Ok ik wil dus koolhydraatarm gaan eten. Maar goéd dat zal in het begin erg wennen zijn. Wie kan mij helpen aan lekkere recepten voor ontbijt, lunch , avondmaaltijd en tussendoortjes. Tips zijn ook altijd welkom.
Ik ben ook de koolhydraten gaan mijden omdat ik merkte dat de kilo's er langzaam op kropen de laatste jaren sinds ik de 40 gepasseerd ben. Ik ben 1,79cm en woog zo rond de 72,5 (prima gewicht voor mn lengte maar voelde me er toch niet zo fijn meer bij vaak opgeblazen gevoel) Die tosti s'avonds toch nog ff nemen of dat chipje bij de film,of nog een keer extra opscheppen vd nassi want het smaakt zo lekker.. ik was er helemaal klaar mee. Ik ben dus de koolhydraten gaan schrappen in de zin van geen aardappelen, rijst, pasta en brood meer. Ik ben nu zo'n kleine 2 maanden verder en weeg nu 64 kg. Zit weer lekker in m'n vel heerlijk. Ontbijt neem ik iets van rijstenwafels met verse tapenade, of geprakte avocado met kruiden,kipfilet met ei, wat je lekker vindt of Franse kwark met veel vers fruit Een ei bakken, eerst bijvoorbeeld bloemkoolrijst wokken met ui en knoflook/kruiden en dan geklutst ei erover,kun je mee variëren wat je wilt. Heel veel verschillende salades met eventueel quinoa , veel verse rauwkost groenten, nootjes zaden eroverheen of fetta kaas. Lekker zalm of tonijn er door. Ik doe ook vaak kip, zalm, of biefstuk lekker marineren, en dan bloemkool of broccoli rijst wokken met veel groenten die je lekker vindt, vleesjes erdoor wokken. Verse soepen maken. Brood mis ik totaal niet, maar soms als ik echt zin heb maak ik een tosti van koolhydraatarm brood, hooguit 1 x in de week. Smoothie met amandelmelk (wel de wat duurdere zonder toevoegingen) en dan met aardbei oid. Amandelpannekoekjes. Ik maak nog wel verse nassi of pasta maar vervang dan dus de rijst of pasta door bloemkoolrijst of courgette pasta. Je zult merken dat de kilo's er af vliegen. Ik wil ook niet minder gaan wegen dan dat ik nu weeg, dit is prima. Ik zie het ook niet als een dieet maar een aanpassing in je levensstijl. SavondS' neem ik nog vaak een schaaltje verse nootjes, even goed googlen welke nootjes de minste koolhydraatarm bevatten, verschillen zijn heel groot!! Afgelopen weekend waren we een weekend weg en dan neem ik ook best een ijsje. Of toen ik laatst jarig was ben ik lekker gaan uit eten bij een sushi restaurant. Maar ik merk dat ik dan 1 dag iets zwaarder ben, en daarna zit het weer goed omdat je weer je normale eetpatroon aanneemt. Wij gaan binnenkort 3,5 week naar de Atlantis oceaan op vakantie.en ik ga ook echt wel lekker uit eten, en een ijsje halen, maar niet meer elke dag na het strand een ijsje, maar gewoon met mate. Wil jij veel gewicht kwijt raken?
Ik wil zo'n 18 kg kwijt Vind het wel moeilijk om mee te beginnen maar goed ik moet ergens een begin maken. Zie steeds hele lekkere recepten voorbij komen dus dat eten komt wel goed. Brood geef ik sowieso al niet veel om , pasta daarentegen vind ik wel erg lekker.
Als je facebook gebruikt is er een perfecte groep voor. koolhydraatarm dieet met weekmenu Ik ben nu zwanger maar voor ik zwanger raakte daar veel gevolgd. Je moet er soms doorheen kijken qua bitchy reacties maar als je dat kan en gewoon de recepten gebruikt is het ideaal Na de bevalling weer oppakken want het werkt heel goed voor mij