Graag jullie mening/ervaring

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Elizia, 15 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elizia

    Elizia Bekend lid

    6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    998083B6-E69B-461A-BF5E-B5CF05393A82.jpeg Een vriendin van me had vandaag haar eerste echo, alleen lijkt de zwangerschapstermijn niet te kloppen met haar berekeningen. Volgens de echoscopiste zou ze 6 weken zwanger zijn en ze dacht een zacht kloppend hartje te zien.
    Maar haar eerste positieve zwangerschapstest was op 12 september, een paar dagen voor haar nod.
    Wat denken jullie en wat zijn jullie ervaringen? De echoscopiste kon verder niet zeggen of ze dacht dat het mis was...
     
  2. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    #2 Flamingo1990, 15 okt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2018
    Hier helaas geen geruststellend verhaal.. Ik had precies hetzelfde. Toen ik zelf dacht 7w4d te zijn, was het op de echo 6w6d groot. Het hartje klopte stevig. De verloskundige bleef aangeven dat het goed zat en dat mijn eigen berekening niet klopte. Met 9w1d begon ik bloed te verliezen en heb opnieuw een echo gehad. Het hartje was gestopt met kloppen een paar dagen na mijn echo. Gisteren officieel het vruchtje verloren..

    Hoe lang denkt je vriendin dat ze zwanger is? Ik ben er destijds helemaal ingedoken. Ik heb begrepen uit medische onderzoeksartikelen dat een week afwijking vaak duidt dat de zwangerschap fout loopt. Minder dan een week kan het nog goed gaan en klopt de berekening niet.

    Hopelijk zal het bij je vriendin niet hetzelfde aflopen.. ik heb ook positieve verhalen gelezen waarbij het termijn later weer goed is komen te staan omdat het wel echt mm werk is zo in het begin. Er bestaat ook zoiets als een diapauze, waarbij een eicel tijdelijk op pauze gaat staan en vervolgens weer verder groeit.

    Ik denk dat het wel belangrijk is dat je vriendin ook rekening houdt met dat het mogelijk niet goed is.. doordat de verloskundige dat niet bij mij deed was ik te blij en dan val je alleen maar harder van je roze wolk. Zit het wel goed dan kan het alleen maar meevallen..
     
  3. Elizia

    Elizia Bekend lid

    6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    @Flamingo1990 bedankt voor je reactie.. Het is al waar we voor vrezen idd... Ze zou eigenlijk 8+1 moeten zijn... :(
     
  4. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Dat is wel een groot verschil met de echo inderdaad :( heeft ze ovulatie testen gebruikt of getemperatuurd? Want als dat niet zo is, is de kans dat ze ernaast zit met eigen berekeningen natuurlijk wel aanwezig. Kan zomaar zijn dat de eisprong later is geweest dan normaal..

    Ik duim voor je vriendin dat het goed mag aflopen.. ik voel echt met d’r mee. Het is werkelijk je ergste nachtmerrie als het niet goed zit :(
     
  5. K00

    K00 Niet meer actief

    Ze is wel echt ver terug gezet inderdaad... :(
     
  6. Elizia

    Elizia Bekend lid

    6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    Nee heeft ze niet gebruikt... Maar hoe je het ook went of keert, die eerste positieve test rijmt gewoon niet met nu 6 weken, dat is gewoon onmogelijk. De eerste posi test was nog vrij licht (maar wel echt duidelijk), maar een paar dagen erna had ze ook een knaltest
     
  7. Elizia

    Elizia Bekend lid

    6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    Je he :(
     
  8. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Dat is inderdaad waar.. heeft ze binnenkort nog een vervolg echo? Om het wat meer duidelijk te krijgen?
     
  9. K00

    K00 Niet meer actief

    Ik hoop natuurlijk dat het wel goed komt... Maar ze had wel al vroeg een zw test... ookal weten we haar ei niet precies, die vroege test geeft wel aan dat de innesteling al was geweest?

    Enige wat nog zou kunnen is dat die zw test reageerde op haar ei...... Heeft ze doorgetest dat je weet?
     
  10. Elizia

    Elizia Bekend lid

    6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    Ze heeft as maandag een afspraak bij een ander echobureau, want bij deze kon ze pas over twee weken terugkomen.
    Maar kan ze niet beter een afspraak maken nu bij een vk of hoe gaat dat precies? Ik woon zelf in Italië namelijk en geen ervaring met zwanger zijn en echo’s enzo in Nederland. Hier bestaan ook geen echobureaus en ga je voor een echo altijd naar de gyn

    Edit: oh ze zegt net dat het t echobureau van haar vk was waar ze geweest is vandaag
     
  11. Elizia

    Elizia Bekend lid

    6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    Ja ze heeft doorgetest en testen liepen prachtig op, op 17 september had ze echt een knaltest en op 25 september had ze 3+ op de digitale van clearblue
     
  12. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    In principe kun je nu niks doen behalve afwachten.. over een week (of twee) kijken en dan de echo’s vergelijken.. lijkt me wel het handigst bij dezefde VK die de huidige echo’s heeft gemaakt, omdat die weet hoe de vorige eruit zag en beeldkwaliteit hetzelfde is. Bij mij werd duidelijk zichtbaar dat de echo met 7w4d bijna niets verschilde met 9w. Terwijl je zou verwachten dat het vruchtje 2-3x zo groot is.

    Ik vind het wel gek dat ze pas over twee weken mag terugkomen, terwijl heel duidelijk een vraag is of het wel goed zit. Bij bloedverlies of iets dergelijks sowieso gelijk bellen. In principe houden ze elke dag tijd over voor spoed dingen.
     
  13. K00

    K00 Niet meer actief

    :(
     
  14. AmyW

    AmyW Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Ben wel even benieuwd wat er ondertussen uit is gekomen...
    Zelf had ik maandag echo (6w) en vruchtje leek klein, dus aanstaande maandag weer terugkomen. Dit verschil is stuk minder want tussen 5w en 6w is het écht nog milimeter werk...
     
  15. Elizia

    Elizia Bekend lid

    6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    Het was niet goed helaas.. Vruchtje is met 6 weken overleden.
    Ik hoop voor jou heel hard dat het wel goed zit, laat je het weten? Ik duim!
     

Deel Deze Pagina