hoi ilse, heb nu inmiddels de handkolf van avent gekocht, nu staat er in de gebruiksaanwijzing dat ie na elke kolf beurt gestereliseerd moet worden is dit echt nodig? ik doe dit met het pompgedeelte van de medela sympony ook niet. in het zh zeiden ze dat ik die met koudwater moest afspoelen en in een schone droge doek kon bewaren. het is me ook opgevallen dat als ik kolf nog met de medela in een borst tsr heb als ik de andere ga kolven blijft ie druppelen. is dat normaal? zou ik dan de neus spray kunnen gebruiken als ik de 1e borst heb gekolft? is er iets wat ik aan mijn voeding kan doen om mijn bv beter voedzaam voor hem te krijgen? ze doen er nu extra vetten in omdat hij niet zo goed groeide maar mijn voeding zag er wel goed uit zei de kraamverzorgster daar. ff voor je geheugen op te frissen ik kolf fulltime ivm dat mijn zoontje in het zh ligt. bedankt weer voor je antwoorden.
hoi tweety, dat je ene borst gaat druppen is normaal als je de andere kolft. kolf je al je voedingen af? dan is de avent handkolf niet direct heel erg geschikt als kolf...de symphony stimuleert namelijk veel beter de borsten, waardoor je productie ook beter op peil wordt gehouden. Daarnaast ervaren veel moeders in het begin dat ze wel kolven, maar zo tegen een maand of 4 komen ze in een dip en krijgen het dan nog maar heel lastig opgevoerd. ik zou je adviseren wanneer je nog alle voedingen kolft een symphony te huren voor thuis. Wanneer je kindje langdurig in het ziekenhuis ligt, kun je de kosten wellicht declareren? om je voeding vetter te krijgen, kun je proberen volgens onderstaand schema te kolven; masseer licht je borsten voor je begint, dan 7 min. kolven, wederom kort masseren, dan nog eens 5 min. kolven, nog eens pauzeren en masseren, en dan nog eens 3-5 min. kolven. Door afwisselend te stoppen en te masseren krijg je ws iets vettere melk! Succes! Heidi Margit
hoi het is niet zo dat als ik aan het kolven ben dat de andere niet aan het kolvende borst drupt maar die ik kolf de rechtse druppeld en in de linkse heb ik dus wel een goede trs. mijn zoontje ligt waarschijnlijk nog een aantal weken in het zh de symphony kost 15,95 per week vandaar dat ik nu de advent heb gekocht ik kolf kwa hoeveelheid eigenlijk hetzelfde als met de syphonie. ik het zh gebruik ik wel de symphony. ik heb nu ook een warmte komper gekocht om de trs te bevorderen in de re borst. ik kolf idd al via het schema. heb ook de neusspray deze helpt wel iets maar de melkstroom stopt vrij snel in de re borst.
Hallo Tweety, Ik zie dat je laatste bericht al weer even geleden is. Hoe gaat het kolven nu? Hoe is het met je kleine mannetje? Is je zoontje intussen thuis? Het antwoord van Heidi is wel correct, dat je met een dubbele kolf een betere stimulatie hebt als enkelzijdig. Hoe bevalt het warmtekompres? Hoe gaat het met de productie nu? Ik kan me voorstellen dat de situatie waarin je zit ook niet zorgt voor een optimaal ontspannen kolfsituatie. Dat is niet positief voor het afkolven. Je gebruikt al wel de neusspray, dat zou het "stress"verhaal al iets moeten omzeilen. Merk je intussen een beter TSR in de rechter borst? Groet Ilse
Ach ja.....ik zie dat je al later ook weer had geschreven..... ik begon na een tijdje afwezigheid gewoon met de onderste onbeantwoorde mail.....zal me eerst even inlezen voor ik verder ga.. Ilse