Graag GOEDE ervaringen met keizersnee

Discussie in 'De bevalling' gestart door Kimmies, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Ik ben donderdag 17 augustus begonnen met de eerste weeën, onregelmatig, goed te doen en oh zo blij dat het met 42+3 toch nog spontaan begon ;)
    Vanaf toen had ik eigenlijk ook geen zin meer in eten en heb ik me helemaal leeg gepoept.
    Vrijdags en Zaterdags naar het ziekenhuis geweest voor controles maar de ontsluiting schoot maar niet op en ik mocht dus steeds weer naar huis. Wel werd het advies gegeven wat extran te gaan drinken omdat ik dus nog steeds niets had gegeten. Dat thuis geprobeert maar dat kwam er meteen weer uit :( .
    Zaterdagavond mocht ik dan eindelijk blijven met 4 cm ontsluiting, om 12 uur had ik 5 cm en hebben ze mijn vliezen gebroken, tegen 4.30 mocht ik gaan meepersen en na 2 uur persen was de kleine letterlijk nog geen mm opgeschoten en werd het een ks.

Ik heb geen klysma gehad (was toch al leeg) geen drankje, heb niet overgegeven en van de catheter zetten geen centje ongemak ondervonden.
    De catheter mocht er de volgende dag uit en na een week kon ik weer poepen.

Groetjes Anita

2. manytroubles

manytroubles Actief lid

9 dec 2006
    357
    0
    0
    Van mij ook alleen maar positieve verhalen!
    Ik ben op 11 oktober bevallen dmv een geplande keizersnee. Mijn meisje lag namelijk al heeeeeel lang in stuit.
    Eerlijk gezegd zag ik niet op tegen de operatie, het leek me vantevoren al "beter" dan een vaginale bevalling. En de verhalen van: Ja maar het is toch een buikoperatie, die wuifde ik weg.

Ik heb de keizersnede en alles er omheen niet als vervelend ervaren. Ook niet zo heel erg pijnlijk. Alleen had ik na de operatie door een misverstand geen morfine gekregen en lag ik alleen op paracetamol. Dat was minder, maar ook niet onoverkomelijk. Toen het misverstand uit de wereld was geholpen, kreeg ik alsnog morfine. En toen was de wereld NOG mooier dan ie al was!

Ik ben goed en snel hersteld. Heb geen last van mijn wond gehad, alleen na 2 weken is ie weer gaan bloeden. Bleek dat er een hoop oud bloed onder zat (bloeduitstorting, niks ergs!) Ben daar wel van geschrokken, vooral de hoeveelheid bloed, maar achteraf was het prettig dat de wond weer was gaan bloeden. De bult bij het lidteken was verdwenen en ik kon weer gewone kleding aan!
    En nu ben ik bijna 9 weken verder en ben helemaal weer "de oude".
    Bij een volgende zwangerschap zou ik het echt geen ramp vinden als ons kindje weer in stuit zou liggen.....

Manytroubles
    (Vandaag heeft Lotte de 1e vaccinatie gehad, voelde me daar rotter over dan de hele keizersnede!)

3. Kimmies

Kimmies Actief lid

9 mrt 2007
    205
    0
    0
    hey Manytroubles,
    nou dat heb ik nou ook! Iedereen doet er zo heftig over (en misschien is dat hetook wel) maar ik geloof toch echt dat ik dit "liever" doe dan 24 uur in de weeen.
    Nou ben ik vaker geopereerd en ik herstel gewoon heel snel, dus ben ik hier ook niet bang voor.
    Tja, je hebt een buikwond, ala, das logisch maar verder!

Ik ben blij dat er meer zijn die deze mening met mij delen!

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb mijn catheter gekregen na mijn ruggeprik. Ik heb er dus niks van gevoeld. Achteraf maar blij ook zo te lezen! :)

5. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Het is misschien ook wel een verschil of je een geplande of een spoedks hebt?
    Ik had dus een spoedks een had veel bloed verloren. Daardoor had ik ook een bloedtransfusie nodig. Maar dat zal vast niet in alle gevallen nodig zijn. Scheelt denk ik ook wel weer!

6. Kimmies

Kimmies Actief lid

9 mrt 2007
    205
    0
    0
    denk dat ik me daar toch maar even hard voor ga maken..... 8)

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.283
    36.147
    113
    @kimmies: dat zou ik wel doen haha. Dat vond ik namelijk het vervelendste. Vond het zo'n rotgevoel toen e die catheter inbrachten! Niet pijnlijk ofzo trouwens hoor. Net alsof je de hele tijd moet plassen.

@mamasu: ik heb ook een spoed gehad met daarna een bloedtransfusie. Ik denk idd dat het herstel daardoor waarschijnlijk ook wat moeilijker gaat.

Over een natuurlijke bevalling: ik zou toch graag bij een eventuele volgende natuurlijk willen bevallen. Ik heb toch idd het gevoel dat ik wat gemist heb ofzo. Ik heb 14 uur weeën en persweeën gehad en heb dat persoonlijk denk ik toch liever dan eenkeizersnede hoor!
    Al lijkt het me ook erg oncomfortabel als je helemaal uitgescheurd bent...

8. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik heb ook al meerder operaties gehad en allemaal aan mijn buik maar de keizersnede is toch iets aparts. Ik zat zo vol adrealine na de ks dat ik binnen 2 dagen al weer op de been was. Normaal gesproken heb ik veel meer last na een operatie maar als je het kleine wondertje naast je ziet liggen dan krijg je op de een of andere manier krachten die je van jezelf niet kent. Ik heb van de buikwond weinig last gehad, oke je voelt het wel natuurlijk maar dat ben je zo vergeten.

Dat drankje en klysma heb ik niet gehad, oke klysma is bij mij ook niet echt nodig ivm de stoma maar dat drankje heb ik ook niet gehad.
    Misschien als ik weer eens (duim duim duim) een ks krijg dan wel.

knuffel
    conny

9. minke

minke Actief lid

Hier ook een positieve keizersnee ervaring (met ook een minder positieve reden...)

De keizersnee is ook mij 100% meegevallen. Ik kreeg om 17.20 uur te horen dat ze ons kindje zouden gaan halen. Ik kreeg een katheter, wat een beetje kriebelde, maar verder niet vervelend voelde. En ik kreeg een drankje, er werd mij verteld dat dat idd was om het maagzuur te regelen, omdat ik niet nuchter was.
    Om 18.00 lag ik al op de operatiekamer voor de ruggeprik. Eerst gingen ze het juiste plekje bepalen, waar de verdoving en de ruggeprik moest komen, dat vond ik denk ik nog het meest vervelende... Om 18.25 uur was ons zoontje al geboren! Van de operatie zelf merk je eigenlijk niet zoveel, je voelt dat ze met je buik bezig zijn, maar verder niets. Het is mij dus echt heel erg meegevallen. Ook het herstel ging vrij vlot.

Veel succes!

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.283
    36.147
    113
    Ik heb trouwens geen klysma gehad en ook geen drankje tegen de misselijkheid.

Ik heb wel overgegeven tijdens de operatie. Al mijn extran die ik had gedronken om wat energie op te doen voor tijdens het persen kwam er weer uit. Ik drink voorlopig geen extran weer...

11. Miky

Miky Bekend lid

18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Ik heb ook geen klysma gehad. Maar misschien doen ze dat bij een geplande KS wel standaard? De mijne was een spoedKS namelijk.
    Heb wel iets gehad tegen de misselijkheid maar dat ging via het infuus, niets van gemerkt dus. Ben overigens ook niet misselijk geweest. Heb 's morgens heel vroeg nog ontbijt gehad, rest van de dag verder niets meer gehad, de KS was om 19.45 uur 's avonds. Misschien daarom niet misselijk dus. De katheter vond ik ook niet prettig, maar t deed niet vreselijk pijn. T uithalen van de katheter zag ik er tegenop, maar ook geen pijn. En de ruggeprik: niets van gevoeld. Maar dat kan ook komen omdat ik op dat moment persweeen aan t wegpuffen was... ;)

12. manytroubles

manytroubles Actief lid

9 dec 2006
    357
    0
    0
    Ik heb ook geen klysma gehad, was wel een geplande Keizersnede.
    Katheter zag ik tegenop, doordat ik na mijn blindedarmoperatie door het katheter een jaar lang last heb gehad van blaasontstekingen. Deze keer gelukkig niet! (En katheter is op dag 2 opnieuw gezet omdat ik nog niet kon plassen... :cry: ) Maar gelukkig deze keer geen blaasontstekingen!

Manytroubles

13. Annet73

Annet73 Actief lid

18 jan 2006
    294
    0
    16
    Ik heb zelf vorig jaar een keizersnee gehad, omdat de kleine in stuit lag en ik zwangerschapsvergiftiging had. Daarnaast groeide de kleine niet goed genoeg meer en was dit alles rede voor de gyn. om geen draaipoging te doen maar een keizersnede te plannen.
    Eerlijk gezegd was het voor mij best een geruststelling; het bleek dat onze kleine het best moeilijk had in mijn buik en zo zaten er voor hem de minste risico's aan.
    De keizersnee is mij ontzettend meegevallen (ook ik ben panisch voor bevallingen, vroeger al!). De ruggenprik heb ik niet eens gevoeld! De anesthesist zei toen hij mijn huid ging verdoven dat hij met een pennetje ea. af ging tekenen op mijn rug. Heeeeel slim! Dit was geen scherp pennentje maar de verdoving van de huid. En zo vond ik dit nare, krassende gevoel niet pijnlijk (als ik wist dat het prikjes waren misschien wel), en vlak daarna kwam de ruggenprik. Echt waar, ik heb er helemaal niets van gevoeld!
    De keizersnee zelf verliep voorspoedig. Vond het wel een beetje een raar gevoel, je voelt allemaal 'gefrunnik' in je buik.
    Ik mocht de kleine ook gelijk zien, ik 'moest' zelfs met een spiegel meekijken van de gyn. toen 'ie geboren werd!

