem ook wel bij me mannetje. Dat kan ik niet zo makkelijk uit me hoofd zetten, (daar ben ik dus helaas niet zo nuchter in haha)
Hey jong moedertje, leuk dat je je bij ons voegt! Ik heb soms ook wel eens mijn angsten hoor, de vraag of je dan niet teveel vraagt? Maar goed, ik ga er dan maar vanuit dat het goed komt, dat houd ik mezelf voor, want anders heb je ook geen leven. Vroeger waren er bijna niet anders dan grote gezinnen, en als er iets mis gaat bij bijvoorbeeld de gezondheid van je kindje dan ligt dat er in ieder geval niet aan dat het de vierde of vijfde is. Dat had dan net zo goed kunnen gebeuren bij nummer 1 of twee. Nou ja, ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel. Wat je zegt over de derde, dat het allemaal niet helemaal goed is gegaan, alleen een verloskundige of gyn zou je kunnen adviseren of het verstandig is een nieuwe zwangerschap aan te gaan. Ik weet natuurlijk niet wat er gebeurd is en of dat iets terugkerends is? Bij twijfel zou ik contact opnemen met een gyn of vk. Ik heb beide keren zwangerschapsvergifitiging gehad en ze hebben tegen mij gezegd dat het een volgende keer hoogstwaarschijnlijk wel weer gebeurd maar op een later tijdstip en in mindere mate. Dus wij hebben besloten er voor te gaan. Twijfel, tja, dat zou wat zijn dan he? Ik ben benieuwd! Hoe staat het ervoor nu? Annabel, al druk aan de klus?
marian: nie echt nee, ventje heeft de nacht deze week dusja...hij staat 's middags op maar dan lopen er hier kleine kabouterkes rond é...en in onze kamer slapen er ook...dusja ben bijna zeker dat niks zal zijn voor deze maand..wel van 't wk "ns gewerkt"... twijfel: zeg nooit nooit é haha ge zoe nogal verschieten zeker maar zo leuk verscot zijn é
Hallo allemaal, daar ben ik weer, terug van 2 weekjes zwitserland. Heerlijk gehad maar wel ongesteld geworden.... En weer geklust.... Vandaag naar de fertiliteits poli geweest: in principe vond de gynaecoloog mijn HSG goed. Geen afwijkingen aan mijn eileiders.Wat het mannelijke subinfertiliteit maakt. Heb recept van Clomid in mijn tas. We gaan voor IUI. Wel heel heftig allmaal. Vooral voor manlief....Wordt vervolgd......moet nog bijlezen.
Ja dat hou ik me dan ook maar voor elke keer. Waarom zou een 4e of 5e kindje wel wat mankeren en de eersten niet. Dat is ook wel waar, we denken het denk ik gwoon omdat je al 3 gezonde kids hebt en denkt dan van ja is het niet de goden verzoeken om problemen ofzo. Moet ook niet teveel nadenken, maar ja dat is nou eenmaal een punt van mij ik heb hypochondrie. Ik ben heel erg met gezondheid bezig en dat moet ik echt afleren, dus dat is wel balen. Maar goed me verstand op nul zetten en daar niet aan denken! Ik mag wel zwanger raken hoor maar de laatste keer ben ik thuis bevallen en we hadden vantevoren afgesproken dat zij mijn vliezen pas later zou breken omdat ik bij de bevallingen zomaar in persweeen zit als me vliezen stuk zijn en dat wou ik nu dus eens voorkomen. Maar goed mijn vliezen zijn thuis in bed zelf gebroken smorgens vroeg dus dat was alleen maar mooi. Maar na de bevalling zegt ze ineens; jullie hebben een engeltje op jullie schouder gehad want het had ook heel anders kunnen aflopen. Ik zeg hoezo? Nou zegt ze je hebt een dubbele placenta ze is dus waarschijnlijk een van een tweeling geweest. Plus dat de aders buiten de placenta lagen. En die lagen dus precies achter de vliezen. Dus had zij mijn vliezen doorgeprikt dan was ze dwars door de aders van de placenta gegaan, dan was ik doodgebloed om het maar grof te zeggen en me dochtertje was erin gestikt. We hadden binnen 5 minuten in het ziekenhuis moeten zijn en dat kan niet vanaf hier. Dus daar ben ik goed van geschrokken en zij heeft ook wel gezegd dat de kans klein is dat het weer gebeurd maar ja het kan. Was overigens de eerste van de 3 die spontaan gebroken is haha....... Plus dat ik heel veel om me heen heb gemaakt dat vele bijna onderdoor zijn gegaan aan helpp dat ik daar dus ook enorm bang voor ben geworden. En dan heb je nog eens een leuke vriendin die tegen je zegt; Ja met elke bevalling sta je met een been al in het graf! Ennnnnnnn bedankt dat wou ik nou net niet horen!! Dus ja er zit bij mij ook veel angst wat weg moet, maar goed daar moet ik me dan maar overheen zetten, maar op dit moment hoef ik me daar niet druk om te maken, want me mannetje zit doodleuk te vertellen dat ie het wel gehad heeft en geen kids meer wil hebben. Waarom? alleen maar omdat ze even niet luisteren en druk zijn, nou ja dat waait hopelijk wel weer verder!! Ik moet ze meerendeels opvoeden niet hij, mij hoor je niet klagen. Pff mannen zijn ook net het weer, het ene moment wel het andere moment niet Bleghhhh!!
