Morgen 1e prik Gonal-F voor IVF. Wie prrrrikt er mee? Graag ervaringen uitwisselen...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mieksel, 14 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Dag meiden,

Ik ben op zoek naar meiden die in ongeveer hetzelfde schuitje zitten als ik om ervaringen uit te wisselen.
    Wie spuit ook hormonen of begint daar bijna mee om in nov/dec een IVF/ICSI te krijgen??
    Het lijkt mij fijn elkaar te steunen en mee te leven.

Reden voor mijn IVF is (voorstadium) vervroegde overgang.
    Ik ben 29 jaar en we gaan voor ons eerste kindje!

Morgenvroeg dus de eerste prik Gonal-F. Ben heel benieuwd! Laat het door mijn man doen en kijk zelf de andere kant op ;)

Gladiooltje vindt dit leuk.
  2. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelf vind ik de gonal F over het algemeen fijn prikken. Voel er vaak helemaal niets van.

3. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Heel veel succes! Hopelijk leidt het tot mooie eitjes en bevruchtingen! De gonal-f heeft een heel fijn naaldje, dat scheelt. Even half uurtje van tevoren uit de koelkast halen en je voelt er nauwelijks iets van.
    De cetrotide die ik daarna moest spuiten was daarentegen drama, maar jij spuit deca erbij denk ik?

4. Jettos

Jettos Bekend lid

18 jun 2012
    685
    1
    18
    Amsterdam
    Succes!

5. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Meiden, bedankt voor jullie reacties en tips!

Goh, merk wel dat ik niet helemaal scherp was vanmorgen, want ik begin niet met Gonal-F, maar met decapeptyl morgen...
    Kan het ook niet meer veranderen in het onderwerp, hihi ;)

Nou ja, vraag blijft ongeveer hetzelfde:
    Wie is er net gestart of start ook bijna met IVF/ICSI en wil ervaringen uitwisselen?

Ik moet het 's morgens voor 12 uur spuiten, lees ook dat er meiden zijn die het 's avonds doen. Mag je het tijdstip dan zelf kiezen??

6. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mieksel
    Bij ons moet je s'avonds spuiten.. Dit is omdat s'morgens de echo's zijn en soms beslissen ze om de hoeveelheid te verhogen/verlagen.
    Als je die dag dan al een spuit gezet hebt kan je dit niet meer aanpassen.

7. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Hoi Mieksel,

Ik had ook al een soortgelijk topic geopend behalve dat het mijn 3e icsi is en niet de eerste. Ik heb sinds afgelopen zaterdag deca gespoten. Maar begrijp dat het voor jou de eerste keer spuiten is? Ik ben er inmiddels erg genoeg al helemaal al gewend. Ik spuit ook savonds de deca en straks ook gonalf tegerlijkertijd erbij. Komt me ook het handigste uit.
    Doe het rustig aan, stapje voor stapje, het is allemaal al spannend genoeg! Succes.

8. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zijn ziekenhuizen die liever willen dat je 's ochtends spuit en andere weer 's avonds.

Decapeptyl is iets minder fijn prikken dan de gonal f.

9. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Dank voor al jullie reacties!
    Waarom is de Decapeptyl minder fijn dan?

Zuuske, jij ook succes!! Is dit je derde en dus laatste poging??

10. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Ik ben woensdag begonnen met Gonal-F te spuiten voor onze eerste IVF. Zondag met Cetrotide erbij. Heel spannend. Ik wens je heel veel succes.

11. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    De naaldjes van deca zijn iets stugger (verschilt soms ook per doosje merk ik) dus dat is soms echt doorduwen. Gonalf naaldjes zijn zo dun die glijden er zo in zonder dat je iets voelt. Zelf vind ik de deca-bijwerkingen ook wel vervelender. Heb vooral last van vermoeidheid en opvliegers.

Mieksel dit is inderdaad onze 3e poging, maar hopelijk niet de laatste. Ben op het moment echt aan het uitzoeken over te stappen in januari naar umc, die waarschijnlijk poging 4 en 5 vergoed. Ik hoop van harte dat het niet nodig is, maar we hebben al zoveel pech gehad dat ik de druk een beetje van deze poging af wil halen anders is het zó definitief de laatste kans. Lijkt me niet fijn voor het stress gehalte. Nu is het bij ons ook zo dat we nooit op een natuurlijke manier zwanger zullen gaan raken omdat mijn eicellen niet bevrucht raken. We hebben dus altijd enkel en alleen het lab die dit voor ons kan doen. Als je daar na zoveel mmm achterkomt heb je in 1 keer maar 2 reëele kansen over. 2 kansen op heel je leven, dat kan toch niet waar zijn?!
    Misschien voor jou/jullie hier ook een tip om eens alvast naar een andere verzmaatsch te kijken voor de zekerheid? Overstappen kan namelijk alleen per januari, toch?

12. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Ha Zuuske,

Hoe is het? Al begonnen met de Gonal-F?
    Groot gelijk dat je naar een verzekering stapt die de 4e of 5e poging nog vergoedt. Nemen ze je nog wel aan dan, als je nu al in de 3e poging zit? Heb eens gehoord dat het dan wat lastiger wordt...
    Ik hoop het niet voor je.
    Wij gaan overstappen naar PNO. Omdat ze de 4e poging vergoeden en 200% vh NLse tarief in het buitenland. Want als poging 1 en 2 onverhoopt niet slagen, gaan wij voor poging 3 (en 4) naar Dusseldorf.

