ik vind Nala mooier. ik zou Nala ook uitspreken als Naalaa en Nahla als Nah laa (dus met een korte a)
Nala, ik vind de h overbodig en eruit zien dat je graag iets extra's/aparts met de naam wilde doen want echt niet nodig is omdat het een erg leuke naam is!
Bedankt voor de reacties en onderbouwingen meningen zijn verdeeld dus ! Zullen er nog even goed over gaan na denken !
Ik zou voor de meest bekende schrijfwijze gaan om zoveel mogelijk te voorkomen dat ze continu haar naam verkeerd schrijven En ik denk dat de meesten de naam als Nala kennen. Hele leuke naam trouwens! Wel een disney associatie, maar ach dat hebben wel meer namen haha (zo is woensdag mijn achternichtje geboren die Anna heet en mijn dochter zegt telkens Elsa tegen dr, dus die denkt automatisch aan Frozen )
Eigenlijk vind ik dat beide schrijfwijze goed kunnen. Persoonlijk zou ik voor Nala kiezen. Gewoon duidelijk. Mooie naam trouwens!
Als het als NAAlaa moet klinken dan zou ik voor Nala kiezen. Nahla klinkt voor mij niet met een AA, maar met een korte ah. Als er persé een h in moet, dan kan ook nog: Nhala, Nalha of Nalah.
Zelf vind ik Nahla mooier geschreven. Maar nu ik lees dat sommigen van jullie het dan gaan uitspreken als Nahh laa in plaats van Naa laa ga ik nog meer twijfelen.. Nalah vind ik wel mooi maar bestaat volgens mij nog helemaal niet als ik ga googlen of op SVB kijk...