Graag een positieve ervaring betreffende zwanger na miskraam.

Discussie in 'Miskraam' gestart door Gwenn, 6 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenn

Gwenn Lid

5 dec 2006
    71
    0
    0
    Hallo allemaal,

Heb even wat positieve verhalen nodig! ;)

Heb in september een miskraam gehad na anderhalf jaar proberen zwanger te raken,en ben nu weer opnieuw pril zwanger. Zoals velen van jullie zullen herkennen, kan ik er niet echt van genieten helaas.... :(

Ik heb al verschillende verhalen gelezen over meiden die een miskraam hebben gehad en bij de volgende zwangerschap gaat het dan weer mis.
    Dit stemt mij nogal somber (eigen schuld, moet ik hier maar niet zoveel lezen :rolleyes: ).
    Zijn er dames die snel na hun miskraam zwanger raakten en waarbij het goed is gegaan?

Hoop op veel positieve reacties!

Groetjes Gwenn.

2. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hoi Gwenn,

allereerst VAN HARTE GEFELICITEERD, hardstikke leuk meid!

Vergeet 1 ding nooit, elke zwangerschap is uniek, bij iedereen is en gaat het anders, ik kan me heel goed voorstellen dat je bang en onzeker bent!
    Ik zou dat zelf ook voelen mocht ik weer zwanger worden!

Maar probeer naast de onzekerheid en angst ook positieve gedachten en gevoelens te hebben!

Er zijn ook genoeg vrouwen die 1 miskraam hebben gehad en daarna gezonde kindjes op de wereld te hebben gezet!

Probeer toch te genieten!

Liefs
    Jette :)

3. Gwenn

Gwenn Lid

5 dec 2006
    71
    0
    0
    Dank je wel Jette voor je lieve antwoord!
    Ik doe echt mijn best, maar het is moeilijk....
    Ik hoop niet dat ik ondankbaar overkom, nadat we zolang geprobeerd hebben zwanger te raken, is het voor mij een echt wonder dat het zo snel weer raak is!
    Een miskraam zet alles op zijn kop, maar daar zul je zelf (helaas) alles van weten...

Sterkte voor jou meid, en dat het maar snel weer raak mag zijn!

Groetjes gwenn.

4. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Allereerst maar een dikke gefeliciteerd!

Hmm, een positief verhaal: juli 2005 testte ik positief voor een 2e kindje, helemaal blij. Maar een week later groot verdriet, ik zou niet in maart 2006 een kindje krijgen want het is een miskraam geworden.
    Tegen het advies van de HA in zijn we na de bloeding weer van start gegaan en tot ons grote verassing hield ik in aug 2005 wederom een positieve test in handen. Ik had toen ook angst over het lukken van deze zwangerschap, maar na een vroege echo waarop luid en duidelijk het hartje te zien was, gingen voor mij de zorgen weg. Aan mijn onderschrift kun je nu zien dat ons zoon een blakend gezonde baby is.

Sterkte voor de komende weken en ik hoop voor je dat je snel een hartje mag zien/horen kloppen.

Groet van Kiki

5. Cynthia

Cynthia Actief lid

6 sep 2005
    243
    0
    0
    Ik herken het wel hoor. Ik was vorig jaar vrijwel direct weer zwanger na een miskraam. Ik merkte dat je dan best een volle rugzak met angsten met je meedraagt. Je bent niet meer onbezorgd zoals bij de eerste keer.
    Wat ik ook merkte is dat je steeds weer iets uit die rugzak kan halen op bepaalde momenten. De eerste keer dat je het hartje ziet kloppen op een echo, de eerste keer dat je het hartje hoort kloppen bij de verloskundige, de 20 wekenecho (ik was toen zelfs nog bang dat er helemaal geen kind zat!), de eerste keer dat je voelt bewegen, de eerste keer dat je partner het ook kan voelen. Op een gegeven moment is je rugzakje bijna leeg en blijven alleen de gezonde angsten over die iedere zwangere heeft. En dat is echt draaglijk.
    Ik heb het ook allemaal gehad en het resultaat ligt nu in haar bedje een tukkie te doen...
    Ik ga er nog van huilen als ik aan al die angsten denk en aan hoe opgelucht ik me iedere keer voelde als het goed was.

