Ik weet het niet meer ;(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xSNDY19x, 13 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.814
    691
    113
    Vrouw
    Hoi dames,

misscien zet ik dit niet in het goede board dan spijt me dat mocht het zo zijn!
    Toch wil ik even wat vragen,
    mijn dochtertje is nu 1 maand en 3 dagen oud, en ze heeft net na haar voeding ALLES terug gegeven, ze heeft bij elke voeding dat ze een beetje terug geeft maar was vooralsnog wel aangekomen.

wat kan dit zijn? en wat kan ik hieraan doen? Wat kunnen jullie mij adviseren?

Van de week had ik het CB gebeld en t enige wat hun zeiden zolang ze niet huilt en geen koorts heeft is er geen probleem maar het lijkt mij dat dit niet normaal is of ben ik nu achterlijk?

Please geef me snel antwoord ik zit er zelf hellemaal doorheen( heel moe nog van bevalling) en maak me enorme zorgen!

Echt alvast bedankt voor jullie reacties!

Liefs, Sandy

2. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    #2 momentje, 13 jun 2010
    Laatst bewerkt: 13 jun 2010
    Onze zoon heeft reflux, maar de KA heeft eerst de urine getest, om uit te sluiten dat hij een urineweginfectie had. Blijkbaar kunnen de kleintjes daar ook van gaan spugen. Meestal gaat dit gepaard met koorts, maar niet altijd.

Dus misschien even urine laten testen? Ik zou het zowiezo even met huis/kinderarts bespreken ook... Misschien kunnen ze dikkere voeding aanraden.

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Meid als jij het niet vertrouwd, volg dan je moederinstinct! dat liegt nl nooit, ga er dus achteraan maak een afspraak bij de huisarts... sterkte.

4. nadija

nadija Actief lid

8 jun 2010
    156
    0
    16
    fulltime mama
    ik woon in belgie
    mss drinkt ze te snel en zuigt ze ook lucht mee , dat kan ook een reden zijn als je fv geeft, geef haar de fles zittend ( bijna zittend) of anders probeer een ander soort van speen want je hebt verschillende soorten . En als je bv geeft , zie dat ze de tepel en de tepelhof in haar mondje heeft anders zuigt ze ook lucht mee naar binnen en dat veroorzaakt deze soort van ref. anders is er ook een soort van een verdikkingsmiddel dat je kunt kopen bij de apotheek en dat maakt de melk zwaarder in de maag om die ref. te vermijden . succes

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als het 1 keer is, kan het geen kwaad, dus even afwachten wat ze bij de volgende voedingen doet. Als ze verder geen koorts heeft en zich lekker voelt, dus nog even afwachten wat ze doet.
    Lisa heeft het in de kraamweek 2 keer gedaan, we dachten, ach, beetje teveel gedronken. Maar ze heeft dus vrij ernstige reflux. Maar dat wordt steeds erger en dan kom je er vanzelf achter... kan je nu nog niets over zeggen.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Eén voeding terug geven is echt niet erg. Hou het in de gaten en als je het niet vertrouwt ga je morgen naar de huisarts.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter gaf ook altijd wat terug naar de voeding, soms nog een hele tijd erna. Maar nooit super veel. Het kan natuurlijk toeval zijn dat ze net haar fles uit spuugde. Of ze is ziek aan het worden, dat kan natuurlijk ook. Hoeveel had ze gedronken? En hoe is ze? Is ze zichzelf of voelt ze zich niet prettig?

Ik zou zelf het heel even aankijken als ze gewoon zichzelf is, straks gewoon de volgende voeding geven. Niet te snel, want dat kan haar maagje misschien niet aan, gewoon over een uur of 3. Als ze dan wel gewoon drinkt haar nog even goed rechtop houden en dan kijken of het dan weer beter gaat. Als ze niet zichzelf is of koorts heeft of de volgende fles er weer uitgooit zou ik de hap bellen, omdat ze nog heel erg klein is.

8. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.814
    691
    113
    Vrouw
    bedankt voor jullie reacties!

ik geef flesvoeding en heb met ziekenhuis besproken en gekeken na welke speen het beste is voor haar, en ze krijgt ook geen lucht mee want daar letten wij heel goed op omdat we dus al wissten dat ze daarvan ging overgeven.

mijn vriend probeert momenteel nog een beetje te geven omdat ze er toch om blijft vragen en boos word als ze het niet krijgt.

nu vraag ik me af voordat ze haar fles kreeg heeft ze heel hard liggen janken kan het zijn dat ze daardoor ook overgaf?

edit; wat is dat reflux dan precies snoopy? waar herken je dat aan?

9. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    poe dat had ik net ook voor het eerst!!

Wil S laten boeren en echt de HELE fles komt eruit!
    Over de bank, het liep zo mn broek en onderbroek in :S

Heb inmiddels net weer een beetje fles gegeven dat pakte die en nu ligt ie lekker te slapen,
    Ikzelf maak me niet zo'n zorgen omdat dit de eerste keer is, en hij weer lachte nadat het gebeurde...
    maar als het niet goed voelt bij je zou je morgen even de ha moeten bellen!

