Ik heb vorige week dinsdag een spoed keizersnede gehad en alles is me 1000% meegevallen.. Na een bloeding van de placenta is onze kleine meid gehaald.. Eerst kreeg ik een catheter ( wat overigens qua pijn erg meevalt) Het is meer het idee.. De ruggeprik was wat vervelend ( ze moesten drie keer prikken voordat het goed zat) En dan gaat het allemaal zo snel.. Voor je het weet heb je je kleintje in je armen. Het herstel is me echt heel erg meegevallen. je hoort i.d. alleen de negatieve dingen. De eerste nacht lag ik nog aan de morfine pomp waar ik gretig gebruik van heb gemaakt kon ik lekker op slapen.. Toen de volgende dag het catheter en het infuus uit mocht was ik al weer op de been. Het eerste keer lopen is vreemd. Je hebt het idee dat al je ingewanden naar beneden zakken. Je lichaam geeft zelf heel goed aan wat genoeg is en daar moet je echt naar luisteren. En je lekker laten vertroetelen in het ziekenhuis door de lieve zusters. Van de wond zelf heb ik weinig last gehad. De eerste 2 dagen was mijn buik gevoelig maar ik kon zelf al weer lopen, douchen en naar het toilet. Na drie dagen was ik dan ook al weer lekker thuis. Positief genoeg! Succes met de bevalling ! Groetjes Lizzie En het litteken ziet er super mooi uit!
Hey Lizzie, Gefeliciteerd met je dochter! En bedankt voor je verhaal. Voor mij nog maar 2,5 week. Spannend! Geniet lekker van elkaar.
Heerlijk hoor, die positieve verhalen. Hier begint het ook akelig dicht bij te komen, nog maar 11 nachtjes
Spannende tijd voor jullie! Laat het maar gewoon over je heen komen, dan valt het allemaal mee! ( makkelijk gezegt he?) Geniet nog van de laatste daagjes met de baby in je buik! Mis het getrappel best af en toe.. ( de buik niet hoor haha). Gr Lizzie
Dus 2 januari voor jou? ik ben op 1 januari 38 weken, en dinsdag was de operatiedag van mijn gyn, vandaar dat het de 8e zou worden. Nu kreeg ik afgelopen week te horen dat het 9 januari zou zijn omdat de gyn niet op 8 opereert. Ben nu eigenlijk ook wel heel benieuwd of die van mij misschien nog weekje eerder wordt..... Zou ik wel lekker vinden volgens mij. Maandag maar eens voorzichtig aankaarten als ik op controle moet.....
Ik heb met Daan een speodkeizersnede gehad. Omdat hij 3x zijn navestreng om zijn nekje had bleek achteraf. De keizersnede zelf vond ik erg mee vallen en de pijn erna ook. Ik heb maar 2 nachten incl de nacht van de keizersnede in et ziekenhuis gelegen. Ik ben ook heel snel helemaal hersteld. Omdat het allemaal zo paniek ineens was heb ik daar echt veel naweeen van gehad. Maar verder de keizersnede en het hersel vond ik erg fijn en vlot verlopen
o vergeet ik te vertellen. Ik heb geen morfine gehad omdat ik het niet wilde de parcetamol wilde ik dan nog wel net innemen. Ik had biet veel pijn en die paracetamol hoefde voor mij ook niet. Maar ik vond het ook heel tegenstrijdig kwa borstvoeding. Ik ben altijd bang geweest voor infuse (na opleiding) en het leek me verschikkelijk maar omdat alles zo snel ging had ik niet eens door dat ik r 1 had gekregenen van de cateter heb ik ook niks gevoeld
@Kimmies, zou inderdaad wel lekker zijn, een weekje eerder. Ze streven toch ook naar de 38e week om een KS te plannen? Dus hopelijk krijg je je zin! Laat je wat weten als je iets hoort daarover? Ik zou eigenlijk nu komende week moeten, omdat dat dan mijn 38e week is, maar ze hadden geen plek meer om te plannen, en 2 januari was dan de eerstvolgende plaats. Ben ik wel blij mee, ben ik iig met de feestdagen gewoon thuis en niet in het ziekenhuis. (mits hij niet besluit eerder te komen natuurlijk)
@maeve: ja, inderdaad, zou ik wel lekker vinden. Ik denk alleen van niet; mijn gyn wil wel keizersnede doen, maar het liefst zo laat mogelijk volgens mij. En heel eerlijk, ik heb (op het moment) ook nergens last van, dus als het zo door gaat, maakt die ene week ook niet meer uit. Ik kan dan alleen weer sneller op mijn buik liggen! haha, ik houd je op de hoogte! Greetz
@kimmies: wil je niet ongelukkig maken hoor, maar op mijn buik liggen is juist een van de dingen die ik niet kon na de keizersnede! had ik me zo op verheugd, maar dat heeft nog wel een week of 4 geduurd.
