Voor ik zwanger raakte ben ik bij de gyn geweest ivm lange onregelmatige cyclussen. En Clomid meegekregen ( heb overigens geen PCO!!). Toen bleek dat ik zwanger was, dus niet gestart. Jammergenoeg een MK gekregen en nu in afwachting van wat de gyn zegt toch starten met Clomid. Ik ben bang dat ik eerst een ronde moet afwachten ( wat dus zo 50 dagen kan duren...). Of weet iemand of je ook halverwege je cyclus zou mogen beginnen? ( ervanuitgaande dat mijn periode tot eisprong toch ca 30 dagen duurt) Of dan eerst provera of primolut en dan starten? Wat zijn jullie ervaringen qua cyclus duur met Clomid? Inderdaad een stuk korter? Kun je ook ovulatietesten gebruiken bij Clomid gebruik? Hadden jullie veel last van de bijwerkingen? En zo ja wat? Alvast bedankt!
hmm ik heb geen idee hoe jou gyn dit gaat doen. Ik heb PCO en moest om mijn baarmoedervlies dunner te krijgen eerst provera sliken en daarna ben ik pas begonnen met Clomid. De clomid is bij mij helaas niet aangeslagen en ik stap in februari over op het prikken van hormonen. Zover ik weet werken ovu testen niet... Bijwerkingen: opvliegers, moodswings ( arme hubbie!) en van de provera had ik enorme last van mijn buik, vanaf dag 1 dat ik het gebruikte ( was 7 mnd niet ongi geweest dus dat zal er mee te maken hebben gehad!) oh ja en ik kreeg puistjes.. helaas ik leek weer een puber. Nu ik een tijdje van de hormonen af ben, heb ik ineens donkerder haar op mijn benen en zelfs op mijn grote teen!!! :O echt ernstig! Heel veel succes met het zwanger worden en laat het vooral aan je gyn over. Ze laten je graag wachten geloof ik
Bedankt voor je antwoorden! Ik zal wel even af moeten wachten of anders provera als het weer 50 dagen gaat duren... Ovulatietesten doen het wrs niet als je PCO hebt?? Maar dat heb ik niet dus.... mmm even een vraag die ik aan de gyn ga stellen donderdag! Die bijwerkingen klinken echt niet tof! Ik lees dat veel vrouwen er last van hebben?
Hoi, wat rot dat je een miskraam hebt gehad meid! Ik ben net deze ronde begonnen met Clomid. Heb zelf eigenlijk geen last van bijwerkingen gehad, maar had ook de laagste dosering (50mg) misschien scheelt dat? Mijn gyn zei dat ik wel ovutesten moest gebruiken hoor! En ik kreeg ook een positieve ovutest, dus dat is dan niet waar! Ik denk dat je niet halverwege je cyclus kunt beginnen, maar ik ben geen dokter. Dus misschien moet je de gyn even bellen?
Ik ga er ook vanuit dat ik een ronde moet afwachten, Starten op dag 3 van mn ongi dus ook zal zou de vloeiing na de miskraam meetellen dan ben ik nog te laat! Maar hopelijk misschien iets van provera krijgen ( heet dat zo?) om een menstruatie op te wekken zodat ik eerder een eisprong kan krijgen? Ik ga ook starten met 50 mg. Maakt t nog uit op welk tijdstip je ze inneemt voor de bijwerkingen? En ovulatietesten werken dan ook nog ondanks de Clomid? MOOI!! !
Hoi hoi, Ik gebruik ook Clomid, 150 mg, en heb geen enkele bijwerking, nergens last van. Van Provera werd ik enorm misselijk maar gelukkig heb ik helemaal nergens last van met Clomid. Ik denk dat het voor jou verstandig is om te beginnen met provera en daarna te starten met Clomid. Je kan niet zomaar met Clomid beginnen omdat de startdatum altijd de 3e dag van je menstruatie moet zijn. Wat ovulatietesten betreft, naar mijn meninig kun je die gerust gebruiken. Je kunt geen ovulatietesten gebruiken wanneer je PCO hebt omdat je dan een verhoogde LH waarde hebt en daar reageert een ovulatietest op. Maar dat heeft volgens mij niks met Clomid te maken. Kortom, zou als ik jou was een afspraak maken met de gyn om provera te krijgen. Heel veel succes met alles meid!
Ik heb as donderdag de nacontrole en ga een hele vragenlijst meenemen Of ik met provera mag starten dat weet ik niet, weet ook niet of ik het zou willen. Ik word wel gewoon ongesteld, alleen kan dat zo 55 dagen duren. Ik zou niet heel veel zin hebben om zo lang te wachten, maar anderzijds kan ik nu ook gewoon weer gaan proberen deze ronde. Ik ben nu net ( bijna) van het vloeien af, dan zou ik provera krijgen om vervolgens weer te gaan vloeien en dan heb ik misschien 2 weken gewonnen? Plus de bijwerkingen van de provera erbij?? Ik weet niet o ikd aar zo veel mee opschiet? Wat betreft de ovulatietesten: dat dacht ik al dat dat zo werkte. Dat is dus mooi. Waarom kan je eigenlijk alleen de derde dag van je menstruatie starten eigenlijk? Het stimuleert de eisprong toch? Die van mij komt meestal op dag 35-40 dus ik zit nu op dag 7... dan zou ik toch nog ruim ervoor zitten?
