Ik doe de lamp op de overloop aan dus dan zie ik het wel. Succes voor vannacht. Ik weet nog niet wat ik doe rond 23uur. Wel of niet wakker maken en tsja kan daar moeilijk een nachtje over slapen haha!
Hier vannacht 03.30 en nu dus 07.45 Wel weer even bezig geweest met de speen na de nachtfles, maae niet zo erg als gisteren!
Zo doet Lieke het nou ongeveer ook. Ik geef nu maar gewoon 120+4 want volgens mij werd de 150+5 wat teveel en 's nachts geef ik 90+3 als ze de speen niet wil.
Even een kleine update, denk dat lieke last had van een sprongetje. Ze krijgt nou vanaf zondag 6x 120+4 omdat de 3 flessen van 150+5 toch echt teveel was. Ze kwam 1x 's nachts rond 3uur en dan gaf ik 90+3. Eergisternacht sliep ze na de laatste fles van 23.15 door tot 5.15! Ik blij natuurlijk. Gisteravond kreeg ze om 22.30 de laatste fles die ze ook zo leegdronk en waarna ik het idee kreeg dat ze niet genoeg had. Om ongeveer 1.45 weer een fles 90+3 en daarna was het 6.15. Denk dat ik vanavond de laatste fles 150+5 ga proberen. Hoe gaat het bij jou?
Ik geef nu 5x 150+5 en 's nachts 120+4, maar ze blijft na de fles van 23.00 rond 03.00 uur komen en daarna rond 06.00 uur. Als ik haar dan bij mij in bed neem slaapt ze nog tot 07.30 uur. Denk gewoon dat het nog even gaat duren voor ze gaat doorslapen. Maar goed, wat ze nu doet is toch ook een ritme!
Idd is ook een ritme! Afgelopen vrijdag heeft ze bij mijn ouders geslapen en na de fles van 22uur kwam ze pas om 4.30. En eenmaal thuis werd ze gisteren na de fles van 23.30 pas tegen 7.30 wakker! Nu drinkt ze weer lekker haar fles leeg.
Oh wat netjes van Lieke! Hier de afgelopen dagen wat onrustig (sprongetje???). Normaal gaat ze tussen 19-20 naar bed en dan komt ze of zelf of ik maak haar om 23 wakker. Nu is ze steeds tussendoor al aan het piepen en uiteindelijk krijgt ze tussen 22.15 en 22.45 de fles. Ze huilt ook steeds na de fles, al lijkt ze geen honger te hebben. Ze komt overdag ook soms al na 3 uur, terwijl ze er steeds 4 uur tussen liet. Ze is echt een beetje ontevreden en ik weet niet hoe het komt. Hopelijk een sprongetje en komt ze niet de hele dag om de 3 uur, want dan kom ik niet uit qua flessen! Weet je wat het ook is, ze sliep/slaapt eigenlijk altijd van voeding tot voeding (ong. 1 uur wakker na de fles). Dus als ze nu na 2,5 uur wakker wordt, wil ze ook meteen de fles. Ik denk omdat ze dat gewend is? Ik hoop dat ze over een paar dagen gewoon weer een happy baby is...
Volgens mij is dat wel een sprongetje. Als lieke wakker word krijgt ze ook de fles mits de laatste zo'n 3uur geleden was Lieke liet er vandaag ook amper 3, 5uur tussen. Ze had rond 19uur een fles en werd rond 22.15 zelf wakker voor de fles, die ze nou bijna leeg heeft. Ik heb dat oei ik groei boek en daar spiek ik af en toe weleens in!
Ja ik heb ook dat Oei ik Groei boek. Alleen is Elin 3 weken te vroeg geboren, dus zij zou nu in de 8 weken sprong zitten en niet de 12 weken sprong. Ze gaan nl uit van de uitgerekende datum. Ik vind het best moeilijk dat ze ineens zo uit haar ritme is. Denk je eindelijk een ritme te hebben... Nou ja, dit gaat ook weer over en hopelijk slaapt ze dan overdag weer wat beter.
Ow wist niet dat ze daar van de uitgerekende datum uitgaan. Lieke heeft keurig haar 6weken sprong met 6weken gehad en ze is 1.5weken te vroeg geboren. Heb oook niet echt een vast ritme want dat lukt hier blijkbaar ook nog niet. Gister was lieke hongerig en heeft ze bijna alle 5 flessen van 150+5 keeg gedronken en 1van 120+4 maar vandaag spuugt ze best veel dus denk dat het teveel was. Dus krijgt ze vandaag maar 1a2 flessen van 150+5. Ze weet niet zo goed wat ze wil!