@Kimmies: ik heb een heel zware en lange bevalling gehad... en een HEERLIJKE keizersnede! Tegen de tijd dat ik de OK werd ingereden na twee dagen hard werken thuis, was ik óp en de ruggeprik voelde ik niet (had rugweeën) en de operatie zelf was gewoon gezellig. Heb lekker met en vooral tegen het team gekletst (ze moesten wel hun aandacht erbij houden, he ) en de vier dagen in het ziekenhuis als heel plezierig ervaren. Tuurlijk doet je buik zeer als je dan wilt bewegen of eruit wilt om te plassen, maar ik stond versteld van het snele genezingsproces. Nu, exact 12 weken later, zit er een keurig streepje op mijn buik en ligt er in de kamer hiernaast een heerlijk mollig ventje te slapen... Ik wens je succes en net zo'n plezierige ervaring als de mijne en dat meen ik echt
Dat is lief van je, dank je wel! Ik krijg (gelukkig) ook steeds meer zelfvertrouwen.... Dat van die buikpijn bij het uit bed gaan met plassen; ik heb nou al moeite om een beetje normaal mijn bed uit te komen. Op de een of andere manier doet t pijn als ik mijn buikspieren gebruik, dus dat zal wel niet veel anders zijn...... Ik merkte overigens vanavond dat ik voor het eerst nieuwsgierig ben naar die kleine meid in mij..... gek hoor. Welterusten allemaal
wij hebben ook een keizersnee gehad, afgelopen 16 mei 2007 van onze dochter johwenna, dit was gepland omdat zij in een stuit lag het is me heel erg mee gevallen ik zag er zwaar tegen op maar........ als we straks weer zwanger zijn gaan we gewoon weer om een keizersnee vragen ik was met 3 dagen het ziekenhuis uit en een week later deed ik alles zelf weer in huis ik heb het echt positief ervaren ik zou je echt niet zo druk maken het valt zo reuze reuze mee gr jeannet
Ik heb ivm stuitligging van Jaime vorig jaar een ks gehad. Deze was gepland. Afgezien van mijn bloed dat niet goed was (zw vergiftiging) heb ik het als zeer prettig ervaren. Maar misschien is een geplande ks ook beter dan een niet geplande? Blaaskatheter vond ik echt niet erg. Het kriebelt/prikt een beetje maar is in no time gebeurd. Daarna doen ze iets (vullen ofzo) waardoor het net lijkt of je moet plassen, dat voelt even onnatuurlijk. Ruggeprik voelde ik niets van (dacht dit is een verdovingsprik). Ze gingen meteen snijden en tien minuten later werd Jaime geboren. Geduw en getrek voel je, maar rustig doorademen en je hebt nergens last van. Hechten voelde ik ook wat getrek. Na een dag stond ik zelf weer onder de douche (wel wat slapjes hoor maar ik zat ook met dat bloed dat niet goed was). Maandagmiddag werd ik geopereerd en donderdagochtend mocht ik naar huis. Oh dat zijliggen is even de eerste nacht irritant. Daarna niet meer. Lees anders ook even die info die je van het ziekenhuis krijgt. Stelt je misschien wat gerust wat je kunt verwachten etc. Als je nog wat wil weten pb je maar. Groetjes Sens ps mocht ik weer zwanger zijndan wil ik ook echt via een ks..
Weet je al een datum, Kimmies? Hier komt het nu wel heel akelig dichtbij, nog 4 dagen... Gisteren de voorbereidende onderzoeken en gesprekken gehad. Brrrr.
Nog 4 dagen? Spannend hoor. In principe ben ik de 9e aan de beurt (39 wkn)! maar ik moet eerlijk zeggen, ik heb al bijna 1 week last van harde buiken en gerommel. verder voel ik me wel aardig goed. Morgen controle en ik heb nog stille hoop dat ie zegt dat we het deze week nog gaan halen. Vind ik helemaal niet erg. We shall see! 8) Jij was op de 2e of niet? succes! Laat nog maar even weten hoe het is gegaan!
Zodra ik weer online kan komen, laat ik het zeker weten. Jij ook he! Ik ga je nu alvast veel succes wensen, denk niet dat ik nog voor die tijd hier kan komen.
Kimmies, ik kom je ff vertellen dat het allemaal heel goed te doen is! Tuurlijk is en blijft het een operatie, en is het best pittig, maar dat is een gewone bevalling ook, heb nu beiden meegemaakt, dus ken de verschillen hahaha. Maar echt, ik vond het al met al achteraf gezien best wel meevallen. Ik zal niet roepen dat KS fijner is, maar laat het maar gewoon over je heen komen, zonder al te veel na te denken. Bryan is woensdag geboren, donderdagavond liep ik al alleen naar de wc, vrijdag ging het nóg beter, en zaterdag waren we alweer thuis. Dus kom op, you can do it.
Hey Maeve, gefeliciteerd met je zoon! Maken jullie t goed? Lief dat je nog even reageert voor woensdag. Ach, weet je, ik zie t allemaal wel. Operaties zijn mij niet onbekend (niet dat ik er nou zoveel gehad heb, maar wel een aantal) dus ik weet wel een beetje hoe of wat. Ik ga t in ieder geval vol vertrouwen tegemoet! Ik laat je nog even weten hoe het is gegaan! Groetjes