Graag een tweeling met Clomid

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door anomamalief, 3 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anomamalief

3 feb 2019
    7
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Ik heb me wel heel goed ingelezen over risico’s van meerlingzwangerschappen..

2. anomamalief

3 feb 2019
    7
    0
    1
    Vrouw
    Overigens, ik zou ook (betaald) een echo laten doen om ervoor te zorgen dat ik geen risico loop op een drieling bijvoorbeeld.

3. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Maar wat nu als je door clomid 2 follikels zou creëren en er ontstaat toch een drieling, dan gaat een echo daar je niks mee helpen.

YellowEyes en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  4. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    In wat voor wereld zouden we leven als al dit soort luxe verzoekjes gehonoreerd worden?

Sorry, maar ik hoop echt dat artsen zich bezighouden met de dingen die er echt toe doen. De wachtlijsten zijn al lang genoeg!

Eentje om over na te denken: wat zou je doen als je met Clomid zwanger raakt van een eenling? Dus geen tweeling? Is er dan sprake van teleurstelling? Man man man. Veel dames mochten willen dat ze in zo’n luxe positie zouden zitten als jij.

jade2011, wennepen80, YellowEyes en 10 anderen vinden dit leuk.
  5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.078
    12.030
    113
    Als deze cijfers kloppen, zat ik bij die 6,5%... en ik was 30 jaar, liep voor mijn zwangerschap 20 km hard, geen overgewicht, geen enkele aanleiding om te kunnen bedenken dat dit niet goed zou verlopen.
    Als je een meerlingzwangerschap overkomt, dan deal je ermee en is het hopen en alles eraan doen dat het goed verloopt, maar zoek dit alsjeblieft niet op.

Wat betreft 40+ (Ben ik nog niet hoor) maar soms loopt je leven anders en ontmoet je je partner later in je leven, of sommige zijn al 10 jaar bezig met het krijgen van een kindje of een langdurige ziekte bij een van de partners... Dat vind ik anders dan onnodig hiervoor kiezen.

6. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Ik denk dat je in Nederland niet op legale wijze aan clomid kan komen. illegalen wijze lijkt mij een heel slecht idee. Daarbij al zou je clomid slikken, dan nog heb je geen garantie op een tweeling.

Mijn persoonlijke mening is, dat ik vind dat clomid moet gaan naar vrouwen met vruchtbaarheidsproblemen en die clomid echt nodig hebben omdat anders zwanger worden heel moeilijk is. Niet naar een vrouw die makkelijk zwanger word, al twee prachtige kinderen heeft en gewoon graag een tweeling wil.

YellowEyes, xElles, meintje en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. Want2beAmom

Want2beAmom Fanatiek lid

9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Een garantie op een tweeling heb je sowieso niet. De kans dat het fout gaat is groter. Best gek dat je op deze manier wil proberen een tweeling te krijgen. In Nederland gaat hier geen arts aan mee werken, gok ik zo.

Helaas wil het ook niet altijd zeggen dat het goed gaat. Mijn moeder moest clomid slikken, omdat ze niet zwanger kon worden en ja.. ik ben zelf eigenlijk een tweeling. 'Eigenlijk', want mijn wederhelft heeft het niet gered.

8. LilyB

LilyB Niet meer actief

Ik kan mij niet echt in je verplaatsen, maar het idee dat je clomid wilt vragen terwijl je gewoon zwanger kunt raken. Alleen maar om een tweeling te krijgen?!
    Voel mij genoodzaakt om dit te zeggen; ik mag god op mijn knieën danken dat ik dankzij clomid überhaupt zwanger heb mogen raken! Ben nu weer bezig met clomid omdat de natuurlijke gang geen optie is. Ik zou willen dat ik “normaal” zwanger kon worden ipv al die hormonen naar binnen te hoeven werken, met maar de vraag of het aanslaat.
    Sorry hoor maar moest het even kwijt....

