graag jullie ideeen of mening

Discussie in 'De lounge' gestart door odet, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. odet

odet Niet meer actief

fijn, al die l*lige reacties.
    volgens mij vroeg ik daar niet om.

punt 1. ik probeer alleen uit te zoeken (via verschillende wegen) waar vraag naar is.
    je kan wel iets beginnen wat je leuk vindt, maar dan moet er ook nog een markt voor zijn.
    dus zo werkt het niet.

punt 2. ik ben niet vreemd met een eigen zaak, mijn man en ik hebben er al 1, dus ik weet waar ik het over heb.

punt 3. ik werk in een winkel dus ik weet dat ik niet om 18.00u klaar ben.....
    ik ga eerst kijken waar vraag naar is, en me dan orienteren op wat ik ermee kan.

dus, niet meteen een oordeel vellen, want dat is niet nodig.

toch bedankt voor de reacties.

2. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Kan je niet een webshop beginnen voor de zaak die je nu al met je man hebt dan? Weet natuurlijk niet waar in. Maar misschien kan je een gedeelte van die zaak nemen en daar iets mee opbouwen. Dan heb je iig al iets waar je iets van weet.

Zou ook wel een webshop willen... Of een markt kraampje. Weet zelfs met wat. Maar heb geen starters capitaal om er aan te beginnen. En zou niet weten hoe ik klanten zover zou moeten krijgen op mijn webshop te kijken. :(

3. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Odet, je moet niet alleen kijken naar waar vraag naar is. Tuurlijk is het belangrijk dat er vraag naar is wat jij aanbiedt, maar de meeste mensen kunnen het nooit jaren volhouden met iets waar hun passie niet ligt. Of stel dat er veel vraag is naar kinderkleding, maar je kunt zelf tot groot verdriet geen mama worden, dan doet het elke dag pijn als je met de kleertjes bezig bent snap je?

Als ik jou was zou ik de punten op papier zetten wat jezelf mooi lijkt om te verkopen, uit dat rijtje ga je kijken of er iets tussen zit waar vraag naar is.

Succes ;)

4. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Toch kwam het wel zo over in de vraag die je stelde...
    En tja een beetje opbouwende kritiek kun je verwachten.
    Ik heb het in ieder geval niet l*llig bedoeld, en is het wel zo overgekomen dan spijt me dat.
    Maar er zijn er zoveel die "zomaar" even een zaakje willen starten en denken dat doen we wel even.
    En ik kon niet aan jou vraag zien dat jij met je man al een bedrijfje had en dus ook ervaring hebt met dit soort shops.

5. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    volgens mij zit de kracht van een ondernemer in het zelf ontdekken waar behoefte aan is, ipv de zogenaamde behoefte van de consument te vervullen..
    blijkbaar dacht het merendeel er zo over.

tis uiteraard goed dat je je via 'onderzoek' wilt verdiepen in de wensen van de consument, maar ik blijf erbij, dat juist het vinden van dat gat in de markt een individueel proces, en talent!, is.

en volgens mij is het zo dat je in dat wat je zelf het leukste vindt, dus waar je passie ligt, dat je daar het beste in bent en dat het beste kan verkopen.

trouwens, volgens mij 'is' bijna alles er al, qua aanbod. de manier waarop, de stijl, de service, daarin zou je kunnen uitblinken.

en das wederom een kwestie van talent en ...ondernemerschap

sorry als de reacties, waaronder de mijne, je niet bevallen...
    en ik wens je verder veel succes!!

6. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

een webshop in dingen die betaalbaar zijn en goedkoop ;) zoals k zoek betaalbare kinderkleding :) het liefst iets wat je niet vaak ziet, dus aparte dingen zal maar zeggen ;) maar tjah het is helaas via sommige webshoppen niet betaalbaar :D

verder weet ik het ook niet, maar wil je veel succes wensen als het allemaal rond is en lukt :D

7. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    baby- en kinderwinter - en zomerjassen: het hele jaar door!

Kinderen groeien namelijk snel en zijn dan vaak net aan het einde van het seizoen uit hun jas gegroeid en dan kan je nergens meer een nieuwe krijgen.

Of een kindergympen en -schoenenoutlet.

8. Tink

Tink Niet meer actief

Als ik een idee voor zoiets had, zette ik dat niet op een forum, maar dan begon ik zélf een webwinkel :D :D :D

9. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Produkten uit het buitenland halen, die hier niet of amper te koop zijn, en die hier verkopen.

Deel Deze Pagina