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Het kan heel goed daar van komen, hopelijk is ze weer snel rustig en drinkt ze haar fles weer lekker op.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vaak veel spugen, vaak ook hele voedingen en ook vaak kleine beetjes telkens. Het maagklepje werkt bij baby's nog niet helemaal goed, daarom ook vaak een mondje terug. Bij sommige baby's werkt het nog slechter waardoor er meer dan een mondje terugkomt. Je hebt ook verborgen reflux, dan komt de voeding telkens een beetje omhoog en gaat de slokdarm irriteren. Na verloop van tijd gaat een baby dan steeds meer huilen omdat z'n slokdarm pijn doet. Drinken kan dan ook problemen geven (zoals bij Lisa nu, maar ze had ook een virus en heeft nog spruw, maakt het allemaal niet makkelijker)

12. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.814
    691
    113
    Vrouw
    oh oke vandaar, maar denk je niet dat het CB me dan gezegd zou hebben na de HA te gaan ofzo? Ik heb namelijk derna voor de zekerheid ook nog me KA gebeld en die zei ook kan geen kwaad bladiebla omdat ze sonde heeft gehad dus maagklepje moet nog wennen dattie dicht kan etc.

grr wat brengt een kind ellende soms zeg haha xD

ik hoop snoopy dat het snel beter gaat met Lisa !

13. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi, hier komt het regelmatig voor. maar meestal doordat hij dan meer drinkt dan hij nodig heeft,
    of als hij een `verkeerde`boer laat
    of als hij verkouden is en dan probeert zijn slijm kwijt te raken, dan meestal na de fles spuugt hij alles weer uit.
    Ik maak me hierover geen zorgen want hij is al een grote jongen, bij zo`n kleintje is het een ander verhaal. Maar goed dan weet je in elk geval dat er meerdere redenen kunnen zijn. succes

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

@snoopy
    sterkte voor je dochter lisa!! ik hoop dat ze gauw weer beter is en lekker naar huis mag.

15. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Als het idd maar af en toe een keer gebeurt is het niet erg... Dacht dat je zei dat je dochter gewicht verloor erdoor, niet goed gelezen. Zal ws door het vele huilen zijn ervoor. Of idd verkeerde boer, of t eopgewonden na de fles,..

Jaaa, zo'n kleintje brengt veel onzekerheid in het begin! :)

16. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Als ze heel hard liggen te huilen dan pakken ze vaak ook heel veel valse lucht op, dus daar kan het ook van zijn geweest.

Hou het gewoon even goed in de gaten en als je het echt niet vertrouwd gewoon langs de huisarts gaan. Moederinstinct heeft het bijna altijd bij het goede eind.

17. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Dat heeft onze dochter ook altijd gehad. Zeker als ze vlak vor of na het eten heel hard huilt. Als ze nu weer goed drinkt, lekker slaapt en geen koorts heeft niet al te druk maken hoor. Hou haar goed in de gaten en bij twijfel de dokter bellen!

18. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.814
    691
    113
    Vrouw
    dames, bednakt voor de reacties.

ze heeft de hele nacht verder lekker doorgeslapen tot 6 uur toen begon ze weer te huilen voor de fles. mijn vriend heeft toen de fles gegeven, en toen had ze weer een klein beetje overgegeven ma niet zoveel als gister, laterna kwam er een klein beetje gal bij.

is dit ook normaal dat gal?

19. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Zo af en toe had mijn dochtertje ook wat gal. Het kan wel, doordat de maag wat geirriteerd is. Was je dochtertje te vroeg? Het kan anmelijk idd dat het maagklepje nog niet helemaal top werkt. Hou in de gaten of ze gal blijft spugen. Dat had mijn dochtertje ook, en je kunt het ruiken aan de adem, het ruikt alsof er overgegeven is. Als dat vaker het geval is kun je proberen de voeding wat in te dikken met Johannesbroodpitmeel (Nutriton), maar dat zou ik pas doen als het echt vaker gebeurt.

20. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Is niet meteen iets om zorgen om te maken. Als ze zuur teruggeeft en ze heeft er zelf last van (continu slikken, hoofd naar achter gooien, huilen, vies gezicht trekken), dan zou ik toch even een kinderarts raadplegen. Er kan daar medicatie voor gegeven worden om het zuur te neutraliseren. Het spugen stopt er niet door, maar wel de pijn die erbij komt.

Tips om het spugen tegen te gaan: hoofdeind van bed/box/wieg omhoog zetten (bv boeken eronder), een hele tijd rechtop houden na voeding, goed laten boeren, happen van lucht proberen te vermijden,..
    Dikkere voeding kan ook helpen. Wij hebben speciale AR voeding die dikker is, maar kan ook met nutriton (johannesbroodpitmeel). Maar dat kan dan weer tot verstopping leiden...

Deel Deze Pagina