jongmoedertje: hoe oud zijn jouw kinderen, als ik vragen mag? Misschien zit er bij jou en je man toch nog iets wat nog verwerkt moet worden; kan me voorstellen dat zo'n opmerking en de wetenschap dat het helemaal verkeerd af had kunnen lopen, er heel erg inhakt. Heb je een grotere kans dan anderen dat dit nog eens gebeurd? Kan me ergens ook wel voorstellen dat je man niet zit te springen op zw-schaps humeur, maar ja misschien dat dat volgende keer anders gaat. Alles kan. Maar goed, ik moet eerlijk zeggen dat ik nu al een paar keer gedroomd heb, dat ons volgende kindje down heeft of dat het er 2 zijn Misschien omdat ik inmiddels bijna 36 ben? Annabel: Tja, dat wordt dan even moeilijk met al die supporters. Nee, da's niets. Als je man uit de nachtdienst komt, zijn je vruchtbare dagen dan voorbij? Marian: zwangerschapsvergiftiging; da's niet niks. Wanneer heb je het bij de vorige gekregen? Moest je toen volledige bedrust? mama73: fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad. Jammer van je ongi.Sorry, maar kun je me in het kort nog even uitleggen wat Clomid is en wat IUI? Sorry, ik ben daar niet zo in thuis eerlijk gezegd. Ik heb vandaag de kv 2v5 testen gehaald. Weet nog niet of ik meteen morgen ga testen. Volgens de vk van hier kan er 20 dagen zitten tussen je ei en je ongi. Dat zou dan donderdag of vrijdag zijn, dus ik denk dat ik tot vrijdag wacht. Vind het zo jammer om er steeds een te "verspillen" en wat maken 1 of 2 dagen wachten nou uit op 9 maanden? (Zeg ik om mezelf wijsheid aan te praten ) Ik hou jullie op de hoogte
mijn kids zijn 5,5 3,5 en 1,5 jaar. Van de vk mag ik gewoon zwanger raken en acht zij de kans heel klein dat het weer gebeurd, heb net zoveel kans als een ander. Dus ja niet echt iets om zorgen over te maken, maar toch doe je het onbewust. naja die opmerking dat is gewoon een stomme opmerking. Al heeft ze aan de ene kant wel gelijk want een bevalling is nooit veilig voor beide kan altijd wat gebeuren maar goed die kans is erg klein dat geld voor iedereen. Maar dan nog hoeft ze mij dat niet even te vertellen. Da zwangrhumeur heeft ie maar voor lief te nemen haha. Hij kan er zelf ook wat van. Hij denkt dat het allemaal maar niks is een zwangerschap omdat er ook vrouwen zijn die er zo doorheen fluiten. maar ja ik dus niet mijn lichaam trekt het iets zwaarder aan, maar dat krijg ik niet bij hem aan het verstand dus ja dan word je saggie haha...... Ik droom ook constant over tweelingen. Me man zei al de laatste was waarschijnlijk 1 van een tweeling, niet doorgezet zal je zien dat de volgende wel een tweeling is. Boeieeee dan hebben we er 5 haha daar maak ik me dan ook niet meer zorgen om. Maar goed we moeten er samen uitkomen natuurlijk. maar ik hoop dat ik hem ooit nog wel eens overstag krijg haha..... Raar he die dromen. ik droomde tijdens me zwangerschappen altijd zo erg, Altijd gebeurde er wel wat met het ongeboren kindje in me buik.......brr niks aan die rotdromen!