ik mag op gesprek komen zo spannend, nu begint het dus pas echt, dat is zo lang geleden dat ik op gesprek ben geweest! wat moet ik aan, wat kan ik wel en niet zeggen, en wat juist wel! brrr, maar wel fijne zenuwen
Nadat ik .. jaar als administratief medewerkster heb gewerkt bij een maatschappelijke instantie, ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Ik hoop deze nieuwe uitdaging binnen uw bedrijf te vinden. Mede omdat ik zelf (aantal) kinderen heb, ben ik erg geïnteresseerd in kindermode. Ik ga graag met mensen om en ik ben modebewust, klantgericht, collegiaal en representatief. (nauwkeurig werken lijkt me meer een vereiste voor een administratieve functie, niet voor een verkoopfunctie)
hoi meid! Heel veel succes hoor! En wees gewoon jezelf, als je je anders voordoet dan je bent komen ze er in je proeftijd wel achter!
dat is zeker zo! maar omdat ik zo enthousiast ben, kan ik nog wel eens klungelig over komen met mijn woorden heb al even een paar puntjes opgeschreven, gewoon steekwoorden, want als ik zinnen ga maken, lijkt het misschien zo ingestudeerd. vraag me af wat voor dingen ze zouden kunnen vragen, heb nog nooit in een winkel gewerkt, eigenlijk alleen administratief, dus heb geen idee waar ze op letten
ben je flexibel? vind het het werken op zaterdag en zondag een probleem? kan je op koopavonden werken? stel, een klant beweert dat zij met 50 euro heeft betaald en jij hebt 20 euro ontvangen. wat doe je dan? Waarom ben jij geschikt voor deze baan? dit soort vragen kan je iig verwachten als je bij mijn chef solliciteert. Maar elk gesprek loopt anders!
zo die vierde is een pittige, ik denk dat ik dat zou kunnen voorkomen door het geld waar ze mee betalen pas in de kassa te doen als ik wisselgeld heb teruggegeven? is dat iets?
ja dat zowiezo. leg het briefgeld altijd plat op je kleine geld en stop het pas weg als je wisselgeld terug hebt gegeven. zo weet jij waarmee betaald is en kan er geen wisseltruc gedaan worden! Wat wij bij kruidvat doen is: naam en nummer van de klant opschrijven, mocht het geld de volgende ochtend over zijn in de kassa word de klant gebeld. natuurlijk ook als het geld niet over is. enneh, altijd een leidinggevende erbij roepen om discussie met de klant te voorkomen!
oke, dat is een goeie, die ga ik even opslaan had ik nog even niet bij stil gestaan, maar wat een gereken eigenlijk bij een kassa, ik ben zo slecht in hoofdrekenen, ik geef zelf altijd zo gepast mogelijk zodat ik als klant al niet in de war kom, het gaat mij altijd te snel dat geld terug geven..
ach, de meeste kassa's rekenen het uit, jij voert in waarmee ze betalen en de kassa verteld je ook weer wat je terug moet geven. na 5 keer is het peanuts!