Graag iets anders met kerst

Discussie in 'De lounge' gestart door baby blue, 30 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby blue

baby blue Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.163
    0
    0
    Groningen
    Ja, ik weet het... Sinterklaas is nog niet terug naar Spanje, maar ik wil graag alvast wat kerstplannen maken ;)

Dit jaar wordt kerst weer bij ons thuis gevierd en nu wil ik eens wat anders dan anders. Voor 3 jaar geleden zijn we al van gourmetten afgestapt [erg lekker natuurlijk, maar op een gegeven moment wordt het wel wat saai]. De laatste jaren hebben we de gangen verdeeld onder de gasten... Zo maakt één het voorgerecht, een ander het hoofd-, nagerecht, de hapjes of.... Op die manier blijft het kerstmenu een beetje een verrassing voor iedereen.

Nu lijkt me het ook wel leuk om het vlees te gaan roken in een oventje, zoals gerookte kip/zalm/varkensfricandeau... smoked turkey klinkt natuurlijk ook heel wat. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ook ben ik op zoek naar wat leuke spelletjes/ideetjes voor overdag, dit voor kleintjes van 4 tot ouderen van 58... Uiteraard denk ik dan niet aan spelletjes als monopoly, twister, mens-erger-je-niet, sjoelen etc... :)

Wat gaan jullie doen met kerst? Of heb je ideeën? Brand dan los \:D/

2. music4life

music4life Niet meer actief

dan hebben wij net de baby,dus wij doen niks speciaals,,mn man is werken dus ben ik tot half 4 alleen met de baby,,we gaan 1e kerstavond bij mn ouders gourmetten en 2e kerstavond weet ik het niet ja naar mn schonouders maar ik maak er geen volle dagen van

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

wij wouden een dag gaan skieen met kerst in Bottrop/Duitsland maar ik ben zwanger dus we blijven lekker in de buurt, helaas toch weer ouderwets bij ouders eten :) is ook gezellig hoor maar wat je zegt nogal saai omdat het jaar in jaar uit gedaan is.

4. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Een (koud) Spaans/Italiaans/etc. buffetje maken, misschien?

En een dobbelspel spelen, waarbij iedereen 1 cadeautje inlegt en je a.d.h.v. het aantal ogen dat je gooit iets mag pakken/houden/doorgeven?

5. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Speenvarken?

6. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Leuke spelletjes: Hints, Pictionary.

En eten... lekker een buffetje maken, tapas ofzo.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Lekker niks kunnen doen. Muziek luisteren en mooie films zien op tv.

8. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Wij eten dus bij mijn ouders en we zijn een dag thuis en dan komen mijn schoonouders.

We doen op kerstavond met mijn familie dat dobbelspel met kadootjes.
    Is echt heel erg leuk om dat te doen. De kadootjes zijn meestal verschrikkelijk, maar we hebben de hele avond lol.
    Gaan we echt vechten met z,n allen om 1 kadootje hahaha.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.086
    3.869
    113
    Wat iedereen vaak ook lekker vindt is kaas raclette. Je kunt bij de kaasboer zo'n racletkaas halen en een racletstel huren.
    Wij sjoelen meestal juist wel, eigenlijk alleen met Kerst komt de sjoelbak naar beneden. Ik vind dat leuk, kan iedereen. Maar smaken verschillen.

Dit jaar blijven we sowieso 1 dag thuis, gewoon zonder bezoek. De andere dag gaan we waarschijnlijk bij iemand in de familie op de koffie of borrelen. De ouders van mijn man zijn gescheiden en om 3 paar opa's en oma's in 2 dagen af te lopen, is een beetje teveel van het goede.
    Het liefst was ik gewoon lekker naar een huisje in Duitsland of België gegaan, maar rond Kerst is alles zo belachelijk duur, dat heb ik er niet voor over.

10. baby blue

baby blue Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.163
    0
    0
    Groningen
    We zoeken nog even verder... gelukkig zijn nu ook de supermarktboekjes uit... Kan ik lekker nog even bladeren...

En ach, misschien wordt het alsnog sjoelen. Het gaat om de gezelligheid toch? Het is in ieder geval wel lekker hollands, lol :D

In ieder geval wel al bedankt voor de tips... Ze worden sowieso meegenomen.

Deel Deze Pagina