Graag een positieve ervaring betreffende zwanger na miskraam.

Discussie in 'Miskraam' gestart door Gwenn, 6 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzy

Lizzy Bekend lid

5 jun 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Gwen

Balen he, die onzekerheid!
    Maar houd moed meis.
    Wil je nóg een positief verhaal?
    9 Jaar geleden hoorde ik dat ik practisch onvruchtbaar was, hier had ik het erg moeilijk mee, maar legde me hier uiteindelijk bij neer.
    Begin dit jaar had ik allemaal vage klachten, en totaal onverwachts bleek ik zwanger. Joehoe! Helaas eindigde dit na een maand of 2 in een miskraam. Volgens de artsen was dit een toevalstreffer en zou het nooooit meer lukken.... Maarrrr, kijk eens naar mijn banner.... Nog geen 6 weken na de miskraam was ik weer zwanger!
    En geloof me, ik heb doodsangsten uitgestaan, maar mijn beebje doed het prima!

Heel veel succes, ik hoop dat de eerste 12 weken een beetje op willen schieten bij je, en dat je daarna heerlijk kunt gaan genieten.

2. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0
    Hoi Gwenn, hier het zelfde verhaal als jij. In augustus een miskraam gehad (na 10 weken zw) en nu na 3 maanden weer zwanger. In eerste instantie heel erg blij. Maar wat een zorgen zeg....Heb al wel een echo gehad. Daar was een kloppens hartje te zien maar ik was wel 4 dagen minder ver dan gedacht. Natuurlijk weer vreselijke gedachten dat het wel niet goed genoeg gegroeid zou zijn enzo.

Dus ik heb ook heel veel aan al deze positieve verhalen. Ik hoop dat het voor jou en mij nu goed mag blijven gaan. Sterkte en we proberen positief te denken!

3. simalex

simalex Bekend lid

Hoi Gwenn,

Hier ook een positief verhaal. In juli 2006 heb ik een miskraam gehad na 7 weken zwangerschap. Een heel verdrietige periode. Maar na 4 weken heb ik weer een eisprong gehad en toen weer zwanger geraakt. En ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Heel erg onzeker, vooral totdat die eerste 7 weken voorbij zijn. En voor elk bezoek voor een echo of VK zit ik een stiekum weer ff te knijpen, stel dat het toch ineens niet meer goed is? En ik blijft elke keer mijn toilletpapier controleren, of ik toch geen bloed verlies...
    Het vervelende is dat ik tot 3 x toe roze slijm/bloedverlies heb gehad, net als bij mijn miskraam. En dan krijg je van de HA te horen dat je maar rustig moet afwachten. En je kunt na 2 dagen pas terecht voor een echo.
    Gelukkig gaat het nu heel goed, echt volgens het boekje. Ik voel het kleintje al een aantal weken kriebelen (zelfs nu). :D
    Ik wil je een goede, gezonde zwangerschap toewensen. En ik hoop dat je goed met je man of een vriendin kunt praten over je onzekerheden. Dat lucht enorm op. Kom pp meid!

Liefs van Simone

4. nique

nique Actief lid

27 feb 2006
    197
    1
    0
    Hi Gwen,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Probeer toch zo snel mogelijk een echo te krijgen dat stelt je dan in ieder geval gerust! Tot die tijd toch een klein beetje genieten!

liefs Nique

5. Jenny

Jenny Fanatiek lid

14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hallo,
    Als eerste gefeliciteerd!Ik heb ook een miskraam gehad en was vier maanden daarna weer zwanger. Ik maakte me ook veel zorgen in die zwangerschap. Ik genoot ook zeer zeker wel, maar toch bleef er ergens onzekerheid zitten. Dat is niet erg, zolang de positieve gevoelens maar de overhand houden. Krijg je nu eerder een echo? Als je het hartje voor het eerst ziet kloppen dan zal je onzekerheid wel afnemen.

Liefs Jenny

6. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    wat heerlijk om te lezen al die pos verhalen.
    nou hier ook hoor in feb een curretage gehad.
    en 5e ronde naar curretage weer zwanger en gaat goed.
    duim dat het bij jou ook zo gaat.
    liefs chantal.

7. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Pff, ben ook blij om te horen dat meiden eerst na een aantal maanden (meer dan 2/3) weer zwanger zijn geworden na een miskraam. Ik ben zo onzeker, want ik zit "alweer" in ronde 4 na de miskraam en soms denk je dan, ik zal toch niet onvruchtbaar zijn geworden of iets anders naars hebben waardoor ik nu niet zwanger meer word....pffff, wat een onzekerheden allemaal he!

