Ja, een achternaam met een s is een lastige qua initialen. ik ben zelf n.s. en mijn broer s.s. Maar je gebruikt je initialen niet vaak hoor. Ik alleen op mijn werk. Dus kijk even welke echt afvallen en wat niet zo'n probleem is, anders heb je wel erg weinig keuze. En de naam is uiteindelijk belangrijker.
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb altijd gedacht dat initialen wel belangrijk waren. Misschien moet ik daar inderdaad wat minder streng in zijn, want zo vaak wordt het niet gebruikt inderdaad en zo wordt de keuze wel erg beperkt. Bij de B krijg je B.S. (In het Engels bullshit..). Dus dacht dat die misschien ook zou afvallen? S als beginletter zou misschien nog wel kunnen. I.S. valt voor mij wel af. Arjen stond ook op mn lijstje, Emma86. Mooie naam, maar voor ons niet dé naam. Mijn man zei ook gelijk ‘nee’. Daniël vind ik toch mooier dan Daan, Dubbelgeluk. Ik denk dat ik juist van die klank houdt, maar inderdaad.. de namen hebben dan wel erg dezelfde klanken. Cookies, Willem vind ik niks, sorry. MDK, bedankt voor het meedenken! Ook mooie namen, maar ik vind juist de o-klank mooi i.p.v. de Oo-klank. Haha, we zijn wel moeilijk, hè? Ik ga alles nog eens laten bezinken en verder brainstormen.
Bij de initialen BS zou ik nooit aan Bullshit denken. Dan valt volgens mij iedere naam wel af, omdat overal wel iets van de maken valt. IS en SS snap ik overigens wel.
Mijn dochter heet zo als jij favoriete meisjes naam Thijme(n) Jasper Pepijn Rens Thije Hidde Niels Thijn
Luuk.... Ik heb mijn zoon Lucas genoemd, zonder erbij stil te staan dat het zo populair was toen. Heel eerlijk: ik moet in die 5 jaar de tweede Lucas nog tegenkomen... Ik zou het dus gewoon doen en je niet tegen laten houden.
Aan bullshit had ik echt niet gedacht! P.S. zou ik ook niet storend vinden... S.S. en I.S. kan ik me wel voorstellen dat je dat niet wilt.. Nog een paar suggesties ( met een o-klank ) Timon Leon
Zo’n mooie naam! Ik hoorde ‘em 10 jaar geleden ofzo en vond dat gelijk de mooiste meisjesnaam. De namen die jij noemt vind ik ook mooi, vooral Thijme. Mijn man vindt dat echter ook weer niks. Nou ja, we komen er wel uit. Heb in ieder geval wat meer inspiratie erbij.
Grappig. Ik hoorde het een tijdje geleden ineens veel, maar nu ook bijna niet meer. Lucas stond eerder bij mij ook op nr 1 voor een jongensnaam. Heel mooi!
Als je Simone Slot heet en je zo voorstelt dan denk ik echt niet van: oh jee, jij hebt als initialen SS! Ik ken een Ilse met een S als eerste letter achternaam. Wie valt daar nou over? Vind het zo jammer dat mensen een naam daarom laten liggen. Of ze gaan trouwen en besluiten de achternaam van partner te gebruiken. Als je mijn initialen zou nemen heb je een vervelende ziekte.... Ik heb er nog nooit een opmerking over gekregen. @Lilja84 Nog wat namen: Jurjen Karst Jonah of echt NL: Johan Luca Bram Wessel of Hessel Joeri/Youri Liam Lastig hè die namen, vooral als je man het er niet mee eens is. Welke suggesties heeft hij?
Dat is ook zo. Misschien denken we er veel te veel over na bij het kiezen van een naam, terwijl we er later helemaal geen aandacht aan schenken. Ik heb ook nog nooit gedacht: huh, die initialen kunnen toch niet? Ja, heel lastig om een naam te kiezen! Ik probeer er nu niet te veel over na te denken; hopelijk komt de naam dan vanzelf. Heb in ieder geval weer wat namen aan mijn lijstje toegevoegd. Mijn man had als suggesties ‘Tim’ en ‘Bram’. Bram had ik ook al staan, die staat nog op het lijstje. Maar ben niet helemaal enthousiast. Haha, voor nu maar even niet over nadenken en later weer zien. Bedankt voor het meedenken en relativeren!