Amberxx, wennepen80 en Krily vinden dit leuk.
  9. LilyB

LilyB Niet meer actief

Geloof me, tegen de bijwerkingen helpen andere medicijnen niet hoor, vind dit allemaal heel erg makkelijk door jou bekeken

puppy28 vindt dit leuk.
  10. Krily

Krily VIP lid

20 jul 2017
    5.050
    3.780
    113
    Vrouw
    Ik vind het zelfs een beetje hypocriet om clomid te gaan slikken omdat jij zo nodig een tweeling wil. Vergeet niet dat er vrouwen zijn die de MMM nodig hebben om überhaupt zwanger te worden. Dus ik mag hopen dat er geen gyn is die er aan meewerkt puur om een luxe positie wens te vervullen.

jade2011, wennepen80, Dalysa en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik vond de bijwerkingen van Clomid overigens ook vreselijk!

Ondanks dat ik een reden had om hier mee te starten hebben mijn partner en ik goed besproken dat als ik deze medicijnen langer zou moeten gebruiken ik zou stoppen met de Clomid en het zonder medicijnen verder zou gaan proberen.

puppy28 en LilyB vinden dit leuk.
  12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
  13. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
    Is er een of andere zieke trend gaande? Dit is al het tweede topic hierover.

Kimberley92 en esklessebes vinden dit leuk.
  14. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.004
    3.665
    113
    Volgende topic word voorkeur voor geslachto_O

YellowEyes, bozoe en LilyB vinden dit leuk.
  15. Liselou

Liselou Bekend lid

1 jan 2019
    898
    1.131
    93
    Het voorkomen van tweeling/meerlingzwangerschappen doen ze natuurlijk niet zomaar. Ik vind dat je het risico niet moet nemen als je al gezegend bent met twee gezonde kinderen en dat grote gezin ook via een natuurlijke weg kunt krijgen.

Ik ben zwanger van een drieling, wat dus net zo goed kan gebeuren in plaats van een tweeling. Hoewel ik me heel erg dankbaar voel, zou ik hier nooit bewust voor kiezen. Het is bijzonder zeker! Maar het brengt ook risico’s met zich mee die je niet bewust moet gaan opzoeken.

16. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Meid, je hebt echt geen idee waar je over praat. Mensen proberen hier nog enigszins met respect te reageren op je belachelijke topic (voornamelijk om je een ander inzicht te doen geven). Maar als ik dan jouw reacties terug lees, krijg ik het gevoel dat je het allemaal niet zo serieus neemt.
    Hou uitspraken zoals bijv. hierboven gequote alsjeblieft voor je! Niet alleen met dit topic stoot je mensen (wellicht onbewust) voor het hoofd, maar met reacties zoals hierboven kun je mensen echt kwetsen! Denk alsjeblieft na voordat je dit soort uitspraken het internet op slingert én serieus genomen wilt worden.

jade2011, wennepen80, Dalysa en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Wat een achterlijk idee

Kimmetjuh90 en Madelie vinden dit leuk.
  18. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Denk eerder dat er iemand aan het dubbelnicken is omdat de antwoorden in het andere topic haar niet aanstonden. Maar goed, dat is @Beheer om dat te bekijken.

YellowEyes en bozoe vinden dit leuk.
  19. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Nogmaals; je bent niet wijs.

bozoe, Krily, Madelie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Is dit een grap? Je wilt een tweeling omdat je een groot gezin wilt maar wacht vervolgens wel dat je jongste 5 jaar is.... en dan ook nog vragen of clomid je daarbij kan helpen. Even heel bot: ben jij geestesziek?

Clomid is een middel om de eierstokken een eitje te laten rijpen. Het is niet bedoelt om als een konijn te gaan fokken. Dit middel kan ook hele vervelende bijwerkingen geven, die met geen medicijn te bestrijden zijn. Dank God op je knieën dat je twee gezonde kinderen zonder MMM hebt kunnen krijgen.

Aan mijn moeders kant vd familie komen tweelingen voor en ik ben nog elke dag blij dat ik er nu twee keer maar eentje heb gekregen. Zo’n tweelingzwangerschap is heel wat anders dan zwanger zijn van eentje. Ben nu zwanger van eentje maar ik heb last van extreme misselijkheid, stel je voor als ik dat met een tweeling had moeten doorstaan...

Maar goed, je zegt goed te hebben gelezen over de risico’s en bijwerkingen ed... ik zou zeggen pak t vliegtuig naar de VS en ga daar lekker experimenteren, want geen enkele arts in NL gaat je hierbij helpen.

Krily, wennepen80, Madelie en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina