Graag even reactie...thuis blijven school

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door missmamsie, 7 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als het maar even kan wel naar school en in het weekend uitslapen, maar als het echt niet gaat, gaat het niet en hebben ze er doorgaans ook weinig aan om wel te gaan. Als ze doodop in de klas zitten en zo'n beetje in slaap vallen, pakken ze toch niets op. Dan maakt het ook niet uit of je kind wel of niet een voorsprong heeft ;)

2. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hier ben ik het helemaal mee eens.
    Kom op het zijn kleine kinderen,die kun je toch niet vergelijken met volwassen(Ik moet ook op tijd op mijn werk zijn als ik het laat maak.)
    Wat de juf of meester hier van vind kan me niet zo veel schelen,als ik zie dat mijn kind doodmoe is hou ik hem gewoon een paar uurtjes/ochtendje/dagje thuis.

3. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Ik ben het eens met Arevinol en Gijsje.

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Sluit ik me ook volledig bij aan. Onze oudste is 4 en gaat ook nog geen volledige week omdat hij het niet trekt. Maar dat heeft andere oorzaken en is in overleg met school. Maar goed, ik ben het hier zeker mee eens!

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik vind dat mijn kind gewoon naar school moet zolang ze niet ziek is. In de situatie van ts vind ik het eigenlijk nog erger, want zij wil de oudste laten verzuimen omdat de jongste moet uitslapen. Ik moet wel zeggen dat ik geluk heb, want ik kan dochter altijd met haar vriendjes (en hun moeder of vader) mee laten lopen naar of uit school als dat beter uitkomt.

Hier ook recent de A4D en een vermoeide dochter die vrijdagochtend (logisch het was na 21:30 toen ze in bed lag, laatste avond duurde heel lang), maar ze ging wel gewoon naar school en `s avonds op tijd naar bed i.p.v. half uurtje later.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het trouwens wel een groot verschil, 4 jaar (waar de meesten het volgens mij over hebben) of 6,5 jaar (zoontje van TS). Met 4 jaar zijn ze ook nog niet leerplichtig en dan zou ik niet te moeilijk doen. Ik was toen met Eva ook makkelijker (is een middag thuis gebleven omdat ze wat ziekjes leek, wat uiteindelijk erg meeviel. Nu met 5,5 jaar zou ik toch eerst kijken of het gaat).

7. Mariska1

Mariska1 Lid

28 mei 2013
    74
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    school is uiteindelijk een soort voorbereiding en mijn werkgever accepteert het ook niet als ik niet kom omdat ik moe ben helaas. gewoon naar school en moe of niet, wat is er nu leuker dan je medaille showen op school. gewoon even direct s morgens onder de douche gooien, half uurtje eerder op zodat ze lekker wakker kunnen worden zonder gehaast, mooiste kleertjes aan om medaille te showen en alles komt goed. van het weekend lekker vroeg naar bed en uitslapen. heeft hier prima gewerkt hoor.
    maarja het is ook weer kind afhankelijk natuurlijk, het ene kind kan er nu eenmaal beter tegen dan het andere.

8. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Het gaat over een kindje van 6 he,niet een van 16!!

9. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Wat een discussie over niks....

Mijn mening : Uitslapen doen we maar in het weekend. Zal nog wel vaker gebeuren dat je kind moe is en toch naar school moet. Voor mij geen reden om lekker uit te slapen. Kan ik nlk. zelf ook niet met 2 kinders.

10. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Begint inderdaad een discussie over niks te worden. Tjemig, zeg. Inderdaad: het is even door mijn hoofd geschoten om de jongens gewoon een keer lekker te laten liggen, met als bijkomend voordeel dat de jongste van drie ook eens kan uitslapen, voordat hij straks ook verplicht vijf ochtenden in de week naar school gaat.
    Punt 1: ik heb mijn jongen gewoon netjes naar school gebracht.
    Punt 2: ik ben de moeder van mijn kinderen en toevallig eentje met het hart op de juiste plaats. Ik ken mijn kind beter dan een juf die hem toevallig een vrijdagochtend in de week meemaakt en dat is ook op didactisch gebied.
    Punt 3: Een directrice van een basisschool mag 10 dagen per jaar verlof verlenen aan een leerling waarbij thuis alles goed gaat.
    Punt 4: Vergelijk een kind van zes niet met een volwassene. Hij heeft nog minstens 10 jaar om naar school te gaan voor hij aan het werk gaat, dus reken maar uit in procenten hoeveel schade een ochtendje kan aanrichten.
    Punt 5: Toevallig hebben mijn jongens twee liefhebbende ouders met het hart op de juiste plaats en laat ik me niet graag neerzetten als een moeder die belachelijke ideeën in haar hoofd haalt die de gehele toekomstige carrière van haar kroost nu al tot mislukken gedoemd maakt.
    Punt 6: Het is toch niet voor niets dat ik om jullie mening vraag en daar ook naar luister op een moment dat ik het zelf echt even niet weet??

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Leerplichtig dus.

12. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Leerplichtig - 10 dagen per schooljaar:)

13. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoezo minus tien dagen per schooljaar?

14. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Een directrice van school is gerechtigd om een leerling, zonder medeweten van een leerplichtambtenaar, maximaal tien dagen per schooljaar verlof te geven. Dit doet zij natuurlijk alleen als verder alles goed gaat thuis en op school.

15. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ja die in overleg moeten gaan met school.

Dat weet ik. Maar hier word gedaan alsof het allemaal niets voorsteld dat vind ik jammer. Hier is de oudste bijna leerplichtig maar ik hou hem nooit thuis ja als hij te ziek is om naar school te gaan.

Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt. Maar school is belangrijk en een dag thuis houden van wege vermoeidheid vind ik dan erg jammer omdat ze dan wel wat missen.

Hier zou er dan gewoon niet gelopen worden. Erg jammer maar dan gaat school voor.

16. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    School is ook belangrijk, natuurlijk. Daarom heb ik mijn zoon dus uiteindelijk ook wel naar school laten gaan.

17. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Mijn kind is vijf (en heeft dus nog recht op 10 uur per week verzuimen vanwege vermoeidheid, wat veel mensen niet weten en wat veel scholen liever niet zouden weten) en ik heb dit één keer gehad. Heb toen de juffrouw om half acht gebeld en gevraagd of ik hem kon laten liggen (ook zoiets als oververmoeid door 11 november of een verjaardag ofzo). Was helemaal prima!

18. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Nou dat is natuurlijk ook zo! Mijn zoon is altijd al snel moe geweest (gaat volgas aan het begin van de dag, eind van de dag=alles op) en heeft tot bijna vijf jaar geslapen in de middag. Mijn dochter is een heel wakker dier en schakelt gewoon over op adrenaline als de brandstof op is. Een wereld van verschil.

Deel Deze Pagina