Reflux / luchtweginfectie

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door knorretje78, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knorretje78

10 nov 2007
    68
    0
    0
    Het is wel niet echt een kraamvraag maar ik hoop toch dat je me kunt helpen...

Ons zoontje van 4,5 maand heeft verborgen reflux (geconstateerd toen hij 8 weken oud was). Hij heeft daar losec voor 2x5mg en voeding met nutriton plus alle andere maatregelen zoals het hoofdeind omhoog enz. Hij heeft inmiddels losec, een pufje, een middeltje voor spruw die op kwam zetten na de eerste ab kuur en nu voor de 2e keer antibiotica. De 1ste keer was voor bronchitis maar sloeg niet aan. Nu voor luchtweginfectie wat wel enigsinds lijkt te helpen maar we blijven ons zorgen maken.
    Wat ons opvalt is namelijk dat als hij niet lekker in zijn vel zit de reflux lijkt te verergeren. (of de reflux is verergerd en daarom voelt hij zich niet lekker). Hij drinkt ook zijn flessen niet meer leeg, begint weer te sabbelen, hikken en hoesten... Zou het kunnen dat juist de reflux de oorzaak is van zijn infecties en griepachtige klachten?

Ik hoop dat je mij een antwoord kunt geven.

Alvast Bedankt!

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zou deze vragen voorleggen aan je kinderarts.

Veel succes.

Ilja

3. knorretje78

10 nov 2007
    68
    0
    0
    Daar dachten wij zelf ook aan maar helaas is deze 2 weken met vakantie... vandaar deze vraag. Wij nemen a.s. maandag wel even contact op met het ziekenhuis.

Toch bedankt voor je reactie!

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Zou inderdaad maandag even bellen. Als je eigen kinderarts met vakantie is is er altijd een waarnemer die ook antwoord kan geven.

Ilja

Deel Deze Pagina