Omdat dochterlief het vreselijk leuk vindt om met haar schepje aarde uit mijn plantenpot te halen hebben we maar een zandbak aangeschaft zodat ze zich daar lekker in kan uitleven. Het is zo'n zandbak met houten bankjes die de deksel vormen als je ze dichtklapt. De zandbak heeft geen onderkant en was benieuwd of je er nog wat onder moet doen? Mensen met ervaring hier? De zandbak komt gewoon op de tegels te staan in de tuin. Moet er nog folie onder? Nadeel is dan wel dat het regenwater niet weg kan lopen. Alhoewel we er waarschijnlijk toch wel een zeiltje over heen doen. Iemand ideeën/tips? Het is overigens deze zandbak van de gamma: Bouwmarkt GAMMA | doe het zelf bouwmarkt GAMMA (op pagina 12 van de folder)
Worteldoek is wel een goed idee! Kan het water in ieder geval weg (kan het water ook echt voldoende weg wanneer het op de stenen staat?), dus beter dan plastic zeil. Hoe bevestig je de worteldoek? aan de binnenkant? buitenkant? steekt hij boven het zand uit?
Wij hebben een stuk plastic aan de binnenkant vast gemaakt met nietjes (electrische nietmachine) Ik zou er wel een stuk plastic of iets anders bovenop leggen tegen de regen. Succes!
Wij hebben zelf een zandbak gebouwd. Die staat op houten vlonders. Aan de binnenkant van de zandbak (bodem en tanden) zit worteldoek. Maar de zandbak staat er pas twee weken, dus geen idee of dat genoeg afwatering oplevert.
Hier staat ie gewoon op de tegels. Mijn vriend heeft er van zeil een afdakje bovengemaakt op wieletjes. Dus het zand wordt niet nat.