Hi iedereen, Ik heb nooit de temperatuur methode volgehouden en wil het nu echt naast mijn lh testen gaan doen! Zodat ik en zeker ben van dat mijn eisprong is geweest en ik vind het leuk dat je ziet dat je temp naar beneden gaat of hoog blijft voor een menstruatie of zwangerschap. Nu verlies ik al 11 dagen bloed van een vroege mk van 4.5 weken. Gister was voor het eerst dat de test negatief was (2 dagen daarvoor nog super positief). Misschien verlies ik nog wel wat troep en dat daarna pas dag 1 begint? Ik weet het niet.. ik ben in iedergeval vanmorgen al begonnen met tempen. Ik werd wakker om 08.15 en schreef dat gelijk op in mijn notitie boek als tijd waarop ik al die andere dagen ook moet wakker worden. Ik ging rectaalmeten en kwam uit op 36.1. Dinsdag krijg ik mijn nieuwe thermometer die 2 cijfers achter de komma heeft. 36.1° gelijk opgeschreven in notitieboek en in de app. Ik gebruik niet Fertility friends, vind het zo een onhandige en drukke app. Ik gebruik "mijn kalender". Nu mijn vraag: Vannacht werd ik op 4 uur wakker, besloot dat niet mijn temperatuur tijd te laten worden, keek 1 sec op mobiel en ging slapen. Kan dit kwaad? 4 uur later werd ik weer wakker en toen heb ik pas getempt. En even voor het goede: Mijn basale temp is nu bijvoorbeeld die 36.1° en de volgende dagen zal hij misschien iets schommelen. Op het moment van de eisprong gaat je temp naar 0.2 / 0,5 graden naar beneden en vervolgens schiet hij weer omhoog, maar hij moet dan boven je basale temperatuur uit komen met minstens 0.3 graden verschil tussen je basale en je temp van misschien wel je eisprong en dan nog minstens 3 dagen met 0.3 graden verschil boven je basale zitten. Is dat goed?
Als je wakker wordt maar gelijk weer gaat slapen kan dat geen kwaad en is je temp gewoon betrouwbaar als je om 8.15 uur meet. Echter kan je van 1 dag tempen nog niet zeggen of dat jouw basale temp is. Je miet echt 1 cyclus volledig tempen om je basaal te kunnen zien. En je 2e vraag: nee ... je temp hoeft absoluut niet de dalen op de dag van je eisprong. Dus pin je aub daar niet aan vast. Stel dat je temp voor ei dus nu telkens tussen 36.0 en 36.2 is (basale temp dus), dan moet je temp minimaal 36.4-36.5 zijn wil je spreken van een eisprong. Deze verhoging moet dan wel minimaal 3 dagen aanhouden.
Kan jij ieder dag om 8.15 uur je wekker zetten? Wat heerlijk als dat zo is. Want je moet iedere dag op dezelfde dag je wekker zetten he. Zowel doordeweeks, als in weekenden, als in vakanties. En minimaal 5 uren slapen. En de avond vooraf alcohol drinken kan je temperatuur beinvloeden, bij mij is hij dan beduidend hoger.
Iedere dag kan dat! Werk vanuit huis, werk voor mijn moeder Ik ga wel tot laat in de avond door en in het weekend.
Temperatuurmethode Onder het kopje "temperatuur methode voorbeeld" Willen jullie voor mij kijken of dat klopt? Deze website zegt dat het rond dag 26 en dag 27 is.