Vervangend werk

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Giny, Jul 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Giny

Giny Nieuw lid

Jul 10, 2008
    1
    0
    0
    Hallo,

Wie kan mij helpen?
    Ik ben 12 weken zwanger en heb geen vaste werkgever.
    Ik ben 2,5 jaar geleden afgestudeerd als logopediste. Ik werk nu dus al meer dan 2 jaar als logopediste, maar dit zijn steeds zwangerschapsvervangingen. Ik heb wel continu werk gehad maar heb dus geen vaste werkgever. Op zaterdag en als ik een vervanging heb van wat minder uren werk ik ook nog in een buurtwinkel. Hier werk ik al 9 jaar elke zaterdag en soms meer (variƫrend van 9 tot 40 uur in de week). Maar hier heb ik ook al 9 jaar een oproep contract.

Weet er iemand of ik recht heb op een zwangerschapsuitkering?
    Volgens de UWV moet ik 8 weken voor het verlof doorgeven wie dan mijn werkgever is. Maar voor een vervanging neemt mij dan niemand meer aan. Waarschijnlijk heb ik geen inkomen deze periode.

Groetjes Gina

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dan heb je dus wel recht op WW, die laatste periode voor je verlof en dat maakt dat je automatisch ook recht hebt op zwangerschapsverlof. Gewoon doorgeven zodra je geen invalwerk meer krijgt, WW aanvragen dan en gelijk aangeven dat je bijna tegen je verlof zit. Zij weten dan wel hoe alles verder afgehandeld moet worden!
    Mijn schoonzusje heeft hetzelfde gehad, is onderwijzeres en had steeds ook alleen maar invalwerk. Uiteraard de periode voordat ze met verlof ging ook niet, wel WW en ook gewoon zwangerschapsverlof.

Enige nadeel is als je per periode dat je wel gewerkt hebt, verschillend aantal uren hebt gemaakt, ze daarvan het gemiddelde zullen nemen om te berekenen op hoeveel je recht hebt!

By the way, voor als je straks weer aan het werk gaat: als jij zoekt naar fulltime werk en je krijgt maar parttime, zou ik het ook altijd melden bij UWV... Zeker als er wel een periode is geweest dat je fulltime hebt gewerkt, zijn er omstandigheden dat je recht hebt op aanvulling vanuit WW...

Share This Page