8. Tina23

Tina23 Actief lid

19 jul 2006
    381
    0
    0
    juf!
    Ter Apel
    Hoi,

Ook ik kan een positief verhaal vertellen. Ik bleek 7 januari dit jaar zwanger na vier maanden 'proberen'. Ik was dolblij! Toch verloor ik na precies 7 weken spontaan het vruchtje. Ik hoefde gelukkig niet gecurreteerd te worden, mijn lichaam heeft het zelf gedaan. 3 maanden later was ik alweer zwanger en inmiddels ben ik al ruim 34 weken zwanger! Ik begrijp je angsten heel goed, maar je moet proberen positief te blijven. Dat is beter voor jou en voor je kindje, hoe moeilijk dat op dit moment ook is.
    Ik wens je een hele voorspoedige zwangerschap toe!
    Veel liefs, Tina

9. Suus75

Suus75 Actief lid

9 sep 2006
    167
    0
    0
    Hoi,

Ik heb eind augustus een miskraam gehad en ben nu weer 8 weken zwanger. Ik heb inmiddels een echo gehad en het hartje klopte! Lijkt gewoon goed te gaan deze keer dus.

Erg he, die onzekerheid!

Liefs,
    Suus

10. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    je wilt een poss. verhaal ;)
    die krijg je!
    kop op wijffie, geloof me ik weet wat het is!
    ik heb 18 miskramen gehad maar heb ook een hele mooie meid.
    5 van de 6 gyni`s vonden het beter om nu het te laten rusten en bij 1 kind te laten.
    Maar peetje kon niet opgeven en zie mijn banner,
    ik word heel goed in de gaten gehouden maar er is nu al gezegt vanuit mijn gyni`s mond als deze fout gaat eet ik mijn schoen op!
    Hij /zij doet het heel goed en ik blijf ook angstig hoor.
    (was van de week al paniekerig op de ehbo te vinden, was gelukkig alleen
    blaasonsteking)
    Maar probeer kracht te vinden.
    Al dat gestress is niet goed voor je!
    ik weet zeker dat het makkelijk gezegt is dan gedaan, maar probeer het meid! ;)

Ik wil dit tegen alle meiden zeggen geef nooit op. ga ervoor!
    de kracht van het verliezen en de kracht vinden om door te gaan!

heel veel liefs en alle steun van mij!

11. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Wat geweldig om deze verhalen te lezen.

Ik heb op 17 november een miskraam gehad na bijna 11 weken zwangerschap. Nu zitten we in de eerste ronde, wederom met Clomid en Pregnyl. Ik ben zo bang dat het weer verkeerd gaat... al die verhalen van kennissen, die heeft er 3 gehad, die heeft er 5 gehad... blablabla... zo goed bedoelt, maar het maakt je zo bang voor de toekomst! We kunnen alleen maar duimen dat meer ellende ons bespaard blijft.

Mocht ik weer in een onzeker periode komen, ga ik dit Topic nog een paar keer doorlezen! :D

Bedankt!

Liefs Cath

12. Niet meer actief

Hey meid, yeps hier zit er precies zon eentje... op 8 juli jl. een miskraam gehad.. maar ben inmiddels weer 18 weken zwanger... gelijk erachter aan dus. Ik heb ook nog eens het PCO dat wil zeggen dat ik ook nog niet eens 123 zwanger zou kunnen worden normaal.... maar ja toch wel ;)

Dus het kan echt hoor, en alles gaat hier van een leie dakkie..

Ik hoop voor jou ook, maar dat gaat wel lukken...

Op naar 2007 liefs Gitje

13. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Nog van harte gefeliciteerd!

Ik had op 2 april een miskraam, ong. 5 weken... en 4 mei heb ik positief getest. Die eerste weken waren best wel lastig ja. Pas toen ik met 10 weken bij de vk het hartje hoorde was ik gerustgesteld, vooral omdat ze zei dat het niet vaak voorkwam dat ze het hartje al zo goed konden horen! En het is verder goedgegaan, nu ben ik 38,5 weken zwanger...

14. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hoi,

Ik vind het ook fijn om al die positieve verhalen te lezen.
    Ik heb in september een miskraam gehad met 8,5 week, hadden toen al 2 keer het hartje gehoord en beebje gezien...was ook erg pijnlijk de miskraam..
    (ik was trouwens binnen 3 maanden zwanger geworden, na stoppen met pil) daarna paar keer ongi geweest en op 5 januari teste ik weer positief..Helaas mocht het weer niet zo zijn bij mij en kreeg ik weer een mk, nu gelukkig wel eerder, nl week na mn nod dus denk dat mn cylcus er niet echt onder zal lijden,
    Nu ben ik weer aan het wachten op mn ei, dat maakt me dan wel weer vrolijk als ik mn ei snel heb...Momenteel voel ik me best rot, maar door deze verhalen wordt ik wel wat blijer!

Liefs

Syl

Deel Deze Pagina