wanneer bevalbad reserveren?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mamajen, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Hallo,

Voor de dames die een waterbevalling hebben gedaan of gaan doen, wanneer hebben jullie het bevalbad gereserveerd/gekocht?

Zh waar ik ga bevallen staat er voor open om een badbevalling te doen, echter heb ik nog geen definitieve toezegging dat het kan/mag. Gyn wil het rond week 36 nogmaals bespreken, maar dat lijkt me te laat om nog een bad te gaan huren??

2. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik heb toevallig vandaag de reservering geplaatst en de afspraak is dat je het dan komt halen in de 36e zwangerschaps week. Dus nog reserveren in week 36 kan tenzij de baden allemaal weg zijn natuurlijk.

NB is overigens wel voor thuis bevallig, hoe dat in ZH gaat weet ik niet.

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Ik wilde net vragen of dat ook kan als je thuis wilt bevallen. Mag ik vragen wat het kost om zo'n bad te huren?

4. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    rond de 200 euro..

Volgens mij maakt het voor mij niet uit of het zh of thuis is? Ik moet het bad van thuis mee naar het zh nemen namelijk..

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    pb.

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    pb Elsa

7. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Verschilt per aanbieder en wat je precies afneemt. Je hebt een verschillende baden en verschillende spullen die je naar keus kan kopen of huren. Ik betaal 90 euro voor de spullen. (bad met persoonlijke binnenhoes en afdekhoes, zout, aanvoerslang, pomp voor opblazen bad)

8. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    ah ja er zit wel verschil in een opblaasbad of niet volgens mij..
    hier kan je die opblaasbaden alleen kopen.

9. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ja het is afhankelijk van hoe groot jij bent en of je partner erbij wil zitten.
    Ik kan kiezen uit 2, ben je groter dan 1.65 dan moet je de grootste al nemen. Maar het bad zelf huur je en de binnenhoes die koop je ivm hygiëne. Via mijn VK kreeg ik 2 adresjes door. De andere waar ik niet gekocht heb had meer keus qua baden maar daar kwam ik ook rond de 200 uit.
    Als je ze kan kopen, zijn het dan wel echte beval baden? Want wat moet je daarna met zo'n bad doen.

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ik verhuur mijn opblaasbad je kan m ook altijd weer doorverkopen :)
    Ik heb trouwens de kleine versie en pas daar prima met mijn 175 in en mijn partner kan er dan nog bij in dus dat is wat mij betreft een beetje een verkoop trucje..

11. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Zou ook heel graag zoiets willen huren als ik ga bevallen.
    Is best duur volgens mij he?
    Maarja stel je gebruikt t niet doordat je onverwachts toch naar het ziekenhuis moet oid dan vind ik het weer een hoop weggegooid geld..

12. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Het hangt er vanaf wat voor bad je hebt. Er is niet een grote of kleine versies, er zijn heel veel soorten. Waar ik nu gereserveerd heb hebben ze 2 soorten, dat andere bedrijfje waar ik op gewezen ben had 5 soorten en geen 1 daarvan was hetzelfde als waar ik nu gereserveerd heb.
    Overigens moet je ook rekening houden met de ruimte waar hij komt te staan. De verloskundige moet er nog wel omheen kunnen lopen zonder problemen.
    Heb jij een hoes voor in het bad? Anders zou ik het niet hygienisch vinden om dat bad te verhuren of te huren als anderen daarin bevallen zijn. Het is niet voor niets dat je zo'n hoes apart moet kopen.

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Uiteraard heb ik zo´n hoes die ik bestel bij iedere nieuwe reservering ;)

Deel Deze Pagina