dit is nu de hele alinea: Na jaren als administratief medewerkster bij een maatschappelijke instantie gewerkt te hebben, lijkt een baan bij uw bedrijf mij vernieuwend en zeer interessant. De functie spreekt mij vooral aan doordat ik graag met mensen omga en tevens door mijn kinderen geïnterreseerd ben in dit vakgebied. Ik ben klantgericht, collegiaal en men vindt in mij iemand die representatief en nauwkeurig is. ik begin dus de zin al met functie, als ik dan ook nog eindig met functie komt het voor mijn gevoel zo dubbel over... zo ben ik ook geneigd om vaak tevens te gebruiken.. hoe staat het nu?
Doordat zou ik dan vervangen door omdat en geïnteresseerd schrijf je nu wel goed alleen in het begin niet. Ik vind het voor de rest wel een goede zin.
'Doordat' moet 'omdat' zijn (of is dat al gezegd?). 'Omdat' geeft een reden aan en 'doordat' een oorzaak. Succes met je sollicitatie! Groetjes, Esther (lerares Nederlands )
vind het nog niet echt een mooie lopende zin. Vind in dit vakgebied ook een beetje raar staan. Kun je de zin niet omdraaien bv Omdat ik graag met mensen werk en zelf kinderen heb, spreekt deze functie mij zeer/ erg aan.
"ongeveer 6x is dat aangegeven" Sorry! "Na jaren als administratief medewerkster bij een maatschappelijke instantie gewerkt te hebben, lijkt een baan bij uw bedrijf mij vernieuwend en zeer interessant. De functie spreekt mij vooral aan doordat ik graag met mensen omga en tevens door mijn kinderen geïnterreseerd ben in dit vakgebied. Ik ben klantgericht, collegiaal en men vindt in mij iemand die representatief en nauwkeurig is." Het klopt niet helemaal hoor (maar ik ben een zeurzak, dus negeer me gerust): In de eerste zin is er sprake van een foutieve samentrekking: feitelijk staat er dat 'een baan bij uw bedrijf' jaren als administratief medewerkster heeft gewerkt. Je kunt beter zo kort mogelijke zinnen maken en geen zinnen aan elkaar plakken. Een baan kan jou niet 'vernieuwend' lijken. Je kunt wel zeggen dat het voor jou een nieuwe uitdaging is, waar je aan toe bent en die je interessant lijkt. De functie spreekt je aan, omdat je graag met mensen omgaat en je kinderen jouw interesse hebben gewekt voor het betreffende vakgebied. Je bent klantgericht, collegiaal, representatief en nauwkeurig. 'Men' is heel vaag. Ik zou er van maken: Nadat ik jaren als administratief medewerkster heb gewerkt bij een maatschappelijke instantie, ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Vandaar mijn interesse in een baan bij uw bedrijf. Omdat ik graag met mensen omga en mijn kinderen mijn interesse hebben gewekt voor dit vakgebied, spreekt deze functie mij zeer aan. Ik ben klantgericht, collegiaal, representatief en werk nauwkeurig. Succes!
Nou wil ik toch ook nog ff zeuren Ik snap 'dit vakgebied' niet zo als het je kinderen betreft. Dan ben je dus geinteresseerd in het vakgebied 'zelf kinderen hebben?' Snappie
Zo nu nog mijn voorstellen hihihi Nadat ik jaren als administratief medewerkster heb gewerkt bij een maatschappelijke instantie, ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Vandaar mijn interesse in een baan bij uw bedrijf. (hier zou ik gewoon de naam van de winkel zetten). Omdat ik graag met mensen omga en mijn kinderen mijn interesse hebben gewekt voor dit vakgebied(benoem idd het vakgebied, dus bijvoorbeeld kindermode), spreekt deze functie (benoem de functie)mij zeer aan. Ik ben klantgericht, collegiaal, representatief en werk nauwkeurig. (, en ik ben iemand die nauwkeurig werkt.) Groetjes Daphne[/b]
Zo nu nog mijn voorstellen hihihi Nadat ik jaren als administratief medewerkster heb gewerkt bij een maatschappelijke instantie, ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Vandaar mijn interesse in een baan bij uw bedrijf. (hier zou ik gewoon de naam van de winkel zetten).Omdat ik graag met mensen omga en mijn kinderen mijn interesse hebben gewekt voor dit vakgebied(benoem idd het vakgebied, dus bijvoorbeeld kindermode), spreekt deze functie (benoem de functie)mij zeer aan. Ik ben klantgericht, collegiaal, representatief en werk nauwkeurig. (, en ik ben iemand die nauwkeurig werkt.) Groetjes Daphne
De functie spreekt mij vooral aan doordat ik graag met mensen omga en tevens door mijn kinderen geïnterreseerd ben in deze........ Ik ben klantgericht, collegiaal en men vindt in mij iemand die representatief en nauwkeurig is. Ik zou dit omtoveren tot: De functie spreekt mij vooral aan omdat ik graag met mensen omga, en door mijn kinderen geïnteresseerd ben in kinderkleding. Mensen zullen mij omschrijven als klantgericht, nauwkeurig, collegiaal en representatief.
Wat betreft het woordje geïnteresseerd moet ik altijd terug denken aan een ezelsbruggetje van de lagere school... 1 rok en 2 sokken..dus 1 r en 2 s'en Ik zou overigens niet zeggen dat men of mensen jou zouden omschrijven, maar dat jezelf omschrijft.. lijkt me wat concreter.
ha die van die rok en die sokken vergeet ik nu nooit weer! ik ben gek op ezelbruggetjes! ik heb er zelf zoveel, zelfs onbegrijpelijk voor sommige andere mensen maar zo kan ik ze dan wel onthouden! bedankt meiden voor alle suggesties, ik heb toch gekozen voor vakgebied. er is op dit moment nog één iemand die de brief nog even naloopt en dan gaat ie op de bus (die heeft mijn cv ook nog even verfrist echt super!)