Engeltje, ik hoop dat onze meid ook snel "zusje" kan zeggen Tooske, het is allemaal nog heel pril bij jullie, en zoals je zegt jullie hebben nog tijd, ik hoop voor jou dat hij snel overstag gaat. Renske, hier heb ik soms ook het gevoel dat hij dan toch ook wil, en 2 dagen later is alle hoop weer weg. Hij dringt er de laatste weken op aan om terug een spiraal te laten zetten, ik heb nu een nuvaring en das nie altijd even handig, als ik dan zeg , tja dan kan ik het helemaal vergeten, zegt hij je kan hem desnoods toch nog laten verwijderen, pfffff, ik word er zo moe van. Gelukkig heb jij de zekerheid gekregen dat er zeker nog een tweede welkom is. Oei Debby, of het nu om een tweede, derde of mss wel zesde gaat, het is nooit leuk, ik zou het heel moeilijk hebben moest alles heel definitief worden, veel sterkte
@debbie pfff meis... geloof heel erg goed dat dit gevoelens bij je aangewakkerd heeft. En wat balen dat je een miskraam hebt gekregen.. ik zie ook dat dit pas een paar weekje geleden is!!! Meis ik denk niet dat mannen voelen wat wij vrouwen voelen in ons lijf. Wij voelen aan ons hele lijf dat we zwanger willen zijn en mannen kunnen dit gewoon niet. Die hebben niet die drang... en wij tot vervelends toe wel, zelfs zo erg dat dit gewoon ons dagelijks leven kan beheersen. Misschien heb ik wel een tip voor je wat je met je man kan doen!! schrijf hem een brief met je diepe gevoelens en geef hem dit als je een xjte weg moet ofzo zodat hij dit alleen moet lezen en eigenlij geen weerwoord hoeft te geven. Misschien dat hij er toch over na gaat denken. Mannen hebben gewoon veel meer tijd nodig als vrouwen. Mannen denken aan hun vrijheid en aan de financieen etc.. wij handelen veel meer op gevoel en we zien het wel!!! Zou zoiezo de sterlisatie proberen te verzetten maar schrijf dit op waarom je dit zo voelt!! weet niet of het helpt maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.... succes meis...
@happy, tjee meis je man doet net alsof het niets is.. al die kunstmatige hormonen... spiraal laten zetten en verwijderen vond ik vrij heftig en echt niet prettig. tja tis wat he met die mannen... Ik weet inderdaad wel zeker dat mijn man een 2e kindje wil dat hebben we nu verschillende xen besproken. En 2 weken geleden ook besproken dat we er geen 1.5 jaar meer op gaan wachten en dat het beste nu zou uitkomen. Ik ben ook niet aan de pil en gebruiken condooms... maar heb het gevoel dat mijn man nog nooit zo enthousiast is over condooms als nu!!! Tijdens de sex pak ik ze niet eens meer, haha heb gezegd jij laat het maar een xtje achterwegen als je een 2 kindje wil Van mij uit is het nu wel duidelijk....en van mij hoeven ze ook niet meer gebruikt te worden. Telkens denk ik ooooh hij twijfelt maar als het dan echt uiteindellijk nodig is worden ze toch voor de dag gehaald. Ik probeer er niets meer van te zeggen en ik geloof dat ik mijn man wel aardig ken, die laat het dadelijk wel een xtje gebeuren maar het moet eerst effe op hem inwerken (geloof ik) hahah.
