graag een meisje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door frummelk, 12 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy24

Romy24 Actief lid

29 jul 2011
    266
    0
    0
    POH huisarts
    Noord Holland
    Toen ik zwanger raakte van mijn eerste, had ik voorkeur voor een jongen. Ik heb mij altijd als een jongens mama gezien. Wat was ik in de 7 de hemel toen we hoorde dat t een jongetje was! T stomme was, naarmate mijn zoontje ouder werd, ik er nog heel graag een meisje bij wilde. En niet de tweede jongen waar ik vroeger zo van droomde. Mijn man wilde er eerst geen tweede bij, maar toen hij toch overstag ging, leek een meisje ons compleet te maken. Ik heb er altijd alles aan gedaan om mijn zwangerschap zo gezond mogelijk te laten verlopen. Ik rook niet, drink niet (ook de tijd van t zwanger worden niet) ik ben voor t zwanger worden eerst veel gaan sporten om in shape te komen. Ik werk namelijk al jaren voor meerdere huisartsen en heb veel zwangerschappen om gezondheidsredenen mis zien lopen. Die kans hoopte ik daardoor zoveel mogelijk te verkleinen. Resultaat was een geweldige zwangerschap zonder klachten en een geweldig en gezond kereltje. Ik wil graag geloven dat mijn aandeel daarbij mee heeft geholpen.
    Nu zijn we dus voor nr twee bezig en ik hoop echt dat t een meisje word. Als dat niet zo zou zijn (want ik heb t gevoel dat mijn man alleen maar jongetjes kan maken haha) dan ben ik daar net zo gelukkig mee. Want voor mijn zoon lijkt me een broertje juist leuker. Al wilt hij graag een zusje. Ik ben wel begonnen met wat extra calcium/magnesium en zuren toe te voegen aan me voeding. En ik probeer er achter te komen wanneer mijn ovulatie is. Zodat ik dan ruim voor de ovulatie geslachtsgemeenschap kan hebben. Mocht dit niet lukken, dan word ik de trotse mama van twee jongens en weet ik dat t geen bewezen wetenschap is.

2. Romy24

Romy24 Actief lid

29 jul 2011
    266
    0
    0
    POH huisarts
    Noord Holland
    Ik heb trouwens veel gelezen over de vraag of t klopt als je op de dag zelf of voor de eisprong geslachtsgemeenschap hebt. Vaak lijkt t uit ervaringsverhalen wel te kloppen. Maar ik lees ook dat t soms echt niet klopt. Bijv op de dag van de ovulatie geslachtsgemeenschap en dan toch een meisje. Ik houd er daarom maar gewoon rekening mee dat t net zo goed een jongen kan worden. T belangrijkste is natuurlijk dat t een gezond kindje word! Maar waar ik wel ontzettend van baal, is dat we absoluut geen jongensnaam kunnen bedenken haha! Meisjes naam is gelukkig al heel lang bekend.

3. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Hier klopte dat ook... Beide keren seks op de dag van de eisprong en 2 jongens... Dus ben benieuwd hoe het nu zal gaan, eerst maar eens afwachten of het deze maand al raak mag zijn ;)

4. kaatje490

kaatje490 Niet meer actief

Hoi,

hier ook een mama van 2 zoontjes en ook bezig voor een derde spruit! Soms twijfel ik wel eens of ik een derde wil..Wil eigenlijk zooo graag een meisje! Ben bang voor mijn eigen reactie als ik zal horen dat de derde weer een mannetje is.. Toch weet ik dat ik daar ook weer heel erg blij mee zal zijn! Dat ben ik (natuurlijk) ook met met andere zoontjes!!
    Zijn jullie ook bang voor die reactie? Het zal misschien een halve dag duren en dan zal ik alweer kunnen genieten van het idee van drie broers, maar toch kan ik me daar nu soms al een beetje schuldig over voelen...

5. ZaZou

ZaZou Fanatiek lid

18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    Hallo, mag ik me ook aanmelden bij de mamas met de wenw voor een meisje? Hier inmiddels de gelukkige mama van een zoon en een dochter en de wens voor een derde dus... en ik zou zo graag weer een dochter willen... en dat vooral om de reden dat ik zooo van die lieve jurkjes en rokjes houdt en van roze... :) ik kan wel janken als ik me bedenk dat ik die lieve leuke kleertjes nooit meer aan kan doen bij iemand. Voel me ook best egositisch om zo materialistisch te denken, maar ik kan er niks aan doen. Ik vind het zo leuk!! Weet ook zeker dat ik met een jongen ook super blij ben, want ik ben ook superblij met mn oudste!! En qua gedrag kun je beter een jongen hebben haha!!
    Wel fijn om te lezen dat er meer mensen zijn met een voorkeur.

6. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    #126 frummelk, 28 jul 2014
    Laatst bewerkt: 28 jul 2014
  7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Heel eerlijk...
    Ik vind voorkeur hebben niet heel raar.
    Maarrrr..

Ik ken dus iemand van dichtbij die werkelijk heel haar zwangerschap heeft gehuild omdat ze een 3e zoon kreeg in plaats van een dochter.
    Sorry.. maar dan spoor je gewoon niet.
    Ik heb haar even keihard verteld dat ze geen reden tot janken heeft. Ik had reden tot janken met een ongezonde baby in mijn buik. Ze heeft het gepresteerd om te zeggen: ja.. maar het was tenminste een meisje.

