inleiden of weer een keizersnede? wie heeft ervaring

Discussie in 'De bevalling' gestart door m038, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. m038

m038 Actief lid

14 sep 2007
    167
    0
    16
    over een week of vier ga ik bevallen. ivm erg slechte eerste bevalling en diabetes willen ze mij met 38 weken inleiden of een ks plannen. mijn vorige bevalling liep na 48 uur weeen en 3 cm ontsluiting uit op een spoedks met een erg ziek kindje. nu willen we in overleg met de gyn pas rond de 37 weken besluiten wat we gaan doen.
    hoe ziet een inleiding na een ks eruit? wie heeft het zo ook gedaan en is prettig bevallen... ik ben bang dat mijn lichaam me weer in de steek laat.

wie heeft er ervaringen.... ik hoor ze ook graag als ze niet goed zijn. zo kan ik ook zelf goed kijken wat ik wil en of ik het aandurf

groetjes m038

2. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    ik ben zondag voor de tweede keer met een keizersnede na inleiding bevallen. als ik de keuze had zou ik meteen voor de ks gaan. bij mij is het 2 keer niet gelukt met eerst inleiden. succes

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier eigenlijk precies hetzelfde verhaal, al had ik er wel rekening mee gehouden dat het weer op een KS zou uitdraaien. Toen dit ook gebeurde na eerst zelf een poging te hebben gedaan, kon ik me er wel makkelijker bij neerleggen. Jammer vind ik het natuurlijk wel. Had graag, heel graag, zelf mijn kindje willen baren.

Ik had die keus ook: of normaal bevallen, of een KS. Ik heb dus gekozen om het eerst zelf te proberen, maar ik heb in mijn achterhoofd gehouden dat de kans er dik inzat dat het alsnog op een KS zou uitdraaien. Dat heeft zo'n boel gescheelt (mentaal) Maar stel je voor dat je het dit keer wel flikt? Hoe trots zou je je dan wel niet voelen? Althans, dat was mijn insteek... Misschien heb je er iets aan. Je moet natuurlijk kiezen voor de manier van bevallen die jij het prettigst vind. Succes meid :)

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben vaginaal bevallen van Tygo terwijl Louise met een ks is gehaald. Ik ben ingeleid bij Tygo omdat het vruchtwater op was en ik was 40+3. Het is allemaal prima gegaan en na een paar uurtjes ben ik zonder pijnstilling bevallen van mijn kleine ventje.

5. ms1980

ms1980 Actief lid

30 mrt 2010
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook eerder een (spoed)keizersnede gehad. Heb ook diabetes, dus ook rond 38 weken willen ze inleiden. Nu probeer ik het op de natuurlijke manier. Maar de baarmoedermond moet wel week zijn, want ze gebruiken géén gel om de baarmoedermond te verweken, omdat dit het littekenweefsel ook kan verweken en dan kan dat tijdens de bevalling scheuren. Dus als mijn baarmoedermond dan al week is krijg ik infuus weeopwekkers, en anders kijken ze nog even aan hoe het gaat met het kindje en mij, en dan kan het alsnog een keizersnede worden. Dus voor mij ook nog maar afwachten wat het word. Het maakt mij niet zo heel veel uit, maar op de één of andere manier ben ok toch wel erg benieuwd na een natuurlijke bevalling.

Succes met je keuze!

Deel Deze Pagina