Ik wil je heel veel kracht en liefde wensen die het hopelijk van de angsten gaan winnen!

6. mieke

mieke Bekend lid

hoi gwenn

aller eerst ook van harte gefeliciteerd
    ik snap je zo goed
    in maart teste ik voor de eerste keer positief
    ik was zo blij maar al snel wist ik dat het mis was
    wij verloren ons kindje
    3 maanden later had ik weer een positieve test in handen
    ik dacht dat ik door t dak zou springen van geluk
    maar tegelijk ook de zorgen zou t deze keer goed gaan
    en ja tot nu toe gaat alles heel goed
    en ben ook nu pas wat geruster
    maar zal blij zijn als t maart is en mn kindje in mn armen heb
    heel veel succes en ik zal heel hard voor je duimen dat alles goed mag gaan

veel liefs mieke

7. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hey gwenn,

tuurlijk kom je niet ondankbaar over, ik denk dat de angst na het hebben van een miskraam heel erg aanwezig is en ook terecht is!
    Na een miskraam veranderd je hele leven, je manier van denken en voelen!

Het onbevangen zwanger zijn zal denk ik nooit meer komen, bezorgdheid en angst zullen de boventoon voeren, maar toch,

JE BENT ZWANGER MEIS!!!!

Dat is toch het allerbelangrijkste, probeer toch een beetje blij te zijn!

IK DUIM VOOR JE! ;) ;)

Liefs Jette

8. Gwenn

Gwenn Lid

5 dec 2006
    71
    0
    0
    Bedankt meiden!

Wat fijn dat het bij jullie nu goed gaat! Dat geeft me toch wel een oppepper.... :D

Helemaal positief zal ik de komende weken nog niet kunnen zijn, maar elke keer als ik een dip heb ga ik hier even lezen! :D

9. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Heel veel succes Gwenn. Het is ook voor ons, die nog niet weer zwanger zijn na een miskraam een hele geruststelling om te lezen dat het echt wel goed kan gaan na een miskraam!

Hoewel volkomen bergrijpelijk dat je ongerust bent, laat het toch een beetje over je heen komen en niet teveel piekeren!

10. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Inderdaad, ik kan me ook al die gevoelens voorstellen als ik terug zwanger zal zijn, en al deze voorgaande berichten tonen aan dat het wel degelijk terug goed kan gaan!

succes Gwenn, ik duim voor je!
    flyke

11. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Hoi Gwen,

ik begrijp direct je onzekerheid en je angst.
    Ik heb die ook nog steeds hoor. Ik heb in augustus een Missed abortion gehad en na mijn eerste menstruatie ook direct weer zwanger.
    ik heb al twee echo's gehad en op de laatste was een mooi hartje te zien die ook op de juiste plaats zat. Er werd mij toen gezegd dat er minder risico zou zijn maar toch ik houd mijn hart even goed vast kan er niets aan doen. Volgende week heb ik weer een echo om de termijn echt te bepalen en als die goed is dan ga ik het meer geloven .
    Ik maakte mij dus ook ernstige zorgen en bij het minste geringste dacht ik oh jee daar gaan we weer.
    Misschien even een tip probeer de miskraam verhalen een beetje te vermijden is lastig zeker omdat je het ook hebt meegemaakt en een ander een hart onder de riem te willen steken begrijp ik heel goed .
    Je bent zwanger en niet voor niets je lichaam heeft aangegeven er weer klaar voor te zijn en dat is super mooi.
    Gefeliciteerd !
    Probeer een beetje rustig aan te doen ik weet het dat is lastig .

liefs
    Jet

12. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Lieve gwen,

gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ook ik kan positief zijn over een zwangerschap na een miskraam,

Ik had er gelukkig een goed gevoel over toen ik opnieuw zwanger raakte, natuurlijk hebben we allemaal wel even de angst.

Vertrouw op je kindje en je lichaam meiske!

Het komt vast goed!

13. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Hoi Gwenn,

Van harte gefeliciteerd!

Positieve verhalen kun je hier denk ik genoeg krijgen. En het is ook heel prettig om ze te lezen!

