Zo lang als ik mij kan heugen, ben ik al grote fan van de naam Yuri. Ik baalde dan ook enorm, toen ik een relatie kreeg met mijn vriend, dat zijn achterneefje ook zo heet (alleen spel je dat als Youri) Nu wij een naam mogen bedenken voor onze kleine, loop ik telkens weer tegen die naam aan.... Het liefst geef ik deze naam ook aan ons kindje, als het een jongetje wordt (we weten het geslacht dus niet). Vriendlief vind het ook een mooie naam! Andere namen zijn een drama! Misschien ook wel doordat mijn liefde voor Yuri zoooo groot is Wat zouden jullie in dit geval doen? - Gewoon doen? (Wij zien zijn nicht misschien 1x per jaar) - Niet doen? - Nicht bellen met de vraag of zij er bezwaar tegen heeft en daar de keus vanaf laten hangen?
Doen gaat ook om een andere schrijfwijze! En ach die 1x per jaar! Jullie gebruiken de naam iedere dag dus dan zou ik zeggen zonde om die te laten liggen! Wij hebben dat hier met Isis, die staat voor nu niet op het lijstje, wint het net niet van andere meisjesnaam Maar ooit komt die echt als serieuze kanshebber voor een eventueel volgend kindje!
Zeker doen! En als je je er vervelend bij voelt het op voorhand aangeven. Maar ik zou de naam niet wijzigen voor iemand die je relatief weinig ziet.