Ik heb in september 2007 een ks gehad, nadat de ontsluiting niet wilde vorderen, de onze oudste dochter in het vruchtwater had gepoept en uiteindleijk te groot voor mijn bekken bleek.... Bij deze zwangerschap ging ik voor een normale bevalling, maar helaas werd ook deze dame te groot voor mijn bekken (door de gyn met groeiecho;s in de gaten gehouden) en werd een geplande ks uitgevoerd. Zoals al eerder gezegd, het ligt dus aan de reden voor de 1e keizersnee.... Ik ben trouwens begonnen bij de gyn....na de 1e echo terug gegaan naar de vk en toen bij 35 weken weer overgedragen.
hallo zelf vind ik dat er altijd heel makkelijk word gepraat over een keizersnee zelf lag mijn kindje op de kinderafdeling en was ik dus als ik niet ging lopen afhankelijk van man of ziekenhuis personeel dus stond al vlug naast me bed maar pijn doet het zeker. het is een flinke buik operatie wel vond ik zelf dat ik alweer snel op de been was het voordeel is dat je geen pijn heb bij plassen door hechtingen enzo
dank jullie wel van al die reactie's.. waardeer ik echt de reden dat ik vroeg is namelijk dat ik 1 februarie een lieve zoon heb gekregen ik had vanaf maandag al weeen maar ik dacht dat het voorweeen waren weet ook niet waarom beetje teveeel naar dit site gekeken.. ik had dus gewoon weeen.. in de nacht waren ze echt afschuwelijk maar ik kon dag 1 wel verdragen dag 2 ging dan wat zwaarder en was afshuwelijk moe vanwege dag 1 ((had niet geslapen) dag 3 it killed me.. heb alleen maar heen en weer moeten lopen was zo moeeeeeeeee. dag 4 in de ochtend vertelde ik me man dat ik echt naar ziekehuis ga en kwam achter dat ik al bij 3 a 4 cm was! en ik dacht bijmezelf oh god nu komt het.. tot donderdag ochtend was k dus thuis gebleven...eenmaal in ziekenhuis aangekomen vertelde ze me ook dat ik parcetemol kon gebruik tsjaa als ik dat wist had ik echt gedaaan! in iedergeval ik heb bleef daar overnachten en me weeen waren opeens wat minder tot zondag dat ik even een lange bad nam want las hier op site dat het hielp.en gek genoeg ik voelde echt wat..maar zei tegen mezelf ' jaja zal wel niet te veel hopen alles op zyn tijd'! me man was er elke dag bij me .. tot hij ziek werdt van het eten van de zk en darmklachten had werdt hij naar huis gestuurd..een uur later om 10 uur wou ik naar wc en ik was echt bang dus ik riep snel iemand en vertelde dat ik zo nodig moest plassen maar echt bang was ik kreeg letterlijk tranen ( ik dacht wel mischien is dit het want een meid had dit ook ) en jaahoor kwamen we achter dat ik al 7 cm was ik was zo blij.. maar ik vroeg of ze me man wouden bellen omdat hij net weg was! maar ze vregen hoe het met hem ging en was hij nog ziek dus hij mocht niete komen dus ik heb de hele bevalling alleen moeten doen ...de hele bevalling schoot egt niet op en ze hebben voor mi die water lten komen toen pas voelde ik die pijn was echt een drama... ik kreeg tranen en was kapot moe want heb week lang niet geslapen leterlijk een week lang niet! dus ik sliep gwoon daar... ikvoelde me zo erg omdat ik geen familie had die bij me was en me man was er niet en me moeder die ik eigenlijk het liefst wou in nl was woon namelijk in engeland... dus lag ik daar alleen maar te janken en te fantaseren en mezelf aan te moedigen vn kom op je kan het voor je het weet heb je hem in je armen maar ik dachtt nee niet aan denken is afleiding dit gaat uren duuren.. kwamen we achter dat hij gedraaid is en het was een enorme baby dus maar keizersnee ..ik smeekte ook echt voor een keizersnee..maar heb echt me best gedaan om te persen hem eruit te halen want ik wou zo graag naturel bevallen .. maar kon niet... vandaar maar ik ben zo bang voor 2e kindje..ik wil echt niet meer die pijn meemaken.. en toen ik was bevallen niemnd die kwam helpen..zelfs die schoonfamilie niet eens .maar ben trots op mezelf dat ik alles wel goed heb gedaaan at the end of the day.. maar moet wel zeggen heb ect nachtmerrie van gekregen die bevalling
Hey Yasmina, Je hoeft echt geen sorry te zeggen hoor! Het forum is er toch voornamelijk om je verhaal kwijt te kunnen en om vragen te stellen. Fijn dat je dus even je hart hebt kunnen luchten. Maar wat heb jij een hel van een bevalling gehad!! Ik kan me er niks bij voorstellen en vind het echt heel naar voor je dat er alleen voor stond. Gaat alles nu wel goed met je zoontje en je man?