Ook van mij een positief verhaal. In juni heb ik na 10 weken een miskraam gehad. Na mijn curretage in juli moesten wij eerst even wachten tot alles normaal was. Raar dat je daar dan zo oostindisch dom voor kunt zijn! Maar goed in september was het raak en nu ben ik door de eerste 3 maanden heen. Ik vond het doodeng. Het voelde goed, maar er zat zo'n knagend gevoel. Tot en met de 10 e week, toen was het grotendeels over. Alles is goed en ik wordt hastikke rond. Dus ik ben echt aan het genieten nu.

Ik hoop dat je ook snel kunt genieten van je zwangerschap.

Knuffels Suske

14. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Wat ontzettend mooi geschreven. Ik ben ook net mijn kindje verloren, en ik moet het eerst even een plaatsje geven. Ik hoop dat ik daarna snel weer het zwangerschapsgevoel terug mag krijgen. Dan zal ik nog eens terugdenken aan deze mooie woorden.. bedankt!

15. moniekje

moniekje Actief lid

11 feb 2006
    485
    0
    0
    Gwenn van harte meid!

Ik heb maart dit jaar een miskraam gehad met 7 weken zwangerschap. Heb 10 dagen mogen genieten van het prille zwanger zijn en daarna is het dus misgegaan maar............nu komt het positieve!
    29 maart begon de miskraam (het bloeden)en twee dagen erna verloor ik het vruchtje.
    Twee weken later op 14 april heb ik naar aller waarschijnlijkheid weer een eisprong gehad want op 30 april heb ik positief getest! ZWANGER! he?dat was even gek hoor.
    En nu zie je mijn banner wel: ik ben nu 36 weken zwanger en is het bijna zover.

Dus Gwenn, er zijn ook positieve verhalen he!
    En ik snap helemaal dat je heel voorzichtig blij bent want dat was ik ook. Kon het niet geloven! maarhet is dus wel zo!
    Gwenn succes meid!

16. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Joehoeoe Gwenn, ook hier een positief verhaal!
    Succes! :D

17. Miszmii

Miszmii Actief lid

18 aug 2006
    321
    0
    0
    Hattem
    Hey Gwen,

Ik zal je maar voorzichtig feliciteren...
    Mijn moeder heeft ook een miskraam gehad, daarna nog 2 kids gekregen mij en mijn broer van 17. Dus hou de hoop erin en probeer toch zoveel mogelijk te genieten!

18. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Ha Gwen! Kop op meid, ik weet wat je voelt maar inderdaad teveel verhalen op dit forum lezen doet je geen goed. Ik ben in augustus gecurriteerd van een missed abortion. Groot verdriet en daarna de vraag......word ik weer zwanger. Nou hier is dan het eerste positieve bericht. Ben gelijk na keurig 6 weken geheel onthouding bij de eerste de beste keer zwanger geraakt en ben nu 9 weken!. Inmiddels al een echo gehad en het zag er goed uit, weinig kans dat het nog mis gaat volgens de verloskundige. Goed we zijn er nog niet, maar de eerste mijlpaal is gezet. Ook ik heb in mijn achterhoofd de eerste miskraam die een stempel druk op deze, maarrrrrrrrrrrrrrrr ik probeer het positief te zien en probeer er toch zo veel mogelijk van te genieten. Ik zou het als ik jou was ook maar voorzichtig gaan doen. Dus Gwen als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap en ga ervoor!

19. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Lieve Gwen ik hoop voor je dat die onzekerheid snel weg is en dat je er lekker volop van kan genieten, liefs Jolie

20. jantina72

jantina72 Actief lid

11 jul 2006
    107
    0
    0
    Hallo Gwen,
    Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Probeer er zoveel mogelijk van te genieten. Het is zo bijzonder.
    Maar ik snap het best hoor. Begin juli heb ik bij ongeveer 7 weken een miskraam gehad. Begin september had ik alweer een positieve zwangerschapstest in handen. Die eerste weken waren echt vreselijk. Ik durfde er niet van te genieten. Kreeg bij 7,5 week de eerste echo. En wat er dan door je heen gaat als er deze keer wel een kloppend hartje te zien is. Door mijn hoge bloeddruk wordt ik goed in de gaten gehouden door de gynaecoloog. En bij elke echo is het opnieuw razend spannend (heb er al 4 gehad) en nog een keer extra naar het hartje luisteren. Maar langzaam aan durf ik te gaan geloven dat het goed blijft gaan.
    Dus probeer te genieten.

Deel Deze Pagina