Wij willen pas met zes maanden bijvoeding gaan geven. Ik vroeg me echter af hoe ik het tot die tijd rek met de melk? Eva drinkt nu 5x200 en dat gaat bijna altijd op (ze komt eigenlijk niet onder de 950). Hoe ga ik dat nog 1,5 maand rekken? En waarschijnlijk nog wel langer, want het lijkt me niet dat de bijvoeding al echt vullend is wanneer we dit gaan opbouwen. Ik zou eventueel nog 10 cc extra water kunnen toevoegen? (heb begrepen de max. van 30 schepjes belangrijker is dan de max. van 1 liter?) Iemand tips? Thanks alvast!
goed dat je wil wachten tot de 6 maanden. heeft ze echt al behoefte aan meer? of is ze zo ook gewoon tervreden? wij deden idd ook altijd wat meer water in de fles. bijv bj 180/6 dan 190 of 200 water maar wel 6 scheppen. werkte hier altijd goed tis idd belangrijker dat je niet over max aantal scheppen heen gaat dan over de liter water.
Nee, ze is nu nog goed tevreden hoor. Zat me te bedenken hoe het moet als dat niet meer zo is. Aangezien ze dit nu al krijgt, kan ik me niet voorstellen dat ze het hier nog twee maanden mee kan doen.
Gewoon wat meer fv geven? In België bestaat de 1 liter-regel niet, en onze kindjes zijn toch allemaal ok. Wij zijn zelf op 4 maand gestart met bijvoeding, net omdat dochter niet genoeg had met enkel melk. Ze at al vrij snel stevige porties, en er nu op 15 maand nog steeds als een bouwvakker.
Gewoon geven wat ze wil. Grote kans dat ze lang op deze hoeveelheid blijft of misschien zelfs wat minder wil voor een poosje, als ze even wat minder hard groeit. Het maximum is 30 schepjes op een dag. Per fles mag je 15-20cc extra water toevoegen.