Misschien zit hier nog wat tussen voor een zusje van Rune: Alma Alva Anniek Annika Annora Aurora Bente Berit Bette Birthe Bodée Bodijn / Bodijne Bodil / Bodille Britta Camilla Caró Cató Ceder Cella Danica / Danika Ebba Elena Éli / Élie / Ély Eliane / Eliana Elianne Elina Ella Elsa / Elze / Else / Elza Elva Elvi / Elvy / Elvie Emmy Erna Esa Esmi Evanne Evelina Femm Filippa Finna Flinna Floranne Florieke Freja Frida Gitte Hannah Hanne Hedda Helene / Helena Hilda Hilma Ida Ilja Ilvie / Ilvi / Ylvi / Ylvie Indra Irja Irsa Iselin Iva Jade Jana Jani / Janie / Jany Janna / Janne Jannike Jenny Jenthe / Yenthe / Jente / Yente Jette / Jetta Jinthe / Yinthe / Jinte / Yinte Jitte / Yitte Jola Joline Jonna Jula Júle / Jule Julee / Julé Julene Julieke Juliët Julijn(e) Juline Jytte Lea Leia Lieze Lila Lilja Lilly Lilou Lina Linea / Linnea / Linnéa Linn Linou(k) Liv Liva Loïse Lonne Lore Lotta Lou Louka / Loucka Louve Lova Maja Majken Maren Mari / Mári Marijne Marike Marit Marize Marlieke Marlijne Marline Marre Mauri Maurine Mayari Meie / Meije Meja Mena Mette / Metta Mia Milla / Mille Minja Minna Mira Mirja Mirre Misa Moa Mosa Myrna Neva Nilou / Ninou Nim / Nimm / Nym / Nymm Ninthe Noé Nola Nora Nova Oda Philou Pia Pippa Rhoze / Róze Robine Romijne Ronja Saga Sam Sanna Silja Sinne Siri Siv Sive Stella Stina Svana Svea Taimi Thyrza Tibbi / Tibbie / Tibby Tilda Tindra Tori / Tory Tove Toyah Tuva Tuya / Tuija Ulla Vea Veerle Vianne Vilda Vita Yepa Yilla Ylske Ylva
Thanks! Wat goed! Ik zal er nog eens rustig naar kijken. Toen ik zwanger was van onze zoon (en we niet wisten of het een jongens of meisje zou worden, stond Estée erg hoog in onze lijst, maar mijn man is al een tijdje helemaal weg van de naam Signe Ik vind het ook erg mooi, maar ben bang dat mensen steeds 'sorry, hoe?' gaan zeggen als ze de naam horen. Of zal dat meevallen?? Dat doen mensen ook bij mijn naam en dat kan soms knap irritant zijn. Ik hou van aparte namen die niet vaak voorkomen en onze dochter zal niet snel Emma, Sophie of Lieke gaan heten (al zijn dat leuke namen, het past niet bij ons).
Hoe spreek je Signe uit? Sinjee? Ik denk telkens dat er Signuh staat en dat vind ik persoonlijk erg hard, dat zou ik ook denken omdat je andere kindje Rune heet. Vajen vind ik qua klank wel mooi maar de schrijfwijze niet. Estée vind ik persoonlijk ook erg mooi, het is gewoon een Franse naam en toevallig ook de naam van de bedenker Estée Lauder maar dat vind ik absoluut niet storend. Succes met kiezen!
@mamalinnie. Dank je! Het is juist een zachte naam denk ik. Je spreekt het uit als 'Sinje/ Cinje'. Estee is inderdaad ook mooi. Ik twijfel of ik het echt bij Rune vind passen.
Moeilijk hè kiezen.Wat vind je van Solveigh, ik zie soms ook de spelling Solvej. Past ook mooi bij Rune.