Fantastisch! Staat hier ook op mijn lijstje. Maar dan officieel wel Marie-Lou. Roepnaam Lou. Gewoon doen, origineel en mooi!
je vroeg het niet maar Milou vind ik erg leuk Lou niet net of de naam niet af is. het lijkt op een afkorting.
Ik denk ook dat het in de uitspraak straks verkeerd gaat. Dan is inderdaad Milou veel leuker en vrouwelijker!
Ik denk er in mijn hoofd elke keer een S achter, Loes dus. Voor mij 'klopt' de naam Lou dus niet. Als je Lou mooi vindt, zou ik echter niet snel voor Milou of Louis gaan, dat vind ik echt weer hele andere type namen. En verder eens met wat iemand anders ook al zei, als jij het echt een hele mooie naam vindt, moet je er gewoon voor gaan, ongeacht wat andere mensen zeggen (tenzij ze er een goede reden voor hebben die niet smaakafhankelijk is). Er zijn zoooooooveel verschillende smaken, je kunt nooit een naam uitzoeken die iedereen mooi vindt. Maar als je er hierover post, dan twijfel je volgens mij zelf ook een beetje, dus dan kan het wel helpen om naar de tips te luisteren van anderen.
Leuk maar wel heel kort. (en ik denk altijd: loo, in het Engels is wc) Maar ik vind de klank wel heel fijn. Misschien is Loua een idee? Vind ik wel iets mooier. Misschien nog ideetjes: Milou, Louise, Louisa, Malou, Marlou, Philou / Filou, Lilou, Jalou, Janou, Louelle, Louke, Louka, Annelou, Cilou, Louella, Luna/Louna, Felou, Ilou, Anou, Louanne, Melou, Manou, Linou, Nanou, Nouva, Ninou, Louve.
Vind het wel stoer En denk dat het wel juist uitgesproken gaat worden. Dacht al dat het zo uitgesproken moest worden
Élou ook wel mooi, maar klinkt ook wat onaf (Philou / Fiou, Félou / Phélou). Ik zou voor Loua kiezen (Of een van mn andere opties - Milou, Louise, Louisa, Malou, Marlou, Philou / Filou, Lilou, Jalou, Janou, Louelle, Louke, Louka, Annelou, Cilou, Louella, Luna/Louna, Felou, Louanne, Melou, Manou, Linou, Nanou, Nouva, Ninou, Louve) (Of Ilou of Anou, maar die zijn eigenlijk ook 'onaf')
Élou? Hmmmm niet zo, vind ik. Kan me wel vinden in een aantal opties van Michelle. Wat nu nog in mij opkomt is de naam Lourdes, af te korten in het dagelijkse gebruik tot Lou. Ik denk wel dat het goed is om vast te houden aan je wens. Lou is toch gewoon leuk! Kijk gewoon naar je kindje als ze is geboren, dan weet je ineens heeeeeel snel wat bij haar past! (dat is mijn ervaring bij beide kindjes)