hoe handjes wassen dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jessmin, 12 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Nu met het mooie weer mijn dochter van 20 maanden voortdurend in openbare zandbakken te vinden is, vroeg ik me af hoe ik wat makkelijker haar handjes kan wassen. Ik deed het altijd alleen met wat alcohol uit zo'n flesje van Kruidvat, maar nu met al dat zand zou stromend water en zeep veel beter zijn natuurlijk. Maar ja, ze kan nog niet bij de wasbak en optillen werkt hier niet echt. Dat is een heel gestuntel. Gebruiken jullie een opstapje? Zo ja, hoe hoog moet dat dan zijn? Ik zie ze soms op Marktplaats van 20 cm. hoog maar dat lijkt me iets te weinig, gezien mijn dochter 86 cm. groot is.

Iemand tips wat werkt?

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik deed het zo (met oppaskindje van 3): mijn knie tegen de keuken, kind op m'n knie, kraan aan, zeep op de handen, samen wassen onder de kraan, afschudden, kraan uit, op de grond zetten en afdrogen.

Opstapje is inderdaad nog een beetje te laag. Je kunt haar ook op het aanrecht zetten en dan scheef draaien naar de kraan!!

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Zo doe ik het ook!
    Of pak het fonteintje in het toilet, die is wat makkelijker bereikbaar als je je kind optilt.

4. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    #4 marjolijn195, 12 jun 2010
    Laatst bewerkt: 12 jun 2010
    Hier laat ik Iris ook op het aanrecht zitten, draai de kraan zover mogelijk naar haar toe en dan gaat het net. Ik leg altijd wel even een handdoek over haar benen, want anders is haar broek behoorlijk nat door haar gespetter.

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier ook schuin handjes wassen op het aanrecht

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb zo'n kraan waar je het bovenstuk uit kan trekken. Ik zet haar op het aanrecht, werkt goed.
    Hoe vaak wassen jullie de handjes? Ik eigenlijk maar 2 of 3 keer per dag, voor het eten en voor het slapen.

7. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Heuh.. *bloos*... mijn aanrecht is altijd vies en vol met vaat. Dat wordt dus poetsen, haha. Of een keukentrapje? Gebruikt iemand dat misschien?

Om Marijkes vraag te beantwoorden: eigenlijk alleen na het spelen in de speeltuin of kinderboerderij of tuin, en dan dus met alcohol uit een flesje. Maar ja, nu vind ik dat vies, met al dat zand nog op de handjes...

8. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Mijn dochter staat op een houten krukje van Ikea als zij haar handen wast onder de kraan. Gaat prima!

9. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @mama sinds 2009, hoe hoog is dit krukje en heb je eventueel zelfs een linkje naar een plaatje online?

10. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    zet mijn zoontje en dochter op het aanrecht zittend en was zo hun handjes
    eerst de linkerhand is die klaar zet ik ze aan de andere kant en dan hun rechterhand

11. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    en boven staat mijn zoontje op het prullenbakje heeft ie zelf uitgevonden en kan er dan net bij

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

zo doe ik het ook!

13. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

handen wassen met zeep
    -als hij terugkomt van de kinderopvang,
    -of als ie met andere kindjes gespeeld heeft (omdat hij wel eens krabt)

afnemen met een nat spuugdoekje:
    na elke maaltijd/tussendoortje

afnemen met een luierdoekje: s ochtends

ik was dus niet vaak met water en zeep, maar ben ervan overtuigd dat bacteriën ook goed zijn voor opbouw van weerstand.

14. jammetje

jammetje Actief lid

5 mei 2010
    216
    0
    0
    laat mijn zoontje ook op het aanrechtblad zitten. Ook handig als zijn blote beentjes ook helemaal smerig zijn lekker de beentjes,voetjes en handjes in de gootsteen en wassen maar. hij maakt er een feestje van.

15. Hester

Hester Niet meer actief

WIj trekken een stoel naar het aanrecht en daar staat hij op wanneer we de handjes wassen, want dan kan hij recht voor de kraan staan. Ik vind dat schuine zitten op het aanrecht een beetje onhandig, omdat je er dan net niet lekker bij kunt.

We wassen de handjes sowieso voor het eten en meteen zodra hij thuis komt uit het KDV 's avonds.

En natuurlijk extra als ze vies / plakkerig zijn of na de wc.

16. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Dat krukje van Ikea heb ik ook. Daar kunnen ze zelf op klimmen.
    Het handvat in het midden is erg makkelijk om het te verplaatsen.
    Kost 10 euro en zo ziet het eruit:

17. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Ik zet m'n zoontje altijd met z'n knietjes op het aanrecht (tussen mij en de wasbak in) en dan was ik z'n handjes meestal met water. Als ze zichtbaar vuil zijn, dan maak ik een klein beetje sop van een beetje zeep met water in mijn hand en daarmee maak ik hem schoon. Lekker geklieder :D Boven in de badkamer hebben we een brede marmeren blad naast de wastafelbak, dus daar kan hij ook met z'n knietjes op als hij naar de wc is geweest.

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@jessmin: hier met 86 en een houten ikea keukenkrukje gaat het prima :)

ze kan niet zelf bij de zeep danwel kraan... (best handig stiekum)
    maar wel met dr handen onder het stromend water.

19. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Vet handig, dat ikea-krukje. Ik ga het zeker aanschaffen. Heet dat trouwens ook daar een 'opstapje'? (Voor het geval ik het niet kan vinden, moet ik wel even weten hoe het officieel heet, hihi)

20. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Wij zijn ook op zoek naar een geschikt opstapje...maar tot nu toe gebruiken we gewoon een keukenstoel.

Deel Deze Pagina