dreumes wil niks weten van 1 oma... help!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by naampje, Feb 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. naampje

naampje Actief lid

Dec 14, 2008
    153
    0
    0
    hoi meiden!

ff van me afpraten...

mijn zoontje is heel vrij... hij is nu 18 maand helemaal niet eenkenning enz.
    bij de moeder van mijn man is het helemaal koek en ei.. blij en lachend naar dr toe.. soms zelf uitzichzelf een knuffel geven...

bij mijn vader iets minder dan bij oma.. maar ook best gek op m!
    en dan mijn moeder... hij wil er niks van weten.... draait zn hoofd weg.. als ze leuk met m probeert te praten of zegt van kom maar oid.. gaat ie gillen en kijkt ie kwaad van : laat me met rust en praat niet met me...

nu ligt het ook wel een beetje aan haarzelf denk ik... ze speelt minder met m dan andere oma en mn moeder laat m wat meer.. en denk dat hij de onzekerheid ook voelt van mn moeder..
    als mn schoonmoeder er is staat alles in teken vanmn zoontje en als mijn moeder komt doet ze gewoon dr ding en praat wat zei wil met ons.. dus niet alleen in teken van hem.. zal hij ook wel merken..

maar... wat moet ik hieraan doen... kan m moeilijk in gaan peperen van andere oma is ook leuk.. dat moet ie zelf vinden..
    ze zien elkaar evenveel.. dus het is ook niet zo dat ene oma er meer is dan de andere......

aan de ene kant denk ik .. eigen schuld.. aan de andere kant vind ik het ook wel jammer en beetje sneu voor mijn moeder...

nr 2 is op komst.. en ben bang voor hoe het dan gaat...

lastig he?

iemand hier ervaring mee?

ging het over of...?

liefs naampje!

2. Annaatje83

Feb 15, 2013
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje heeft het ook met een opa. Is begonnen met n maand of 8, nu is ze 21 maanden en wordt het langzaam beter. De reden is (denk ik) dat de opa te enthousiast is, dochter kijkt liever de kat uit de boom.

Ik heb er nooit iets aan kunnen doen. Merk wel dat als ik er ook mee zit, het nog erger is. Dus niet te veel aandacht aan besteden is mijn advies, je kunt het niet forceren.

Heb wel het idee dat nu ze steeds beter kan praten het beter gaat. Kunnen we er over 'praten' zeg maar. Dus als we in de auto zitten zeg ik heel vaak dat opa er ook is. En als we dan binnen gaan zitten en opa is nog niet binnen vertellen we welke stoel van opa is en waar opa dus gaat zitten. Dat vindt ze allemaal wel interessant en dan gaat het wel.

3. naampje

naampje Actief lid

Dec 14, 2008
    153
    0
    0
    oke dankjewel!
    fijn te lezen al dat ik niet de enige ben met zoiets!
    past die ene opa ook wel eens op?
    mijn moeder niet.. ook ivm dat ik weet dat ie het niet leuk heeft... maar andere oma past ook niet echt op dus dat zal het verschil ook niet zijn..

ik probeer er idd zo min mogelijk mee bezig te zijn.. maar denk dat mijn moeder dat wel is.. en dat voelt hij natuurlijk ook aan...

bedankt voor je advies!!

4. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

Sep 1, 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Ik ben hier ook bang voor. Mijn moeder vind het ook lastig met mijn zoontje, ze geeft zelf aan dat ze gewoon niets met babys heeft. Dat vind ik soms erg jammer. Nu is mijn zoontje nog jong natuurlijk en die vind op dit moment alle opas en omas even lief. Maar ben zelf dus bang dat hij straks mijn moeder inderaad minder intresant zal vinden. Is het voor jou moeder toevallig ook heet eerste kleinkind? Bij mijn schoonouders is hij de 4e en merk daar toch verschil in. Ook zijn mijn schoonouders beide al met pensioen, mijn ouders zijn 10 jaar jonger en werken nog. Zal ook wel schelen :) .

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    tja kinderen zijn ook net mensen he en zullen niet persee een klik of band met iemand hebben enkel omdat het bloedverwant is. net zoals jij de ene nicht liever vind dan de ander.

mijn zoontje is dol op schoonmoeder, 2 handen op een buik. hij wil ook enkel daar logeren en zijn beste vrienden. mijn moeder hoefde hem maar aan te kijken of hij begon te brullen. nu gaat het gelukkig steeds beter en trekt zelfs zij jas uit en gaat zitten, helemala uit zich zelf zonder hysterisch bij de deur te staan of boos in de auto te blijven omdat hij niet wil. nu kanhij tenminste naar me moeder lachen. erg jammer maar je kunt ze niks verplichten. mijn moeder vind het erg jammer maar het is nu eenmaal zo.

mijn dochter is trouwens weer helemaal geen fan van schoonmoeder maar is liever bij mijn moeder.

opas vinden ze bijde geweldig. zijn ook drukker, spelen echt met de kinderen en dat is natuurlijk erg leuk.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Je kan inderdaad niets afdwingen... gewoon er zelf ontspannen mee omgaan en de oma ook niet te druk/dwingend laten doen. Het is meestal een fase di ewel overgaat.

7. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Ik heb het zelfde met mijn moeder, alleen heb ik juist het idee dat het komt omdat ze té graag wil en juist teveel met mn dochter bezig is - dus het omgekeerde kan ook.
    Either way, het is niet zo leuk voor je moeder natuurlijk, maar het gaat weer over en het hoeft niks te zeggen over hun band op de lange termijn. Ik zou me er zo min mogelijk druk om proberen te maken en je zoontje lekker zn gang laten gaan. Je kunt hem moeilijk dwingen iemand leuk te vinden, dat werkt waarschijnlijk alleen maar averechts.

8. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vooral niet afdwingen dat werkt echt averechts! Laat het gewoon op z'n beloop. Een opa bij ons is ook ontzettend enthousiast naar z'n kleinkinderen en daar houden ze gewoon niet van. Te snel te dichtbij komen. Maar dat is naar mate ze ouder worden wel veranderd en zijn ze helemaal gek van hem!

Share This Page