graag jullie hulp; sollicitatie:) Aangenomen!

Discussie in 'De lounge' gestart door sim, 9 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goudvis22

goudvis22 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.984
    0
    0
    Geïnteresseerd dan toch?

2. sim

sim Niet meer actief

dit is nu de hele alinea:

Na jaren als administratief medewerkster bij een maatschappelijke instantie gewerkt te hebben, lijkt een baan bij uw bedrijf mij vernieuwend en zeer interessant.
    De functie spreekt mij vooral aan doordat ik graag met mensen omga en tevens door mijn kinderen geïnterreseerd ben in dit vakgebied. Ik ben klantgericht, collegiaal en men vindt in mij iemand die representatief en nauwkeurig is.

ik begin dus de zin al met functie, als ik dan ook nog eindig met functie komt het voor mijn gevoel zo dubbel over...

zo ben ik ook geneigd om vaak tevens te gebruiken..

hoe staat het nu?

3. sim

sim Niet meer actief

schrijf ik geïnterreseerd niet goed?

4. goudvis22

goudvis22 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.984
    0
    0
    Doordat zou ik dan vervangen door omdat
    en geïnteresseerd schrijf je nu wel goed alleen in het begin niet.

Ik vind het voor de rest wel een goede zin.

5. goudvis22

goudvis22 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.984
    0
    0
    nee het is Geïnteresseerd

met 2 SS en 1 R

zag het net ook niet goed :p

6. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Mooie oplossing zoals je het net hebt gegeven.

Netjes.

7. sim

sim Niet meer actief

ja sorry, ik zie het al, heb het al verbeterd :D

8. Konijn

Konijn Niet meer actief

'Doordat' moet 'omdat' zijn (of is dat al gezegd?). 'Omdat' geeft een reden aan en 'doordat' een oorzaak.

Succes met je sollicitatie!

Groetjes,

Esther (lerares Nederlands ;))

9. goudvis22

goudvis22 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.984
    0
    0
    ongeveer 6x is dat aangegeven :p

10. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    vind het nog niet echt een mooie lopende zin. Vind in dit vakgebied ook een beetje raar staan.

Kun je de zin niet omdraaien bv Omdat ik graag met mensen werk en zelf kinderen heb, spreekt deze functie mij zeer/ erg aan.

11. Konijn

Konijn Niet meer actief

"ongeveer 6x is dat aangegeven"

Sorry! :oops:

"Na jaren als administratief medewerkster bij een maatschappelijke instantie gewerkt te hebben, lijkt een baan bij uw bedrijf mij vernieuwend en zeer interessant.
    De functie spreekt mij vooral aan doordat ik graag met mensen omga en tevens door mijn kinderen geïnterreseerd ben in dit vakgebied. Ik ben klantgericht, collegiaal en men vindt in mij iemand die representatief en nauwkeurig is.
    "

Het klopt niet helemaal hoor (maar ik ben een zeurzak, dus negeer me gerust):

In de eerste zin is er sprake van een foutieve samentrekking: feitelijk staat er dat 'een baan bij uw bedrijf' jaren als administratief medewerkster heeft gewerkt. Je kunt beter zo kort mogelijke zinnen maken en geen zinnen aan elkaar plakken.

Een baan kan jou niet 'vernieuwend' lijken. Je kunt wel zeggen dat het voor jou een nieuwe uitdaging is, waar je aan toe bent en die je interessant lijkt.

De functie spreekt je aan, omdat je graag met mensen omgaat en je kinderen jouw interesse hebben gewekt voor het betreffende vakgebied.

Je bent klantgericht, collegiaal, representatief en nauwkeurig. 'Men' is heel vaag.

Ik zou er van maken:

Nadat ik jaren als administratief medewerkster heb gewerkt bij een maatschappelijke instantie, ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Vandaar mijn interesse in een baan bij uw bedrijf.
    Omdat ik graag met mensen omga en mijn kinderen mijn interesse hebben gewekt voor dit vakgebied, spreekt deze functie mij zeer aan.
    Ik ben klantgericht, collegiaal, representatief en werk nauwkeurig.

Succes!

12. Konijn

Konijn Niet meer actief

O jee... drie keer (lijkt wel spam :oops:). Sorry!

13. Konijn

Konijn Niet meer actief

O jee... drie keer (lijkt wel spam :oops:). Sorry!

14. sim

sim Niet meer actief

haha, drukte haha,

die zin van jou konijn loopt inderdaad goed, heb m even naar word gesleept :D

15. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Nou wil ik toch ook nog ff zeuren :oops:
    Ik snap 'dit vakgebied' niet zo als het je kinderen betreft. Dan ben je dus geinteresseerd in het vakgebied 'zelf kinderen hebben?'
    Snappie :p

16. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Zo nu nog mijn voorstellen hihihi

Nadat ik jaren als administratief medewerkster heb gewerkt bij een maatschappelijke instantie, ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Vandaar mijn interesse in een baan bij uw bedrijf. (hier zou ik gewoon de naam van de winkel zetten).
    Omdat ik graag met mensen omga en mijn kinderen mijn interesse hebben gewekt voor dit vakgebied(benoem idd het vakgebied, dus bijvoorbeeld kindermode), spreekt deze functie (benoem de functie)mij zeer aan.
    Ik ben klantgericht, collegiaal, representatief en werk nauwkeurig. (, en ik ben iemand die nauwkeurig werkt.)

Groetjes Daphne[/b]

17. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Zo nu nog mijn voorstellen hihihi

Nadat ik jaren als administratief medewerkster heb gewerkt bij een maatschappelijke instantie, ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Vandaar mijn interesse in een baan bij uw bedrijf. (hier zou ik gewoon de naam van de winkel zetten).Omdat ik graag met mensen omga en mijn kinderen mijn interesse hebben gewekt voor dit vakgebied(benoem idd het vakgebied, dus bijvoorbeeld kindermode), spreekt deze functie (benoem de functie)mij zeer aan.
    Ik ben klantgericht, collegiaal, representatief en werk nauwkeurig. (, en ik ben iemand die nauwkeurig werkt.)

Groetjes Daphne

18. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    De functie spreekt mij vooral aan doordat ik graag met mensen omga en tevens door mijn kinderen geïnterreseerd ben in deze........ Ik ben klantgericht, collegiaal en men vindt in mij iemand die representatief en nauwkeurig is.

Ik zou dit omtoveren tot:

De functie spreekt mij vooral aan omdat ik graag met mensen omga, en door mijn kinderen geïnteresseerd ben in kinderkleding.
    Mensen zullen mij omschrijven als klantgericht, nauwkeurig, collegiaal en representatief.

19. Niet meer actief

Wat betreft het woordje geïnteresseerd moet ik altijd terug denken aan een ezelsbruggetje van de lagere school... 1 rok en 2 sokken..dus 1 r en 2 s'en ;)

Ik zou overigens niet zeggen dat men of mensen jou zouden omschrijven, maar dat jezelf omschrijft.. lijkt me wat concreter.

20. sim

sim Niet meer actief

ha die van die rok en die sokken vergeet ik nu nooit weer! ik ben gek op ezelbruggetjes! ik heb er zelf zoveel, zelfs onbegrijpelijk voor sommige andere mensen :) maar zo kan ik ze dan wel onthouden!

bedankt meiden voor alle suggesties, ik heb toch gekozen voor vakgebied.

er is op dit moment nog één iemand die de brief nog even naloopt en dan gaat ie op de bus :D (die heeft mijn cv ook nog even verfrist ;) echt super!)

Deel Deze Pagina