Ik heb clomid geslikt, van 50 tot en met 150 mg en dat had geen effect. Gewoon nog steeds een hele late eisprong. Zodra ze zagen dat t niet aansloeg moest ik provera nemen om ongi te worden. Dat scheelt je gewoon heel veel dagen!! De bedoeling van die clomid is dat de cyclus korter en regelmatiger wordt. Daarom neem je het op dag 3 of dag 5. Beiden zijn goed. Bij mij werkte t niet dus ik spuit inmiddels. Ik gebruik ook geen ovutests. Zonde van t geld, je bent er dan toch ook veel mee bezig en t is niet zo betrouwbaar geloof ik met clomid. Je krijgt als het goed is ook echo's in t ziekenhuis, zo niet dan moet je erom vragen. Succes!
Hoi, Voor mij is het wel een hele tijd geleden dat ik Clomid gebruikte. Ik had altijd een onregelmatige cyclus, de ene keer eentje van 14d daarna duurde het twee tot drie maanden. Dus het zwanger worden lukte niet. Ik ben toen gestart met Clomid, en van de eerste kuur werd ik regelmatig, kreeg meteen een cyclus van 28 dagen. Alleen de eisprong kwam pas op gang bij de tweede kuur. Mijn ervaring was, als ik dan toch ongesteld werd deed het vreselijk pijn, ik zag er toen echt vanaf. Maar het heeft me wel geholpen. Voor mijn oudste heeft het 4 kuren geduurd, en bij mijn jongsten, een drieling, 3 kuren. Dus dames hou de moed erin. De jaren erna heb ik nooit weer de pil gebruikt, bleek toch niet zwanger te worden, kreeg er ook nog eens een endometriose bovenop, dus kans nog kleiner. Maar ik heb mij schijnbaar vergist haha, nu na 15 jaar spontaan zwanger, letterlijk een wonder dus.
Fijn deze verhalen! @ Eevie: wat een lange weg doorsta jij! Vervelend dat de Clomid niet deed wat je ervan hoopte. Heb jij niet veel bijwerkingen gehad van de provera? Ik twijfel nog steeds of ik erom zal vragen. Ik word wel ongesteld en heb ook een (hele late)eisprong ( ik voel m plus ovulatietesten). Kijken wat de gyn zegt. Misschien is het verstandig eerst te "herstellen" van mn miskraam en dan de vlg ronde gewoon met clomid te starten. misschien kan ik afspreken dat als mn cyclus richting de 40 gaat dat ik dan alsnog de provera kan krijgen? Hier ook trouwens een echo om de eisprong te evalueren op dag 22 van de cyclys na clomid gebruik. @lincy40: Ik hoop ook op zo;n nette cyclus! Met eisprong natuurlijk, Maar die heb ik zo ook zonder clomid dus daar heb ik wel vertrouwen in. En nu zwanger van nummer 5?? Gefeliciteerd!! Met recht een wondertje!
Ja druif nr 5 op komst, na al die jaren is het wel wennen, maar wel van harte welkom. Ik hoop voor jou, en natuurlijk ook voor de andere meiden dat jullie snel zwanger zullen worden. Ik zal duimen
De clomid heeft er niet mee te maken dat de ovutest niet betrouwbaar is. Heeft toevallig de gyn me vandaag verteld. Maar het kan dan denk ik wel ermee te maken hebben als je pco hebt. Wat rot dat je al zo lang bezig bent zeg, hoop voor je dat t nu wel gauw gaat lukken!
Ik heb overigens wel een succesverhaal met clomid, het was de eerste ronde gelijk raak! Durf het bijna niet te geloven!
Wat goed!!! Gefeliciteerd!!! Heb je ovulatietesten gebruikt? of getemperatuurt? Of echt toevallig in een keer raak?!
Dank je Moest op cyclusdag 10 naar de gyn om het eitje te meten, en toen daarna nog een paar keer terugkomen. In het weekend daarna was ie groot genoeg om te kunnen springen, heb toen ook ovutesten gebruikt en zag idd dat ik een eisprong zou moeten hebben. Dat klopte dus wel
Wel fijn dat de gyn het dus ook nog opmeette, dan weet je het zeker! Zo gebeurt dat bij ons in het ziekenhuis niet, dan maken ze alleen een inwendige echo na de verwachtte eisprong om te kijken of ie inderdaad gesprongen is. Was jij ook begonnen met 50 mg? Hoe lang duurde je cyclus dit keer? En had je veel last van bijwerkingen?
Hoi dames, Ik weet niet of jullie een temperatuurcurve bijhouden? Weet goed van in mijn tijd dat ik daar heel goed vanaf kon lezen of ik een eisprong had ja of neen , zelfs dat ik zwanger was. Ik zag mijn temperatuur echt de hoogte inschieten bij een eisprong, en ja op een keer blijft de temperatuur zo hoog dat je meteen doorhebt dat je zwanger bent. Daalt hij terug na de eisprong, dan weet je helaas dat het niet zo is. Misschien een goede tip??
Ja ik ben begonnen met 50 mg en dat was dus genoeg Ik had een eisprong na 17 dagen, en had denk ik afgelopen maandag ongesteld moeten worden, dus een cyclus van 31 dagen. Wat gek dat ze het bij jou in het ziekenhuis zo anders doen! Ik weet wel dat ik bij de volgende ronde zelf ovulatietesten moest gaan doen en bij twijfel of een hele lange cyclus bellen voor een echo.