Inleiden (propessveter)

Discussion in 'De bevalling' started by Gijsje, Jun 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik ben morgen 41weken zwanger en word morgen ingeleid d.m.v een propessveter.Ik heb nog helemaal geen ontsluiting of rijpe baarmoedermond ofzo.Vind het allemaal best eng.Dames met ervaring? Hoe is het bij jou gegaan en heeft het nog lang geduurd voordat je kleine geboren is en is het uiteindelijk zo geboren of met een zuignap of keizersnede?

2. jammetje

jammetje Actief lid

May 5, 2010
    216
    0
    0
    ik heb met mijn eerste zwangerschap een propessveter gehad.
    ik zou op donderdag worden ingeleid. De dag ervoor kreeg ik een propessveter. in het begin voelde ik niks wist ook niet echt wat ik moest verwachtten. s'middags mocht ik ff met bezoek naar beneden, daar had ik af en toe wat ongemakkelijke krampen. Toen ik terug kwam moest ik weer aan het CTG. Toen kwamen ze mij vertellen dat de veter eruit moest. Ik reageerde te heftig op de veter. Ik ben toen eerst gaan plassen, maar kwam toen de wc niet meer af!!!. Ik had niet echt pijn alleen leek het net of mijn hele buik in elkaar kromp. Ik kon gewoon niet opstaan. Bij het uithalen van de veter, hadden ze nog mijn baarmoedermond gevoeld maar de verloskundige zei dat ie nog steeds erg stug was. Een uur daar na had ik nog steeds weeen. Daarna braken mijn vliezen. Toen gingen ze nog een keer voelen en had ik al 6cm ontsluiting, daarna is dus de hele bevalling uitzich zelf opgang gekomen. Ik ben nog op die zelfde dag bevallen. De echte inleiding was niet nodig. Dus mijn ervaring met de veter was zeer positief!. Ook het inbrengen doet totaal geen pijn. enige nadeel is dat je vaak aan het CTG moet.
    veel succes!

3. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

Apr 19, 2007
    3,481
    0
    0
    prov.groningen.
    Ik heb de avond voor het inleiden een propessveter gekregen. Ik had toen ze hem plaatsten 1 cm ontsluiting en mijn baarmoedermond stond nog voor een kwart. Na een nacht slapen was mijn baarmoedermond verweekt en had ik 3 cm ontsluiting. Na het breken van mijn vliezen ben ik 12 uur later bevallen met een vacuumpomp........( ik kon door het telaat uitzetten van de ruggeprik niet goed persen ) en baby kwam in nood.

4. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik heb ook die veter gekregen, ik was er s'morgens om 8 uur al en pas om 12 uur kreeg ik de veter omdat mijn bm idd nog niet verweekt was. Om 5 uur kreeg ik lichte weeen en om half 9 ging dit over in een weeenstorm en om 23 over 11 is sem geboren. Ging heel snel allemaal. van 2 naar 8 cm in een uurtje tijd. Heerlijk!

Share This Page