Stoppen pil na hele strip of midden in de strip ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door chantal01, 7 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dames, had zojuist vanochtend een gesprek met een vriendin over het stoppen met de pil.

Ze vertelde me vorige week te zijn gestopt, op 12 dagen gebruik pilstrip.
    Ik zelf ben destijds gestopt na mijn laatste strip, ongesteld geworden, op de dag dat ik normaal gesproken een nieuwe pil zou slikken dus niet meer genomen.

Nu ging het er dus over wat 'beter' zou zijn, aangezien ik na maanden nog niet zwanger ben, en zij hoopt de eerste ronde zwanger te raken

Wat zijn jullie ervaringen hierin m.b.t het snelst zwanger zijn ?
    Natuurlijk per persoon anders, maar ben na dit gesprek
    toch onbewust wat gaan denken .. had ik het beter anders kunnen doen ? stom natuurlijk, maar wel benieuwd worden naar jullie verhalen ..

2. devil81

devil81 Actief lid

20 mrt 2010
    374
    1
    18
    Hoi Chantal,

Ik ben een week eerder gestopt dan mocht, dit omdat we besloten hadden tijdens een weekend weg te stoppen, dus mijn man zei, we stoppen meteen, hup die pil de prullebak in..., helaas...!!
    Ben 10maanden verder en nog niet zwanger, meid, het maakt echt totaal niks uit, je moet gewoon geluk hebben, en de een is snel zwanger en de ander moet een jaar wachten, of zelfs langer!!!

Succes met zwanger worden in ieder geval!

30-43-32-42-31-31-35-32 ronde 9

3. Klopt, geluk is zeker nodig, maar was benieuwd wat de meeste doen, strip afmaken, niet afmaken, en wat ervaringen hierbij zijn.
    ook met op gang komen van de cyclus etc

4. MeisjeMiriam

6 nov 2010
    29
    0
    0
    In het onderwijs
    Hallo Chantal,

Ik heb geen ervaring (nog niet), maar was wel altijd in de veronderstelling dat het de bedoeling was dat je aan het einde van de strip zou stoppen. Gewoon strip afmaken, ongesteld worden en dan niet meer beginnen met een nieuwe strip...

Heel veel succes met zwanger worden!

5. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik heb ook de strip eerst afgemaakt.. leek me wat handiger ;)

6. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    ook ik zat hier aan te twijfelen
    donderdag heb ik voor het laast mijn pleisterpil
    daarna stop ik er ook mee...
    volgens mij kan je beter stoppen na je laaste strip pil
    omdat je anders heel je cyclus in de war kan gooien...
    en miss ook beter voor je cyclus bij te houden...?
    afijn donderdag is voor mij de laaste dag :)

7. ik ben gestopt na mijn laatste strip, bij mij kwam het toevallig ook zo uit dat we het net besloten voor ik ongi moest worden dus ben daarna gewoon niet opnieuw begonnen, maar als je midden in je strip stopt kan het inderdaad wel zo zijn dat je je cyclus door de war gooit lijkt me. Weet niet wat het voor invloed heeft op zwanger worden, denk dat dat een discussie zonder einde is..

8. M4rj0l3intj3

30 aug 2010
    39
    0
    0
    operatie assistente
    Eindhoven
    ik ben halverwege me pil gestopt precies op 1 aug dit jaar. en de eerste keer krijg je toch ontrekkingsbloeding en mijn cyclus is redelijk stabiel gebleken. dus maakt volgens mij niet uit wanneer je stopt.

ik zou zeggen gewoon stoppen als je allebei er klaar voor bent.

iedereen succes met zwanger worden.

9. MwMariska

MwMariska Actief lid

8 jun 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Hoii

Volgens mij maakt het niet uit of je aan het einde van een strip stopt met de pil of ergens in het midden.

Een menstruatie met de pil is ook geen echte menstruatie maar een ontrekkingsbloeding..

Zelf ben ik gestopt aan het einde van de pil strip maar dramatische cyclus : 36-45-90!! Ben nu gestopt sinds eind maart dus qua cyclus maakt het echt niet uit wanneer je stopt.

Succes allemaal met zwanger worden..

Groet Mariska

Deel Deze Pagina