Na mini's slaapje en voeding wil ik graag met hem 'spelen', contact maken of wat dan ook. Iemand tips??
Ook mijn baby is bijna een maand. Ik heb hem van de week voor t eerst met een pluche bal met belletje erin laten spelen. Zooo grappig. Ik legde hem vlakbij en toen hij doorkreeg dat als hij er tegenaan sloeg hij ting-ting-ting hoorde was hij er zeker (samen met mama) een 20 min. zoet mee. Wanneer de bal buiten zn bereik lag, legde ik hem weer terug. Ook de muziekmobiel boven de box is een succes. Hij blijft er naar kijken en maaien met zn handjes...
Knuffelen, Liedjes zingen, zachtjes tegen hem praten, hem op jouw benen leggen en hem masseren. Samen door het huis wandelen en van alles vertellen/ laten zien, kijken wat hem interesseert en dat verder uitbouwen.
Hier is het nog niet echt 'spelen'... Het mobiel is 2 x leuk om naar te kijken, maar dan heeft ze het wel gezien. Wat ze het fijnst vind is tegen mijn opgetrokken benen aanzitten en een 'gesprekje voeren'. Ze kijkt me dan heel lang aan... en ik maar kletsen . Soms breekt er dan spontaan een lachje door. Na een half uurtje is het meestal wel mooi geweest en begint ze moe te worden. Ik leg haar dan nog even wakker in bed... Ze koekeloert dan wat om zich heen en luistert naar het muziekje van de babyfoon. Ook 'dansen' we wel eens door de huiskamer... Ik wil echt niet dat ze groter wordt, maar ik kan er stiekem wel al naar uitkijken dat ze straks echt gaat spelen en we samen liggen te rollenbollen op het speelkleed .
Ons kleintje vond (en vindt!) het heerlijk als hij op de commode ligt en ik ga tegen hem kletsen, liedjes zingen of gekke bekken trekken!