ik ben 18 maanden na mijn KS via de natuurlijke weg bevallen van ons tweede kindje. Hier was er ook geen sprake van dat dat problematisch zou zijn. Wel is gezegd dat het niet slim was om binnen een half jaar opnieuw zwanger te raken in verband met helen van de wond....
Yasminaa: klinkt heftig hoor. ik zou het je niet nadoen geloof ik. Ik heb een spoedks gehad na volledige ontsluiting via een weeenstorm, maar heb hooguit 3-4 uur weeen gehad. petje af voor je doorzettingsvermogen en het doorstaan van de pijn
van mijn gyn moest ik ook een jaar wachten maar na een half jaar zijn wel al weer begonnen. Volgens de gyn kan ik gewoon normaal bevallen. Ik had een keizersnee ivm hoge bloeddruk en stuitbevalling. Ik baal er echt zo erg van dat ik niet meer thuis kan bevallen
zeg yasminaa wat belachelijk dat je niet je man mocht bellen... had je geen mobiel bij de hand? Achterlijk zeg!
Ik heb een ook eenkeizersnede gehad na Pre-eclamsie (zoontje werd gehaald met 33+4). Mij is ook verteld dat ze me aanraden om pas na twee jaar weer zwanger te worden...
dank jullie wel.. ik had wel mobiel bij de hand en hij werdt gebeld..maar hij mocht echt niet komen.. zelfs na de bevalling heb ik nachtmerries gehad was wel erg moeilijk voor me naar de toilet te gaan .maar nu gelukkig wel wat beter geworden
En toch is mij in het ziekenhuis verteld dat dit niet waar is. Ik zal de volgende keer wel verplicht in het ziekenhuis moeten bevallen maar dat is ivm HELLP. Voor de keizersnede is dit niet nodig....
Jawel! Na een ks moet je altijd in het zh bevallen en onder toezicht van een gyn. De wond in je baarmoeder KAN namelijk scheuren tijdens de weeen! De kans is geloof ik 0.5%. Dat kan potentieel levensgevaarlijk zijn voor moeder en kind! Ik ben dus bevallen d.m.v. een geplande ks, maar toen ik geopereerd werd, kwamen ze erachter dat mijn baarmoeder op scheuren stond! Gelukkig heb ik geen weeen gehad dit keer, want dit had dus verkeerd kunnen gaan! Overigens werd mij aangeraden om minstens 1 jaar te wachten met zwanger worden na de 1e. Kans voor mij op een 2e keizersnee was 50-60% (vanwege grootte van de baby). De gyn zei nu dat als ik een 3e wilde, ik absoluut met een geplande ks moet bevallen rond de 37 weken. Wil ik dus niet, maar even als info.....
ik heb er ook 1 gehad en ohhhhhhhhhhh wat heb ik een pijn er aan gehad zeg:x. Na 6 weken liep ik nog niet recht over eind en adem halen ging niet eens tijdens het lopen, ik liep nog steeds aan de arm van mijn vriend. Na 3 maanden kwamen ze er is een keer achter dat ik nog een bacteriële infectie had in mijn wond, dus na 4 maanden begon mijn wond te dichten zeg maar.. Nu na 14 maanden heb ik het gevoel (nog) niet terug.
Ik heb een geplande ks gehad maar vond het een eitje, zou het morgen zo weer doen (in tegenstelling tot zwanger zijn ). Herstel ging heel snel, stond de dag erna alleen in de douche, mocht op dag 3 naar huis, beetje wondpijn maar niet echt veel. En heb niet echt een hoge pijngrens trouwens maar is me 1000% meegevallen! Hier zei de gyn trouwens dat ik min. 6 maanden moest wachten met opnieuw zwanger raken dus 2 jaar lijkt me heel lang?!