Welk fietszitje hebben jullie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door annet1985, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Hallo Moeders,

Ik ben opzoek naar een fietszitje voor mijn dochtertje, inmiddels zit ze al zelfstandig dus over een maand of 2 is het denk ik tijd om lekker te fietsen met haar. Maar ja welk fietszitje neem je nu? En doe je er dan ook een rol bij voor als ze inslaap valt? Ik heb tot nu een kindje waar overal in slaap kan vallen haha.

2. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Qibbel voorzitje, die hebben niet zo'n rol maar een stuurtje die je vast kan maken. Stuurtje is een speeltje en een "kussentje" ineen. Zoontje vond hem geweldig. Mijn ervaring is wel dat als hij in slaap viel, hij in zijn gordels hing dus niet eens dat kussentje aanraakte. Gebruikte meestal mijn hand/arm om zijn hoofdje te ondersteunen.

3. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Ik heb de Yepp, bevalt prima! Mara zit er goed in, hoge rugleuning, geen losse voering wel zacht materiaal, goed tuigje en de voetjes/beentjes vallen naar buiten zeg maar (in een natuurlijke houding). Mijn dochter heeft de Nijntje slaaprol en dat gaat goed. Ik hoef maar te zeggen dat we gaan fietsen en ze zoekt Nijntje op en gaat richting de deur. En het windscherm is ook fijn. Mocht je de Nijntje slaaprol erbij kopen, zo kan je hem steeds-moeten-stoppen-om-hem-op-te-rapen-proof maken: karabijnhaak aan het lusje van Nijntje, kleine sleutelhanger ringetjes aan de haak en een andere karabijnhaak aan de ringetjes vastmaken. De laatste kan je dan aan het frame van de slaaprol vastmaken. Ik neem Nijntje zo ook iedere keer makkelijk mee als ik de fiets ergens heb gestald (makkelijk los te maken van de lus, het kettinkje laat ik zitten), zou zonde zijn als Nijntje weg is bij terugkomst.

4. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    hier een yepp voorzitje met simpele slaaprol en windscherm, erg tevreden over. De slaaprol heeft er lang op gezeten maar ik fietste geen uren toen ze klein was, ze is nooit in slaap gevallen iig. Misschien nu we van het voorjaar wat langeren ritten gaan maken.

5. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    yepp zowel voor als achter echt super zacht materiaal en erg veilig!

6. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Wij hebben vorig weekend een qibble gekocht en ben deze week nu 2 keer wezen fietsen. Beviel goed en hij zat er prima in. Ik heb alleen geen mamafiets en de afstand tussen stoel en zadel is erg krap. Kom er wel tussen maar het is even wennen.

7. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    Sofietje, een mamastuur is dan echt een aanrader!!! Dat vergroot de ruimte tussen zitje en zadel!

Ik heb trouwens een Yepp stoeltje. Bevalt erg goed!

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wij hebben ook de Yepp en ook zeer tevreden. Geen slaaprol nodig hier....

9. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Yepp zitje met Nijntje slaaprol.
    Erg tevreden over!

10. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Qibbel voorzitje, met lief bekleding setje erin. Zo blij mee!

11. sjak

sjak Niet meer actief

Hier ook yepp, zonder slaaprol, maar die gaat er deze week nog komen! Met windscherm. Fijn stoeltje en ik vind ze ook erg mooi!

12. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Hier bobike zitjes. Bevalt prima :)

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Hier ook Bobike en die bevallen prima. Als ik die niet had gehad ging ik voor yepp zitjes, maar ik ga geen nieuwe kopen, de bobike zitjes zijn nog maar 2 jaar oud en nog heel goed.

14. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    ik heb aan het 'monster' van de yepp slaaprol trouwens een keykoord gedaan, dan verlies je hem dus ook niet onderweg!

15. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Wij hebben sinds vorige week een polisport achterzijde. Vind onze jongen geweldig! Super makkelijk van fiets naar fiets over te zetten.

16. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik heb ook een Qibbel stoeltje. Hij zit er goed in. Ik heb ook zo een speelstuurtje, zoals eerder genoemd werd. Ik snap alleen niet wat zij daar als kussentje in ziet... Mijn zoontje is nog nooit in slaap gevallen op de fiets, dus ik weet niet hoe hij dan zou zitten...
    Van de Qibbel vind ik alleen het riempje soms wat lastig vast te maken. Hij gaat wel altijd vast hoor, maar zit er soms wat mee te klooien voor hij eindelijk vast zit.

17. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Oh ja ik heb voor de Qibbel gekozen vanwege het design. Vond hem erg mooi en heb er bijpassende fietstassen bijgekocht. Die zijn overigens wel wat klein.

18. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.842
    3.630
    113
    Hier ook een Yepp mini met windscherm en Nijntje slaaprol.

19. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Heb een bobike. Heb ik bij mijn fiets gekregen. En bevalt goed.
    vandaag nog een dik uur met mijn meisje gefietst.

20. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb ook yep, zowel voor als achter in bijna dezekfde kleur als mn fiets :) Hier geen slaaprol nodig dus daar heb ik geen ervaring mee.

Onze zoon was twee jaar en twee maanden toen hij overging van voorzitter naar achterzijde. Hij had er nog wel ingepast maar ik vond het te gevaarlijk worden om met hem voorop te fietsen. Hij heeft er dus aardig lang ingezeten :)

Deel Deze Pagina