Doe ik het goed zo?

Discussion in 'Flesvoeding' started by mb90, Jan 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mb90

mb90 Bekend lid

Feb 17, 2013
    706
    25
    28
    Female
    Hoi,

Mijn kleine meisje is nu 2maand oud. Ze slaapt s'nachts goed door. Maar soms twijfel ik of ik haar beter nog door laat slapen s'morgens...

Ik geef nu 5 flesjes van 150water en 5schepjes ingedikt met 1schepje gelilact en dit om:

06h00
    10h00
    14h00
    18h00
    22h00
    06h00

Ze slaapt dus bijna 8uur. Maar soms kan ze langer slapen zelfs. Heeft eens 11uren geslapen. Maar dit gebeurt niet altijd. Om dus aan 5flesjes te komen en een beetje dezelfde tijden te hebben maak ik haar, als ze zelf niet wakker geworden is, dus wakker voor een flesje en leg haar daarna weer in bed tot ze zelf weer wakker word. Slaapt meestal dan nog 2uurtjes.

Is dit goed wat ik doe, of laat ik haar beter slapen? Als ik ze laat slapen komt ze wel niet aan haar 5flesjes en dan komen mijn uren telkens anders uit...

2. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

Feb 15, 2013
    877
    0
    0
    Mijn dochter is ook twee maanden en ik maak haar 's ochtends altijd wakker voor de fles (alleen niet om 6 uur, maar om 8 uur..) Doe ik dit niet slaapt ze makkelijk door tot een uur of 10, maar dat heeft weer als gevolg dat de laatste fles ergens aan het begin van de nacht gegeven moet worden en daar heb ik niet zo'n trek in. De laatste fles geven we overigens nu om 23:30, ook niet al te vroeg dus.. Ze krijgt trouwens ook 150/5 schepjes..

Hoe zwaar is ze? Drinkt ze al haar flessen leeg?

3. mb90

mb90 Bekend lid

Feb 17, 2013
    706
    25
    28
    Female
    Ze weegt 4.250kg en drinkt (sinds ze siroop krijgt tegen reflux en haar melk ingedikt word) schoon haar flesjes uit.

Zelf vind ik, om haar laatste flesje te geven 23h30 beetje laat. Ben iemand die tamelijk wat slaap nodig heeft en ik hou het meestal niet uit tot dan.

Als ze haar fles gehad heeft om 6h smorgens dan leg ik haar terug in bed, en kruip ik er zelf ook weer in :p

Maar het is dus beter om haar wakker te maken nog? Tot ze wat ouders is en overkan gaan op 4flesjes?

4. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

Feb 15, 2013
    877
    0
    0
    Als ze ze leeg drinkt lijkt het mij dat ze die vijf flesjes gewoon nodig heeft en dat je schema in de war zal raken als je haar laat slapen.. Gezien haar leeftijd en gewicht lijken 4 flesjes mij sowieso een beetje weinig (maar ach ben ook geen expert ;) ) en bestaat de kans dat ze misschien ook weer om een nachtvoeding komt..

De stap die normaal gesproken hierna komt is 180/6 schepjes.. maar ook dan zit je volgens mij normaal gesproken op 5 flessen per dag

Bovendien slaapt ze, als ik het goed begrijp, na die eerste fles gewoon lekker weer verder. Ik zou zeggen: gewoon wakker maken dus ;)

Share This Page