Mijn jongste van 1,5 krijgt in de ochtend en avond kant en klare pap in de fles. Nu gaan we op vakantie en ik weet uit ervaring dat ze die pap daar niet hebben. Ik heb altijd problemen met als ik zelf de pap wilde maken omdat het altijd te dik werd. Nu was ik laatst in de winkel en er is zeer weinig pap wat voor de fles geschikt is en alleen voor in een bordje. Weet iemand welke pap makkelijk te bereiden is en hoe deze dan niet te dik wordt? Ik zie het namelijk niet zitten om voor 3 weken pap in te slaan en dat mee te nemen
De pyjamapap (poeder) van Nestle, deze vindt ik zeer geschikt om flessenpap mee te maken. Je hebt verschillende varianten, sommige hoeft alleen water bij en anderen moet je melk toevoegen. Ik gebruik voor mijn dochter (die soms nog een papfles drinkt 's ochtends) de pyjamapap 8 granen van Nestle. Melk opwarmen, paar schepjes (ik gebruik een oud maatschepje van de nutrilon) pappoeder erbij, schudden en klaar is de papfles.
Bambix kan allemaal gewoon in de fles, behalve de muesli. Ik geef nogsteeds fijne granen want in de anderen zit wat meer toevoegingen zoals honing enzo. 2 eetlepels blijft de pap dun, 3 eetlepels is t wat dikker. en dan dus gewoon met warme (opvolg)melk