Hier zit de tweede prik er ook in. Ging alweer beter dan gister. Gister 15 min van te voren uit de koelkast gehaald, vandaag 30 min.
    Het is gelukkig niet dat het pijn doet, zeker het prikje niet, maar die vloeistof voelt op de een of andere manier gewoon vervelend en raar...

Lees dat je ook een mk hebt gehad. Het is ook niet eerlijk he!?
    Ik duim heel hard voor je, dat deze poging gaat slagen!
    Je bent 'volledig' vruchtbaar? Het ligt alleen aan de zwemmers van je man?
    Bij ons is manlief helemaal goedgekeurd, maar ik dus niet...

13. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Ha Mika,

Spannende tijden voor jou dus!! Is cetrotide voor de eisprong? Soort Pregnyl? Weet je dan al wanneer de punctie is? En hoeveel follikels heb je?
    Wat maakt dat jullie IVF nodig hebben?
    En jij dus ook een mk.... Pffff!
    Ik ga iig voor je duimen meid!! Heel veel succes!

14. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Hoi Mieksel,

Cetrotide is om de eigen eisprong tegen te gaan. Cetrotide onderdrukt de eisprong. Maandag heb ik mijn eerste echo, dus ik hoop dat er dan al wat mooie follikels te zien zijn, heel spannend! De zwemmers van mijn vriend zijn niet van goede kwaliteit en hoeveelheid is ook erg wisselend, na een aantal IUI's hebben we aangegeven dat we graag verder wilden met behandeling aangezien het niet echt opschoot.

Bedankt voor de steun! Duim ook voor jou!

15. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Wat is het rustig hier!

Nou dat was een tegenvaller vandaag. Links was die van 13mm nu 18,7mm met nog 4-5 andere van ong 12-13mm en rechts was er 1 14 mm en de rest was 12-13 mm. Zaterdag terugkomen, extra medicijnen meegekregen ivm het weekend.

16. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Ah, das balen....
    Hoeveel eh moet je nu gaan slikken dan?
    Lees vaker op het forum dat de hormonen verhoogd worden en het beter aanslaat. Fingers crossed! Komende zaterdag moet je weer komen?

Zuuske: hoe ist bij jou? In de wachtweken toch? Voel je al wat? Wat is je testdatum? Spannend!!!

Ik krijg maandag echo en hoop dan met Gonal-F te beginnen. Prikken van decapeptyl is niet leuk, maar valt me alles mee. Ook geen bijwerkingen tot nog toe!

17. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Hallo dames!

Ik prik om 5 uur vanavond mn 3e deca en die doen bij mij wel sneller pijn ...
    Dit word onze 3e 1ste poging, vorige keren voor de punctie afgebroken vandaar nog 3 pogingen gelukkig.. Hopen dat de dosis nu goed is, vorige 2x had ik menopur .. 1e keer 150 dat was te veel 2e jeer 75 dat was te weinig. Nu gonal f 100 vanaf 5 dec. Hoeveel prikken jullie?

18. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Mika, er kan nog van alles gebeuren. Succes met de verhoging! Hoop op een mooi aantal bij de volgende echo.

Mieksel, nee, nog geen wachtweken bij mij maar eerste week gonalf 200 eh. Uitgangsecho was in orde. Ik heb volgende week donderdag 1e follikelmeting en gok op een punctie de 3e of 4e december.

Tess, al drie keer afgebroken? Overstimulatie? Of juist andersom? Hebben wij ook 1 keer gedaan wegens weinig follikels. Hoop voor je dat dit de echte wordt dan. Dat is dus 1e punctie straks ook?

Verders... het hakt erin deze keer met de medicijnen. Ben doodop, labiel en heb met tijd en wijlen last van maag en darmen. Kan niet wachten tot het voorbij is. ;)

19. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Ha Tess, leuk dat je hier ook mee komt kletsen.
    Volgens mij lopen we aardig gelijk op allemaal, dus fijn om ervaringen uit te wisselen en met elkaar mee te leven.
    Lijkt me behoorlijk frustrerend om 2 x een IVF-poging af te moeten breken zeg! Moet er niet aan denken. Alle moeite voor niks! Ik hoop dat je deze keer wel goed zit met de hoeveelheid.
    Ik spuit straks 200eh Gonal-F, ivm lage AMH-waarde (verminderde eicelvoorraad). Aan de andere kant ben ik nog maar 29 en was mijn AFC goed (14), dus bij mij ook de grote vraag of 200 niet teveel of toch te weinig is... We gaan het zien!
    Heb jij lange of korte protocol?

Zuuske, wat rot dat je zo'n last hebt vd bijwerkingen meid. Das niet leuk! Ik hoop dat er met Sinterklaas een mooi embryootje klaar ligt voor je. Wanneer is je eerstvolgende FM?

Ik ben vannacht ongesteld geworden doordat ik met de pil ben gestopt. Staat in mijn info vh zh dat dit kan gebeuren en niet erg is. Hadden jullie dat ook?

20. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ik weet niet hoe je protocol is Mieksel, maar ik moest eerst een maand pil slikken. 4 dagen voor einde strip deca spuiten en pas als ik ongesteld werd gonalf starten. De menstruatie betekend een nieuwe cyclus waarin de stimulatie kan beginnen. Daar beginnen ze ergens in het begin van de cyclus mee. Je kan altijd even het spreekuur bellen, misschien dat er eerder een uitgangsecho plaats kan vinden ipv maandag

Deel Deze Pagina