graag jullie advies

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Romaira, 10 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ik werk in een supermarkt , waar wij allemaal hetzelfde werk moeten doen dus de vrouwen doen het zelfde als de mannen .

Ik heb nu mijn nieuwe roosters gezien en die liegen er niet om , heb een 28 uren contract en ze willen me meer dan die 28 uur laten werken ( i.v.m vakantie drukte ) en dagen van 8,5 uur 9 uur en zelfd 9,5 uur laten werken . Ook is er geen dag hetzelfde de ene dag om 12 uur beginnen dan weer om half 8 dan weer om 10 uur enz enz .

Als ik aangeef dat ik het niet trek door het zware werk , veel hetzelfde doen , lang zitten , veel tillen en ook in verband met mijn bekkeninstabiliteit word er gezegd : ik zal eens zien wat ik kan doen . ( daar heb ik toch niets aan , rooster voor volgende week is nog niet veranderd )

wat kan ik volgens jullie het beste doen ? en mag ik wel zulke lange dagen maken ? durf niet zo heel goed de ziektewet in te gaan omdat ik er net anderhalve week uit ben ( had/heb een tennisarm )
    en daar komt bij dat me vorige week een afkoopbod is gedaan wat erg intressant is omdat ik zelf ook graag weg wil , maar ik heb dat nog steeds niets op papier dus kan ik er nog maar weinig mee .

ooooohhhhh wie kan me helpen of weet wat ik kan doen ?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

dat afkoopbod nu niet op ingaan, hoe aantrekkelijk het ook lijkt! Je komt nl in de WW, krijgt dan mnder, en straks ook minder zwangerschapsverlof betaald...
    En: je mag echt niet meer dan 8 uur werken, tenzij jij zelf dat wel wilt. Maar je geeft al aan dat je dat niet trekt... Meer dan 8 uur mag niet, sterker nog: jij hebt zelfs recht op 1 uur extra pauze op een dag van 8 uur!
    Daarnaast moet je baas idd kijken hoe jij je werk wel vol kunt houden, dus als dat betekent dat jij regelmatige tijden moet hebben, so be it. Zijn probleem hoe hij dat verder regelt. Heel vervelend voor je baas, maar die kan aanspraak maken op vergoeding, omdat je verzuim zwangerschapsgerelateerd is...
    Als je baas hier zo laks mee omgaat: ARBO inschakelen, die kunnen je baas dwingen maatregelen te nemen. Niet door blijven werken en zolang je baas niets verandert, zou ik me (ff in overleg met ARBO) gewoon ziek melden...

Succes!

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik had dat ook, moest opeens ook een week van 48 uur maken, ditt red ik normaal al niet laat staan 22 weken zwanger (ze gaan ook nog eens verbouwen)

Dus heb een middag extra vrij gekregen...ik heb op mijn werk gewoon medegedeeld dat ik geen til en buk werk meer mag doen, ze hebben er zelf ook niks aan als ik die ziektewet in moet toch?

4. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    ik heb ook verteld dat ik minder wil gaan werken door dat ik gewoon zo moe ben aan het einde vandedag en me buik niet prettig aan voelt
    (ik werk 8 uur op een dag staand werk)
    en toen werd er gezegt van jah wat wil je dan het is te druk om daar rekening mee te houden nu dat iedreen op vakantie gaat ...
    maar zouden kijken wat ze kunnen doen en nu met nieuwe rooster niks verandert.....

5. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

17 jun 2008
    195
    0
    0

Deel Deze Pagina