hoi! Allereerst, wat tof dat je al onze vragen beantwoord! Ik heb sinds een week en 5 dagen een wonder van een zoontje, maar ben nog best onzeker soms. Hij trilt namelijk. soms trilt ineens zijn beentje of zijn armpje. is dit normaal? volgens mij heeft hij het op zo'n moment niet koud, hij voelt ook goed qua temp. in zn nekje. Toen hij net geboren was had ie last van " flapperen" en hebben we hem moeten bijvoeden. want borstvoeding kwam niet zo goed op gang. Maar dat gaat nu goed, hij heeft elke keer een plasluier. Dus dat kan het denk ik niet zijn. En mijn tweede vraag is: Wanneer mag hij 8 uur doorslapen? ik zet nu mn wekker na 6 uur (niet dat ie dat al haalt) of hoeft dat niet? Alvast heeel erg bedankt voor je antwoord, ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest in mn vragen. Groetjes Machteld
Gefeliciteerd met je zoon. Bijna alle baby's trekken wel eens met een arm / been. Een soort van kleine stuiptrekkingen wat geen kwaad kan. Dit staat ook los van "fladderen" en een eventueel te laag bloedsuiker. Zoals ik het lees meldt je zoontje zich zelf voor de Bv snachts. Helemaal goed. Mocht hij nu wat langer doorslapen dan zou ik hem na 8 uurtjes wakker maken voor een voeding. Kijk dan even goed hoe hij reageert. Is hij alert bij het aanspreken. Meestal regelen de kleintjes dit zelf. Ilja