Oh Rensje, fijn dat je man uiteindelijk wel wil, maar dat ie nog niet nu wil. En dan of ie wel of geen condoom pakt, das elke keer wel heeeel erg spannend voor je!!!! Happy, ja het is allemaal nog heel erg pril ja, weet ik. Maar mijn vriend is meestal wel van beslissingen nemen en er niet meer op terug komen, dus ben gewoon heel bang dat dat nu ook het geval is.... En verder hebben we ontzettend geluk met onze kleine meid. Goede zwangerschap gehad, ook de bevalling ging prima en ons meiske is echt heel erg makkelijk, huilt weinig, slaapt en eet goed, begint heerlijk te brabbelen. Paps is ook echt wel gek met haar en ik hoop dat hij daarom straks ook inziet dat een broertje of zusje wel heel erg leuk zou zijn ook voor haar. Maar goed, voorlopig gewoon lekker genieten en er nog niet te veel proberen over na te denken te piekeren! Spiraal zou ik ook niet laten zetten Happy, eerst maar eens duidelijk krijgen hoe of wat.... Hoop zo voor e dat ie vandaag of morgen zegt, schat ik wil er nog een!
Sinds ik mijn vriend ken heeft hij altijd gezegd 1 kind te willen. zelfs een half jaar terug nog ... maar nu zijn we toch voor een 2e bezig!!! Geef niet op! Veel praten en uitleggen hoe je je voelt!!!
Littledreamer, jij geeft ons hoop, dank je dank je dank je dank je!!!!!!!! Debby wat moet dat moeilijk zijn voor je dat je onlangs nog zwanger was maar dat t mis is gegaan. Dat maakt t alleen maar erger ja, pfff. En wat zijn mannen dan toch anders inderdaad, dat hij het gevoel heeft door het oog van de naald te zijn gekropen en jij voelt je onwijs crap dat t mis is gegaan, wat een contrast he....
En hij heeft soms echt wel twijfels en daar praten we over! hij wil het nu nog steeds. gister zei hij nog dat nog een knul wel erg leuk zou zijn .. NIET OPGEVEN!
@little dreamer, inderdaad je geeft hoop!!! nou bij ons is het zo ver dat het nu "voor het zingen de kerk uit". Dus vind het al heel knap dat mijn man niet meer naar de condooms grijpt. Maar geloof niet dat ik hier zwanger van ga worden. Mijn man weet wel degelijk dat het wel mogelijk is maar het is nog niet zo defenitief heb ik het idee. Maar goed bij ons is het geen defenitief nee, kan me heel goed voorstellen als je die wens zelf echt hebt en je man totaal niet dat dit best grote problemen kan veroorzaken.
ja het is zwaar klote allemaal maar ja... "gelukkig" kwam ik er 3 uur nadat ik er achter kwam dat ik zwager was (8 weken al) achter dat het hartje niet meer klopte. Heel gedoe met de spiraal die niet goed zat enzo. En mijn man is wel lief hoor. En hij doet zijn best om mij te begrijpen. Maar hij heeft het gewoon niet zo op babys enzo. En hij denkt idd vooral praktisch en niet vanuit het gevoel. We hebben aardig wat botsingen de laatste tijd maar hij doet wel zijn best. Ik ben dan ook nog zo dat als hij domme dingen gaat zeggen (die vooral praktisch zijn dan) dat ik dan niet veel meer zeg en hoop dat hij het wel oppikt. Sterrilisatie uitstellen wil ik niet. Ik durf niet meer op andere anticonceptie te vertrouwen en hij verandert toch niet van gedachte. Dan wil ik liever dat het definitef is en dat ik het kan gaan verwerken.
@debby, ja meis je moet er samen over eens zijn. Mannen denken nou eenmaal veel praktischer. Weet er alles van... mijn man wil wel heel graag nu maar vind de tijd er nog niet voor. (we wonen tijdelijk in een particulier huis wat te koop staat, en zijn zelf een huis aan het bouwen). Maar ik moet zijn keuze respecteren en ik wil ook dat hij er achter staat. En helaas geldt dit ook voor jou, het maakt het alleen moeilijker voor jou omdat je een paar weken geleden een miskraam hebt gekregen. Wat jij voelt in je lijft en in je hoofd is voor een man zo moeilijk te begrijpen. Meis ik begrijp je helemaal en ik zal duimen voor je dat je man zich bedenkt!!! Maar als je het spiraal niet vertrouwd waarom gebruiken jullie geen condooms dan. Heb je ook die hormonen niet en is echt wel veilig. Sterilisatie is wel heeeeel defintief he en je kunt ook niet meer terug.