De pijn is mij ook ontzettend meegevallen. Ik heb van de vier dagen ziekenhuis maar drie dagen paracetamol geslikt, daarna niet meer! Tuurlijk is het pijnlijk, maar heel goed te doen, althans in mijn geval.
    Tip; eet en drink rustig, ik heb me de tweede dag flink verslikt en het hoesten deed ontzettend pijn aan het litteken! Dat was echt het naarste van allemaal.
    De ochtend na de operatie werd de katheter verwijderd. Ik vond het gelijk een goed idee om voor het eerst uit bed te gaan, kon ik vast oefenen voor het geval ik dalijk echt eruit moest om te plassen.
    Dat was wel even doorbijten, maar als je door de pijn heen bent valt ook dit reuze mee.

Om een heel lang verhaal korter te maken; ik zou het zo over doen!

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Ik heb ook nooit morfine gehad, het is me nooit aangeboden en ik heb er ook nooit aan gedacht om te vragen, conclusie zoveel pijn had ik niet :) :)

Groetjes Anita

15. Kimmies

Kimmies Actief lid

9 mrt 2007
    205
    0
    0
    In het ziekenhuis hebben ze aangegeven dat ze aan pijnbestrijding doen, indien nodig. Maar geen idee of dat dan morfine is. Is dat ook niet schadelijk voor het kindje als je borstvoeding geeft?

Ach ja, hoe meer dagen verstrijken hoe meer ik denk; laat maar gebeuren

16. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb bij de 1ste wel morfine gehad... maar bij de 2de gewoon paracetamol. Was goed te doen hoor, achteraf gezien ben ik oa door de morfine juist gedeeltes kwijt van tijdens/na de ks. De 1ste ks was ook na een zware poging tot natuurlijk bevallen dus denk dat ik daarom meer pijnstilling nodig had. Kon toen ook een dag later pas naar huis dan bij de 2de. Toen heb ik 6 dagen paracetamol gebruikt..

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Het ligt denk ik ook wel een beetje aan je eigen pijn beleving, de ene is nu eenmaal wat gevoeliger dan de andere.

Misschien had ik wel mazzel want ik heb door de MS een flinke gevoelsstoornis over mijn buik lopen dus misschien kreeg ik de pijnprikkels wel niet goed door ;)
    Ik heb 3 dagen 6 paracetamolletjes geslikt en daarna zo af en toe eentje.

Alleen met dweilen kon ik het eigenlijk goed merken dat ik een buikwond had.

Groetjes Anita

18. Kimmies

Kimmies Actief lid

9 mrt 2007
    205
    0
    0
    Nou, ben in ieder geval heel blij met deze verhalen!
    Ik weet zeker dat meer dames hier wat aan hebben.

Zodra het bij mij achter de rug is, zal ik het verhaal hier bij opzetten!

Succes iedereen

19. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik kreeg na mijn keizersnede elke ochtend en avond paracetamol, opzich had ik het niet nodig en wilde ik het ook niet maar had ook met bloedsuikerspiegel te maken meen ik me te herinneren!

Enne ik heb trouwens ook een goede ervaring met de keizersnede gehad hoor! Mijn dochter lag in een stuit dus het was een geplande keizersnede. Ruggeprik heb ik niks van gevoeld, alleen me benen werden warm en toen ze de katheter in brachten dacht ik dat het iemands anders benen waren omdat ik zelf niet voelde dat ze omhoog gezet werden hahaha!
    De assistent was ook heel vriendelijk, vertelde precies wat er gebeurde en dat ze nu op mijn buik gingen drukken enz.
    Vond het wel iets minder dat ik nog 1 uur op de verkoeverkamer moest liggen en niet bij mijn vriend en dochter kon zijn, maar ja....
    Na 4 dagen mocht ik overigens al naar huis, dus dat was helemaal top!
    Ook het herstel viel me 100% mee! Had het erger verwacht!

Nee hoor zou er zo nog een willen ;) Maar ja ik ben ook doodsbenauwd voor de bevalling omdat ik echt niet weet hoe dat moet zijn!

20. bollie

bollie Lid

2 jun 2007
    20
    0
    0
    slager
    Barendrecht
    Ik heb een spoedkeizersnede gehad en die is me 100% meegevallen. Ik was de volgende dag al op de been en kon mezelf douchen (had nog wel hulp nodig bij het aankleden) De tweede dag kon ik ook mezelf al weer aankleden en de derde dag mocht ik naar huis. Heb wel morfine gehad direct na de operatie en daarna alleen paracetamol, die ik eigenlijk niet wilde, omdat ik geen pijn had, maar van de vpk moest nemen. Ook de catheter vond ik niet vervelend, die werd ingebracht toen ik weeën had en die deden veel meer pijn ;) De ruggeprik viel me ook alles mee, heb nog wel een dag last gehad van een beurse rug, maar dat was ook snel over. Al met al mag ik niet klagen!

Wel heb ik nu af en toe nog last van een opgezette buik als ik te lang heb gestaan (6 maanden later), maar ik ga ervanuit dat dat nog wel overgaat!

Heel veel succes!

Deel Deze Pagina