hoe reageert je kindje op fruithap met poepen?

Discussion in 'Voeding' started by klaske, Feb 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. klaske

klaske Actief lid

Apr 3, 2009
    116
    0
    0
    akersloot
    hoi hoi

ik vraag me af hoe mijn dochter gaat reageren op een fruithapje met ontlastingspatroon
    zelf gebruikt ze 5ml lactulose ivm harde ontlasting.
    ze is bijna 4 maanden oud en krijgt flesvoeding
    rijstepap werd afgeraden ivm de harde ontlasting
    cb gaf wel groen licht voor fruithap

hoe was dat bij jullie?

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

mijn meisje had altijd verstopping, totdat ik fruithapje ging geven, toen was het over, eerst poepte ze 1 keer in de 3 dagen een klein hard keuteltje met veel moeite en nu elke dag een volle luier, het is nog niet stabiel hoor, soms heeft ze nog verstopping en dan pas ik haar voeding tijdelijk aan zodat het weer "loskomt".

dus fruit was hier een welkome verandering ;)

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Bij Finn heeft het ook zn ontlasting echt verbeterd!

Hij heeft ook KMA en daardoor ook last van verstopping of juist dunne ontlasting.

Sinds de bijvoeding gaat het juist goed en heeft hij elke dag een volle luier die niet te dun of te dik is!

4. Maccy

Maccy Bekend lid

Dec 26, 2008
    513
    0
    0
    Hier ligt het eraan wat ik geef. Banaan verstopt, maar peer, mango en pruimen poept ie juist heel goed op. Ik was hier ook bang voor omdat mijn zoontje altijd krampen en moeite met ontlasting heeft gehad. Persoonlijk zou ik banaan even vermijden, het is bekend dat dat een verstoppend effect heeft.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik dacht dat bij hele rijpe bananen de verstopping meeviel, alleen bij net/onrijpe bananen is die kan wel groter..
    Maar genoeg ander fruit om eerst te proberen..

6. adi

adi Niet meer actief

Ik zou ook banaan vermijden, hier zorgt die ook voor verstopping. Peer daartegen werkt hier als laxeermiddel ;)

Met (verschillende soorten) fruit kun je zelf de ontlasting een beetje sturen ;).. Als ze teel poepen geef ik een beetje banaan, als het niet wil vlotten een beetje peer enz. ;)

Share This Page