Fijn dat er ook verhalen zijn van mannen die toch hun mening hebben bijgesteld! Ik laat het voorlopig even rusten maar hoop stiekem dat we snel voor een 2e kunnen gaan! Sterkte en toch ook succes voor iedereen! liefs MamsieM
rensje condooms vinden we allebei niet fijn om te gebruiken... en "in the heat of the moment" gebruiken we hem (bewust) dan wel eens niet en dan achteraf voelen we ons dom... dus nee condooms zijn een risico voor ons...
@ Debby, getver! @ Hier ook een vent die nu ee knoop in de boel wil laten leggen. Ik ben dan wel niet zwanger geweest zoals jij. Alleen maar 4 dagen overtijd. Met symptomen tot en met. Het heeft mij veel meer gedaan dan ik dacht dat ik zwanger dacht te zijn... en nu het dus niet was. Zulke dubbele gevoelen. Dood eng en wel, niet, wel niet. Wat nu? Redelijk gesprek geha met man. Maar hij blijft erbij. Hij wil er geen bij. En hij heeft het gehad over dus een knoop er in. Zucht. Maar zolang hij zelf geen afspraak maakt om het te laten doen. Gebeurt er niets. Ik ga voor lopig maar aan de nuvaring. Ik denk dat we anders voorlopig niet meer met elkaar zullen vrijen. En dat is ook zonde... hihi. Ik begin er over een half jaar wel weer over. Wie weet. En zal manlief er dan anders over denken. Net als die van Renske! joehoe! spannend Renske
Dondersteen, nu maar hopen dat ie geen afspraak maakt en alsnog overstag gaat.... Ik kan het al iets meer rust geven nu. Al blijft het moeilijk, omdat ik geen zekerheid heb. Ja eigenlijk wel, maar ik hoop dat mijn vriend zich straks bedenkt. Maar ben zo bang van niet en ben zo bang dat het me dan nog harder tegenvalt omdat het dan nog definitiever is ofzo.... Stom dat het gevoel zo sterk kan zijn he?
ff "ego", gisterenavond maakte vriend me weeral duidelijk dat er geen tweede komt, heel de avond zitten piekeren, en bij het slapengaan is de bom ontploft:x Vannacht heeft geen van beide een oog dicht gedaan, wel niets tegen elkaar gezegd, ieder op zijn kant van bed gelegen. Vanmorgen aan ontbijttafel opnieuw ruzie, pfffffffffff, weet niet of ik zo verder wil
@happy, tjee meis... wat balen zeg! pfff kan de frustratie en de onmacht wel begrijpen...Misschien even laten rusten en als je gevoel over een half jaar het nog zegt even een xtje het balletje om hoog gooien... meis dikke knuffel!!
Oh wat klote Happy!!!! Kan me voorstellen dat je het even allemaal niet meer weet. Je moet nu ook 'kiezen' tussen twee totaal verschillende dingen, is gewoon niet eerlijk!
Happy hoe staat het er nu voor? En Rensje bij jou? Dondersteen, heeft manlief al een afspraak gemaakt? MamsieM, ben je al aan de nuvaring? Debby hoe gaat het met jou?
Ik wilde graag een 3e mijn man apsoluut niet meer!!! En heb er best veel verdriet van gehad.elkekeer kregen we er ook ruzzie door en hij hield voet bij stuk. Tot........dat ik ineens alles bij elkaar ging verzamelen en op Marktplaats wilden zetten omdat ik het confronterent vond om altijd maar die kleine dingen op zolder te zien staat die nooit meer gebruikt zouden worden. En dat ik er liever iemand anders blij mee wou maken. Toen zij hij wacht daar nog maar even mee...en wilde eigenlijk niet zeggen waarom. Tot weekje later zij hij: wil toch nog voor een 3e. Was natuurlijk DOL BLIJ. maar ook wel ff schrikken. hoezo nu ineens wel? ..............................Dat maakt nu niet meer uit we gaan nu voor 3e