Hoi, ik ben steeds nieuwsgieriger naar de baarkruk. Lijkt me een heel logische manier van bevallen. Maar nu hoor je wel eens dat de kans op inscheuren groter is. Weet iemand of dat waar is of maar een praatje? En andere voor en nadelen (bij de geboorte van een eerste kind)?
Ik zou op de baarkruk, alleen ben er niet helemaal aan toe gekomen. Wel ben ik staande bevallen en eigenlijk beviel dat veel beter dan in bed. Ik zelf ben vrij aan de lengte en dan is zo'n baarkruk best wel laag. Maar het is idd een hele natuurlijke manier om te bevallen. Probeer eens zo'n kruk uit, staat vaak wel op de praktijk van de VK of van het ziekenhuis. Als ik ooit weer zwanger zou worden en moet bevallen zou ik er zeker voor kiezen. Als je scheurt, scheur je ook wel in bed.
ik ben op de baarkruk bevallen , ging heel goed beter dan bed ,heb kleine schurtje gehad ,niet de moeite waard om te hechten zei vk, heb ook helemaal geen pijn van de scheurtje
Ik vond de baarkruk erg fijn, ik moest erop omdat Eva wat gedraaid lag (was er zelf niet opgekomen, ik lag wel lekker ), maar ik moest er ook weer af omdat haar harttonen te laag werden, het ging te snel. Liggend heb ik nog een paar persweeen moeten wegpuffen. Ben helemaal niet ingescheurd, maar dat komt denk ik doordat het goed heeft kunnen oprekken . Op de baarkruk gaat het vaak sneller en heb je daardoor meer kans op inscheuren.
Heb mijn eerste kindje ook op de baarkruk gehad en heb helemaal geen hechtingen gehad... Zou het zo weer doen.
Ik heb het begin van het persen op de baarkruk gedaan, ik vond het een heel prettige houding en veel natuurlijker! Alleen moest ik helaas na een tijd toch gaan liggen omdat er geen schot in zat. (heb bij elkaar ook 2 uur moeten persen). Maar de volgende keer kies ik weer voor de baarkruk..
Een baarkruk zorgt zeer zeker voor een hoger risico op inscheuren. Dit omdat de uitdrijving vaak veel sneller gaat. Het weefsel krijgt geen tijd om uit te rekken en gaat daardoor scheuren. De kunst is om goed te luisteren naar de verloskundige! (en de verloskundige moet er ook ervaring mee hebben). Je moet vaker zuchten dan persen. Veel vrouwen vinden het een natuurlijkere manier om te bevallen. Ik zou zeggen: je kan het altijd proberen! Zeker als de verloskundige er open voor staat, want dan heeft ze er genoeg ervaring mee