Hallo meiden Heb al eerder een soort gelijk topic hierover geplaatst maar wil graag jullie advies Ik heb nu 2 weken vakantie gehad en moet vanmiddag weer aan het werk Ik werkte op vrijdag altijd hele dagen en heb op eigen verzoek om halve dagen gevraagd Nu kom ik dus niet aan mijn uren toe en deze moet ik dus op zaterdag extra werken Dit betekend voor mij dat ik 4 halve dagen moet werken Mijn man is voor zijn werk zo nu en dan van huis en ik heb alleen mijn schoonmoeder bij de deur wonen voor oppas (zij werk zelf ook,deze werkdagen wisselen nogal van haar) dus als mijn man van huis is heb ik dus geen oppas Dit geldt voor 2 halve dagen Nu ik vakantie heb gehad merk ik dat ik weer last krijg van issiach ondanks dat ik niet veel doe (heb wel 2 kids 1 van 4 en 1 van 2) Ik kan soms niet goed van de stoel komen en dit gaat met veel pijn Op mijn werk sta ik de hele tijd want werk op een versafdeling in de supermarkt dus ik kan niet ff gaan zitten wanneer ik dat wil want sta vaak alleen en het is bijna altijd druk Nu zie ik er zo tegenop om weer aan het werk te gaan want ik weet gewoon dat ik weer last ga krijgen van de issiach Als ik thuis kom kan ik niks meer omdat ik zo'n last heb De kleine ligt ook hoog dus ik kan soms ook minder adem halen Zouden jullie aan je leidinggevende vragen of jullie in de ziektewet mogen? Ik wil dit eigenlijk helemaal niet vragen want voor mijn gevoel komt het dan over dat ik niet meer wil werken de laatste paar weken (nog 7 weken voordat ik verlof heb) maar dat is echt niet zo Dus bij deze graag jullie advies
Dat moet je niet vragen maar melden. Jij krijgt dan een uitkering van het UWV en je baas kan die uren gewoon opvullen zonder dat het hem extra geld kost. Als het werken niet lukt tgv je zwangerschap schiet het niet op om meer dagen te werken. De druk blijft dan hetzelfde en je hebt nog een dag minder rust. Succes!
helemaal eens met bovenstaande... nog een halve dag werken is weer een dag van huis...is voor mij bijna gelijk aan een hele dag werken hoor... en jou baas hoeft jou geen toestemming te verlenen om de ziektewet in te gaan...krijgt zn centen toch wel... en daarbij: wat is nu belangrijker: je baas tevreden houden of een gezond lijf+kind echt waar doe waarbij jij je goed voelt en wees niet ban voor de reactie van anderen
Toevallig heb ik me vandaag van 50% naar 100% ziekGEMELD. Dat vraag je idd niet. Als het niet gaat dan gaat het niet. Net als jij heb ik het ook constant benauwd en ben ik nog nooit van mijn leven zo moe geweest. Voor mij is het een enorme strijd geweest om deze beslissing te nemen maar nu hij genomen is ben ik enorm opgelucht. Ik heb voor mijn dochter gekozen en niet voor mijn werkgever. Ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen en daar ben ik eigenlijk best trots op. Er is er maar 1 belangrijk en dat is het kind in je buik! Sterkte er mee....
ik zou eerst kijken of je er echt last van krijgt, nu vermoed je het, maar je weet het niet. Ergens vind ik het ook wel logisch dat de zorg thuis nu meer gedaan zou moeten worden door je partner. Overigens is hier is een dag thuis met kids veel zwaarder dan een dag werk, maar goed ik werk ook niet in de supermarkt en dat lijkt me fysiek best pittig. KAn je geen kassa gaan draaien? Anders is een optie misschien 50% werken, dus 2 of 3 halve dagen?
Overleggen met de VK of GYN .. Die geven het beste advies. Je baas hoef je niks te vragen. Je moet het alleen aan hem/haar melden. Je uitkering word geregeld met het UWV, zoals Sniffy zegt. Succes ermee!
Het is jou lijf en alleen jij kunt aangeven hoe je, je voelt! Jou werkgever krijgt alles volledig van t UWV omdat het zwangerschapsgerelateerd is! Ik snap jou punt van schuldig voelen heel goed! Ik ben sinds vandaag weer 25% aanwezig op t werk, wel op therapeutisch basis! Ik heb BI en voelde en nog steeds vreselijk schuldig tegen over mijn werk! Ik heb vandaag een goed gesprek gehad met mijn TL en die zei; en nu ophouden! Jij kan hier niets aan doen en je vraagt niet om BI... Je moet aan mini-you denken! Dat helpt me een beetje om die schuldigheids knop om te zetten!
Helemaal met het bovenstaande eens. Zeker geen toestemming vragen, maar gewoon melden! Ik weet hoe zwangerschapsischias voelt en dat is enorm lastig en kan pijnlijk zijn. Even aan jezelf denken en na de bevalling/het verlof kun je weer aan de slag! Je baas krijgt zijn centjes toch wel..
Het maakt niet uit wat ik doe als ik nu sta,zit of lig van issiach heb ik vaak last dus kassa draaien lijkt me ook geen optie Heb gister tegen mijn leidinggevende verteld hoe ik me voel en hij zou het overleggen met de leidinggevende van alle afdelingen hoe nu verder Ben bij mijn 2 andere kids ook eerder gestopt en toen deden ze helemaal niet zo moeilijk Ik was gister middag na 5 uurtjes werken kapot Het is nu 10 uur en ik voel het nog steeds