Dus zolang je niet intens verdrietig wordt van een jongen...
    Ik vind ongewenste kinderen namelijk heel zielig. Ken ook iemand die altijd heeft gezegd: Mijn ouders hadden liever een zoon... vreselijk.

8. NYmama80

NYmama80 Actief lid

16 apr 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    De voorkeur voor een bepaald geslacht kan ik wel begrijpen. Ik denk alleen dat wat je ook krijgt, dat dat het leukste is ;)

Echter als je twee zoontjes hebt en de reden om nog een derde te willen is de wens voor een meisje, dan zou ik er niet aan beginnen.

9. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Maartt, dat vind ik dan wel weer heel raar/ver gaan.
    Ik zou het ook leuk vinden als onze 2e een jongen word. We hebben samen een dochter en mijn vriend heeft nog een dochter van 7 jaar. Maar om dan zo te reageren. Nee, ik zal er geen tranen om laten als we weer een meisje krijgen. Is net zo welkom natuurlijk ookal is er nu een lichte voorkeur.

En dan die opmerking....: ja.. maar het was tenminste een meisje. Dat ze dat durfde te zeggen!

10. Liz88

Liz88 Actief lid

5 jun 2014
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook nu wel graag weer een meisje willen hoor..drie meiden lijkt me super. Maar uiteraard vind ik een jongetje ook geweldig..

Vind het wel irritant als andere mensen zeggen..Ooh jullie willen nu vast nog een zoontje. Uhhh nee dus want voor 60% wil ik graag nog een meisje en voor 40% een jongen zeg maar..
    En we willen niet een jongen/meisje maar gewoon nog een Kindje!!
    Manlief wil t liefst ook nog een dochter haha

11. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Je begrijpt dat we geen contact meer hebben ;)..

12. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Hier heb ik geen specifieke voorkeur, denk ik.
    Mijn schoonouders hebben in totaal 3 kinderen, 1 is overleden bij een zwangerschap van 23 weken. Alle drie jongens.
    Hun oma is echt van de oude stempel en wou graag een meisje.
    Makkelijk voor het huishouden, koken, de kinderen etc.
    Nu zijn ze beide 'volwassen' en oma is nog steeds niet blij dat het jongens zijn. Met verjaardagen krijgen ze ook minder (geld/cadeaus) dan hun neefjes en nichtjes. Dat is pas ziek..

13. Rachster

Rachster Actief lid

27 aug 2011
    417
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb 3 zoontjes (12, 2 en 8 maand).
    Mijn oudste is van mijn ex en de kleintjes van mijn man.
    Wij gaan nu voor ons 3e kindje. Iedereen zegt, je gaat zeker voor een meisje... Nee, we willen graag nog een kindje.
    Diep in mijn hart wil ik inderdaad graag een meisje maar ik krijg alleen maar jongens. En die zijn heerlijk. Echte mama jongens heb ik. Dus de wens is er wel maar ik weet toch dat ik nog een jongen krijg. Als ik nog een keer zwanger mag worden natuurlijk en als het maar gezond is. Dat is echt het allerbelangrijkste!!!

14. Romy24

Romy24 Actief lid

29 jul 2011
    266
    0
    0
    POH huisarts
    Noord Holland
    Patiënten van mij hadden al twee dochters. Ze raakte zwanger van de derde. De vrouw wilde niet nog een kindje, dus lieten ze het weg halen. Dit heeft altijd veel pijn gedaan bij de man. Hij had altijd het verlangen naar een zoon. Ze raakte opnieuw zwanger. Deze keer wilde de man het houden, wat als het toch een zoon zou zijn. Het bleek een jongen. Hij is inmiddels geboren en maar bleek down te hebben..

Gezondheid is zoveel belangrijker dan welk geslacht het ook is. Ik heb ook 60% om 40% voorkeur voor een meid. Dat was andersom toen ik zwanger was van mijn zoon. Ik hoop dat ik straks voor de tweede keer zwanger mag raken van een gezond kindje. En ik probeer alle bakerpraatjes etc. om een meisje te krijgen, maar als het dan toch een jongetje is, dat ben ik ook helemaal in de wolken!

15. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Persoonlijk vind ik het raar als je nog geen kindje hebt en dan een voorkeur. Je weet dan nog helemaal niet hoe het is om een kindje te krijgen. Dat is al zoooo bijzonder ongeacht het geslacht! In jouw situatie kan ik me voorstellen dat je graag een meisje zou willen, leuk van beide geslachten in 1 gezin!
    Ik heb zelf een zoontje en pfff wat zijn jongens leuk!!!! Hij is zooo makkelijk, lief, vrolijk! Maar mocht er hier ooit een tweede komen zou ik een meisje ook erg leuk vinden :)

16. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi gezegd!

17. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Jeetje dat gaat wel ver.
    Sterkte

18. Delta

Delta Niet meer actief

Mijn 'ideaalbeeld' was eerst een jongen en dan een meisje. Ik dacht dat toen ik zwanger was het ook een jongetje was. Het was een meisje! Ik was zeer verrast en intens gelukkig. Ik wilde wel altijd een dochter, dat leek me gewoon zo leuk! Die heb ik dus. Mocht er later ooit nog een tweede kindje bij komen, zou ik een jongetje heel leuk vinden, weer eens wat anders. Maar nog een meisje zou ook heel leuk zijn!! Gelukkig hoeven we niet zelf te kiezen, want ik zou niet eens kunnen kiezen. Dus hier ook geen voorkeur..

Al snap ik het wel.

Deel Deze Pagina