Eerste sprong is met 5 weken en dan houden ze 4,5,6 weken (week eerder en later) aan. Dus jou meisje heeft gewoon een vroege sprong gehad. Hier de 5 wekensprong met 7,5 week gehad en de 8 weken sprong nu dus met 10 weken. Ik vind ze best pittig hoor die sprongetjes. Ze zitten zichzelf zo in de weg! En Elin lijkt ook een beetje verlatingsangst te hebben, al weet ik niet of dat kan met 10 weken...
Volgens mij kan dat best, ze is natuurlijk (bijna) 9maanden bij jou geweest en zo ineens niet meer. Merk het bij lieke ook wel dat ze soms ook gewoon opgepakt wil worden. Dus als m'n zoon 's middags in bed ligt en 's avonds ga ik uitgebreid met lieke knuffelen! Ging hier vannacht weer super! Om 2.30 werd ze wat overstuur wakker en na een slokje water sliep ze tot 4.30 heb toen 2x de speen gegeven en toen maar om 7.30 wakker gemaakt.
Hier gisteren weer pittig dagje. Ik pas op de kinderen van mijn zus, dus was daar de hele dag. Ze heeft de laatste dagen al moeite met slapen en nu in een andere omgeving... Ging niet heel makkelijk. Eenmaal thuis om 19.15 de fles gegeven en daarna naar bed. Ben tot 21.00 denk ik wel 10x bij haar geweest, omdat ze huilde. Daarna stil. Heb haar toen maar niet wakker gemaakt om 23.00, dat leek mij zo zielig. Toen kwam ze om 00.30!! Daarna om 04.40 en 07.50 Denk dat ik haar vanavond ook niet wakker maak en dan maar zien hoe laat ze komt. Voor mij even pittig 2x 's nachts, maar ja het is hopelijk maar voor even! Vandaag gaat het trouwens een stuk beter (*afkloppen*).
Het gaat hier gelukkig super. 'S avonds rond 23uur de laatste fles en dan pas 's ochtends tussen 7en 8 weer. Heb nu ook echt meer een schema. Ze krijgt nou 5 flessen waarvan 4 165ml en 1 135ml zit steeds zo'n 3.5/4uur tussen. En het grappige is dat ik bij mijn zoontje prima na de 19uur fles hem in bed kon doen, 23uur wakker maken, fles leeg en weer in bed. Werkt dat bij lieke niet. Zij gaat pas na de laatste fles in haar bed. Als ik haar na 19uur in bed leg krijg ik haar om 23uur nooit wakker genoeg voor de fles. Maar wanneer ik haar beneden uit de kinderwagen pluk, boven ga verschonen, Pyama en slaapzak aan is ze helemaal wakker en drinkt ze mooi vlot de fles leeg! Elk kind weer een eigen gebruiksaanwijzing haha. Hoop dat bij jou de nachten ook beter gaan!
Ow vergeten erbij te zeggen dat lieke 's avonds wel erg veel last heeft van windjes en krampjes dus na de 19uur fles komt ze daardoor ook slecht in slaap zo zielig! Had het cb gebeld om te vragen of ze da andere voeding mocht/moest of dat het aan de fles ligt ( heb sinds de 165ml voeding een avent fles met zo'n ring erin) maar die kwam met zo'n vaag onzin verhaal waar ik niks aan had (iets over moeilijke ontlasting... waar lieke alleen geen last van heeft) dus kijk het nog maar even aan en haal ander de S fles van diffrax
Hier gaat het nog steeds niet top. Ze is zo onrustig en ontevreden dat ik er een beetje wanhopig van word... De slaapjes gaan moeizaam, maar is te doen, maar na de fles van 15/16 uur slaapt ze gewoon niet meer. Nu is dat niet zo erg, maar ze is wel moe en niet te genieten! Ik geef hier de laatste fles tussen 19/20 omdat ik merk dat ze dan soort van haar nachtmodus ingaat. Ze slaapt dan 5 uur achterelkaar. Voor mij vervelend, want ik moet er dus 2x uit 's nachts. Kan haar wel om 23.00 wakker maken en dan komt ze rond 03.00 uur, maar vind het zielig om haar uit haar diepe slaap te halen. Weet niet zo goed waar ik goed aan doe.
Wat die voeding betreft, doel je denk ik op Omneo? Die is voor krampjes en moeizame ontlasting. Elin krijgt die ook, omdat ze vanaf 5 weken moeilijk poept. Gaat nu stukken beter, dus ga denk ik over een week of 2 proberen af te bouwen naar de standaard.
Ik heb onze zoon bijna nooit wakker gemaakt. Dan gebeurde het wel dat hij om 1u en om 5 of 6u een voeding wilde. Misschien kom je dan over een dag een keer op een voeding meer maar dan de dag ervoor of erna een voeding minder, dat is niet erg.